Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost073
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2024
Mijn vraag
Gisteren heb ik een LG CS 55 inch gekocht. Als deze aanstaat ruik ik gisteren en vandaag een brandgeur. Contact gehad met de verkoper, die gaf het advies om de tv eens aan te sluiten op een stopcontact direct in de muur ipv een verlengkabel. Hier had ik nog nooit van gehoord, dat een tv niet aangesloten zou mogen worden op een verlengkabel. Ik heb het geprobeerd met het stopcontact aan de muur, maar de geur blijft.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? De verkoper neemt morgen weer contact op.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Uiteraard mag een televisie op een verlengkabel aangesloten worden, maar je moet ergens beginnen om de oorzaak op te sporen. De verkoper wil kennelijk uitsluiten dat het de verlengkabel is die de geur veroorzaakt.

Ik heb hier nog niet eerder van gehoord, maar ik zou niet onmiddellijk de conclusie trekken dat er grote dingen aan de hand zijn. Wel moet je het in de gaten houden; ik kan het zelf niet ruiken hoe ernstig het is, maar het kan zijn dat door warmte bepaalde stofjes op de warme onderdelen beginnen te verdampen. Als dat zo is, verdwijnt de geur na een tijd weer. Maar het kan ook een aanwijzing zijn dat iets oververhit raakt, ik zou de televisie daarom het eerste weekje niet aan laten staan als je er niet bij in de buurt bent. Als het na een weekje niet weg is, dan teruggaan voor garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 03:24
Hoeft niet meteen een reden tot paniek te zijn. Het komt wel vaker voor bij nieuwe elektronica.
Zo'n toestel zit vol plastics en coatings die voor de eerste keer opwarmen en daarbij vluchtige organische stoffen uitdampen.

https://www.howtogeek.com...ctronics%E2%80%9D%20smell.

na een paar dagen gebruik zou het vanzelf moeten verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 28-11-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost073
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2024
Bedankt voor jullie snelle reacties!