Scheurtje in conus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-04 21:38
Hallo,

Op zoek naar gebruikte speakers kwam ik een leuke set DALI speakers tegen echter.... op de foto's lijkt het of dat er een scheur een conus zit. Aangezien ik hier niet veel verstand van heb mijn vraag of ik dat goed gezien heb of dat het toch een normale vervorming of zoiets is.

Bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRrLRnqG/207f9e20-be9e-4e81-a477-3cfaca2df2c5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door VetVarken op 28-11-2022 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Je zou het ook aan de verkoper kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:59
Lijkt mij niet echt veel effect hebben op de werking van de woofer, lijkt mij een imperfectie in de bovenlaag.Je zou eigenlijk ook de achterkant van de woofer moeten bekijken.

Allicht een idee om een foto met hoge resolutie per mail te vragen aan de verkoper?

[ Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-11-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05
De spreekspoel (electromagneet) zit precies daar vast aan de conus.
Dus de kracht / beweging van de spreekspoel (wat de aandrijving van de luidspreker is) wordt precies daar op de conus overgebracht. Het is het punt wat de grootste krachten te verwerken krijgt.
Als je op laag volume luistert hoeft het geen issue te zijn. Maar wil je deze speakers op wat hogere volumes
gebruiken dan heb je kans dat de scheur groter wordt. ALS IK ze zou kopen dan zou ik de driver (de luidspreker) willen vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door peterpv op 28-11-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
Bedankt voor de reacties en de technische uitleg !

Ik heb de verkoper gevraagd en volgens haar zaten er geen scheuren in en klinken ze perfect...

Ik kreeg geen verklaring voor wat die oneffenheid op de foto dan wel is. Het is natuurlijk altijd de vraag of de verkoper de correcte info geeft , bewust verkeerde info geeft of gewoon zelf niet de kennis heeft om zoiets te beoordelen.

Ik heb al vaker oude koptelefoons gekocht die volgens de verkoper in perfekte staat waren maar die later toch nogal wat gebreken bleken te hebben.

Ik denk dat ik deze luidsprekers maar aan me voorbij laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
Reactie van de verkoopster: het is de sticker van de dust cap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-05 22:22
Waarom vraag je niet gewoon meer/betere/andere/close-up foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:51
Om welke speakerserie gaat het hier? Wat oudere denk ik, de Blue serie? (vanwege de zwarte woofer en de dustcap)

Het lijkt idd wel op de bevestiging van de dustcap.
Hier de woofer van de Blue. Is het niet de spiegeling van die wat grilligere lijmrand rondom de dustcap? Ik vind het moeilijk in de te schatten, maar het zou kunnen. Betere foto's vragen, of gewoon gaan bekijken (als het niet te ver weg is). En anders staan er nog genoeg andere mooie setjes online :)

Afbeeldingslocatie: https://speakerrepairshop.nl/data/articles/images/zoom/m_5880.jpg

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:22
Zoals ik het nu zie (een scheur in de woofer zelf), niet kopen.
De spoel kan nu aanlopen, scheur kan groter worden en er komt lucht uit als het een gesloten kast is.

Niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe een conus hier deels zou scheuren. Als je hem zo mishandelt, zou je ook kreukels in de conus moeten zien. Lijm lijkt me waarschijnlijker.

[ Voor 16% gewijzigd door TBTL op 30-11-2022 13:24 ]

Pagina: 1