Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 16:10
Hey mensen,

Twee maanden geleden heb ik de Jinbei FB V-mount battery (VLB14.8V 220WH) gekocht bij kamera-express.nl. Ik heb deze twee keer gebruikt en vanmorgen is deze zonder reden volledig ontploft op mijn kamer. Mijn vriendin hoorde plots een harde knal, kwam de kamer op en bleek zwart van de rook te zijn. Veel dingen op mijn kamer hebben schade ondervonden. De accu lag niet aan de lader of iets anders; deze lag gewoon op de kast niks te doen.

Wat zijn nu de beste vervolgstappen om te maken? Ik heb kamera-express.nl al gecontacteerd over de situatie; ze gaan er naar kijken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA7yBgnRaWG6nPfCKVDGgmeuJio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09DAYrmt3mwh0cd0hROvD42V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YADRcgFVRc78-lFKuu9q7xc9J5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2ch6YolEd0GuC08w4GXifVE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4pVJ3GegRlmQK0FmAowvibaUxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRRjHxKqzrvpvLndlKZLDcPR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toUAibZbfrdWUspcnn9Qn75W-zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sOTgo0viRPvd2PVAjSEbVah.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xxg60qaIN3J3PXYBMr-QfKbqzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnPnKM1fh32rphLSmKMQrLAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TDBWJwdrXY_pABAXLCduH7AvJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFmtVlgtuZR6DIuThPsk1wKY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:41
Ik zou direct verzekering (inboedel) en rechtsbijstand als je die hebt informeren. Niets opruimen, nergens aankomen en even wachten tot er een professional is komen kijken.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21

Dido

heforshe

Als ik de verhalen lees over brandende lithiumbatterijen heb je in ieder geval heel veel mazzel gehad dat je 1) niet in de kamer was toen het gebeurde, en 2) dat het bij een knal gebleven is en er geen grotere brand ontstaan is.

Je stelt dat "veel dingen schade hebben ondervonden" - dan zou ik sowieso de inboedelverzekering contacteren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperLevi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 16:10
Aah shit. Ik moest alles opruimen omdat dit tevens mijn werkplek is. De stank is ondragelijk. Ik heb wel heel veel foto's gemaakt en heb alles met schade even langs de kant gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 10:48
zou maar in een vliegtuig gebeuren in het ruim wat een schade!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21

Dido

heforshe

Bert2000 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:59:
zou maar in een vliegtuig gebeuren in het ruim wat een schade!
offtopic:
Zou dat de reden zijn dat je accu's boven een bepaalde capaciteit dan ook expliciet niet in de ruimbagage mag doen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 10:48
Dido schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:59:
[...]

offtopic:
Zou dat de reden zijn dat je accu's boven een bepaalde capaciteit dan ook expliciet niet in de ruimbagage mag doen?
Correct, maar het is naief om te denken dat dat in alle gevallen ookg gebeurt. wellicht wordt er goed op gecontroleerd..

[ Voor 6% gewijzigd door Bert2000 op 28-11-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:01
Hoe zit het met de rookmelders in je huis? (verplicht sinds 1 juli!) Dit zal maar 's nachts gebeuren en dan blijven branden... :X En zeker in een kamer waar gevaarlijke/brandbare spullen liggen zoals dit is een extra melder in die ruimte geen overbodige luxe.

En accu's zou je kunnen bewaren in een zgn. 'lipo bag'; een brandvertragende zak.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik ken die accu's niet maar wat me wel opvalt als je het aanbod van dit type accu's bekijkt is dat dit een hoop WH is ten opzichte van de andere types, voor een relatief lage prijs. Dat zegt wellicht toch iets over de kwaliteit die je krijgt. Ik hoop dat je inboedelverzekering meespeelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even shopje gegeven naar hardware waar ie thuis hoort.

Man das schrikken. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken gebeurd maar nog steeds erg vervelend. Zoals hierboven al geroepen: je verzekering inlichten en ook je rechtsbijstand alvast informeren. Hopelijk wordt het goed opgelost door CE maar je weet het maar nooit.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SuperLevi schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:57:
Aah shit. Ik moest alles opruimen omdat dit tevens mijn werkplek is. De stank is ondragelijk. Ik heb wel heel veel foto's gemaakt en heb alles met schade even langs de kant gehouden.
Ik zou niet weten waarom niet. Wat zou je anders doen? De handel een week laten liggen tot de verzekering een expert langs stuurt die ziet: "Yep, dat is een puinhoop"?

Denk ook niet dat rechtsbijstand hier mee te maken heeft zolang:
1. Er niet duidelijk is of je uberhaupt financiele schade hebt buiten de batterij
2. Kamera-express dat niet vergoedt. (En zelfs dan weet ik niet in hoeverre ze verantwoordelijk zijn voor vervolgschade, maar goed dat zou dan de rechtsbijstand/inboedel naar kunnen kijken).

Uiteraard die batterij zelf wel voorlopig ergens bewaren, maar ik zie echt niet in waarom je de troep zou laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:55
Ik heb dit zelf ook gehad. Gelukkig verder geen brand.
Kwestie van foto's maken en verhalen op de inboedelverzekering, gelijk opruimen en herstellen.
Schade-expert is nog langs geweest dus wel alles bewaren.
Ik heb alle schade dik vergoed gekregen.
Denk aan nieuwe 28" monitor, verf, lak, schade, vloer, powerbank enz.

Het was een 1 cel powerbank die explodeerde tijdens het laden bij de monitor.
Niet dit merk of fabrikant en dit is slechts een fotovoorbeeld,
https://allgifts.nl/image...nk-2200-mah-bedrukken.jpg

Voortaan wordt alles op een veilige plek geladen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:17
Sissors schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:24:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Wat zou je anders doen? De handel een week laten liggen tot de verzekering een expert langs stuurt die ziet: "Yep, dat is een puinhoop"?

Denk ook niet dat rechtsbijstand hier mee te maken heeft zolang:
1. Er niet duidelijk is of je uberhaupt financiele schade hebt buiten de batterij
2. Kamera-express dat niet vergoedt. (En zelfs dan weet ik niet in hoeverre ze verantwoordelijk zijn voor vervolgschade, maar goed dat zou dan de rechtsbijstand/inboedel naar kunnen kijken).

Uiteraard die batterij zelf wel voorlopig ergens bewaren, maar ik zie echt niet in waarom je de troep zou laten liggen.
Omdat het toch best wel chemische meuk is.
Die geur zegt al genoeg. Ik zou in ieder geval even 2 uurtjes wachten met een raampie open om eerst alles te laten luchten. Daarna (eventueel met handschoenen) alles opruimen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
SuperLevi schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:49:
Mijn vriendin hoorde plots een harde knal, kwam de kamer op en bleek zwart van de rook te zijn.
Ik zou eens beginnen met een telefoontje naar de huisarts denk ik. :X

https://www.nature.com/articles/s41598-017-09784-z

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 02-12-2022 13:59 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1