Hallo allen,
Na 10 jaar ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Mijn oude heeft het inmiddels begeven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal ook dit systeem waarschijnlijk lang houden, want ik vraag niet meer veel van een computer. Game-uurtjes zijn wel geminderd met een gezin ondertussen. Speel vooral Fifa-games, RTS, FPS. Mogelijk gaan mijn kinderen ook wat meer vragen van de PC door de jaren heen. Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1100 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
5,25"Hot-swap-bay (voor harde schijven) uit mijn oude computer. Merkte dat deze wel handig was om andere mensen soms te helpen (redden van data bijvoorbeeld)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heel systeem, had wel moeite om een goede behuizing te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- behuizing:
graag minimaal1 5,25"-externe bay liefst 2
graag minimaal 2x 3.x-USB aansluitingen aan de voorkant. RGB/licht is niet noodzakelijk, mag wel.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie naar de opzet willen kijken. Deze grotendeels opgemaakt uit andere topics en BBG en eigen onderzoek. Eventuele bijsturen...ik ben niet helemaal bij wat wel gecombineerd kan worden.
Twijfels ook nog over 16GB of 32 GB geheugen
Hier de eerste opzet:
Na 10 jaar ben ik op zoek naar een nieuwe pc. Mijn oude heeft het inmiddels begeven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal ook dit systeem waarschijnlijk lang houden, want ik vraag niet meer veel van een computer. Game-uurtjes zijn wel geminderd met een gezin ondertussen. Speel vooral Fifa-games, RTS, FPS. Mogelijk gaan mijn kinderen ook wat meer vragen van de PC door de jaren heen. Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1100 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
5,25"Hot-swap-bay (voor harde schijven) uit mijn oude computer. Merkte dat deze wel handig was om andere mensen soms te helpen (redden van data bijvoorbeeld)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heel systeem, had wel moeite om een goede behuizing te vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- behuizing:
graag minimaal1 5,25"-externe bay liefst 2
graag minimaal 2x 3.x-USB aansluitingen aan de voorkant. RGB/licht is niet noodzakelijk, mag wel.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie naar de opzet willen kijken. Deze grotendeels opgemaakt uit andere topics en BBG en eigen onderzoek. Eventuele bijsturen...ik ben niet helemaal bij wat wel gecombineerd kan worden.
Twijfels ook nog over 16GB of 32 GB geheugen
Hier de eerste opzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 103,50 | € 103,50 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 449,- | € 449,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon V1000 RGB | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 92,75 | € 92,75 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 75,99 | € 75,99 |
Totaal | € 1.068,08 |