Per ongeluk Duitse iTunes kaarten gekocht..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-05 20:26
Hi Allen,

Voor de kerst heb ik via amazon een aantal itunes kaarten gekocht.. alles naar wens, dacht ik. Tot ik besefte de kaarten op amazon.de te hebben aangeschaft :'( instant regret kickte in maar goed het is al te laat. Ik wil uiteraard niemand met duitse onbruikbare kaarten verrassen dus ben nu op zoek naar een mogelijk oplossing. Het betreft een aanzienlijk bedrag en niet maar paar tientjes. Heeft iemand tips of tricks om ze toch te kunnen inzetten? Ik zelf zat te denken aan een aan koop te doen (hardware) via de duitse apple store en het betalen in de kaarten, laten verzenden naar een apple store en het zelf ophalen. Iemand hier ervaring mee?
Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben, en ja wat een zure kosten voor niet oplettendheid :|

Beste antwoord (via Tweakwondo op 29-11-2022 08:02)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Kun je via de Wet koop op afstand nog van de kaarten af? De kaarten zijn een vorm van dienstverlening, dus in beginsel kun je de overeenkomst herroepen. Dat wordt pas anders indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°. de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen.

Ik ga geen account aanmaken om te kijken hoe het bestelproces is ingericht, dus dit zou je zelf even moeten controleren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Waarom kan je geen duitse itunes kaarten gebruiken? Als ik een maand op vakantie ben ik Duitsland en ik koop daar een iTunes tegoed kaartje, dan moet dat toch gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Land/Regio van je ID wijzigen

https://support.apple.com/nl-nl/HT201389

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Kun je via de Wet koop op afstand nog van de kaarten af? De kaarten zijn een vorm van dienstverlening, dus in beginsel kun je de overeenkomst herroepen. Dat wordt pas anders indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°. de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen.

Ik ga geen account aanmaken om te kijken hoe het bestelproces is ingericht, dus dit zou je zelf even moeten controleren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tweakwondo schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:42:
Hi Allen,

Voor de kerst heb ik via amazon een aantal itunes kaarten gekocht.. alles naar wens, dacht ik. Tot ik besefte de kaarten op amazon.de te hebben aangeschaft :'( instant regret kickte in maar goed het is al te laat. Ik wil uiteraard niemand met duitse onbruikbare kaarten verrassen dus ben nu op zoek naar een mogelijk oplossing. Het betreft een aanzienlijk bedrag en niet maar paar tientjes. Heeft iemand tips of tricks om ze toch te kunnen inzetten? Ik zelf zat te denken aan een aan koop te doen (hardware) via de duitse apple store en het betalen in de kaarten, laten verzenden naar een apple store en het zelf ophalen. Iemand hier ervaring mee?
Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben, en ja wat een zure kosten voor niet oplettendheid :|
Let op! Met iTunes kaarten kan je geen Hardware kopen.

Dat kan alleen met de nieuwe Apple Gift Cards.

Welke heb je dus?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Greatsword schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:28:
[...]

Let op! Met iTunes kaarten kan je geen Hardware kopen.

Dat kan alleen met de nieuwe Apple Gift Cards.

Welke heb je dus?
de nieuwe apple gift cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Anoniem: 36835 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:19:
Waarom kan je geen duitse itunes kaarten gebruiken? Als ik een maand op vakantie ben ik Duitsland en ik koop daar een iTunes tegoed kaartje, dan moet dat toch gewoon werken?
omdat de kaarten gelockt zijn op het land van herkomst, je kan ze niet toevoegen aan je apple id.. (zojuist bij 1 geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De iTunes kan je (eenmalig per account werd me toen verteld) eenvoudig van land laten wisselen.

Heb een keer voor kerst een leuk aantal kaarten van een Belgisch familielid gehad, heb een NL account. 1 telefoontje naar Apple support en het was geregeld.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gelukkig dan is de "schade" al een stuk beperkter, die kaarten kan je dus gewoon op een account zetten als Saldo en daar inderdaad wat mee kopen.

Desnoods laat je het naar zo'n post order bedrijf als HUIFKAR versturen die alles weer doorzend naar NL.

In het ergste geval verkoop je ze. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze voor 80% redelijk snel weg zijn bij verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 28-11-2022 19:38 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Er zijn ook websites die giftcards omwisselen voor geld. Volgens mij ook voor bitcoins. Zal ook niet voor niets zijn, maar misschien wel interessant.

[ Voor 44% gewijzigd door WEBGAMING op 28-11-2022 19:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweakwondo
Update

Ik heb geprobeerd een refund aan te vragen via het standaard refund en return systeem dit werd echter geweigerd, ik heb daarna een schriftelijke mail gestuurd met het recht op herroeping, hieraan hebben zij gehoor gegeven en mails ontvangen ter bevestiging van terugbetaling.

Case closed, weer wat bij geleerd :)

dank voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
WEBGAMING schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:45:
Er zijn ook websites die giftcards omwisselen voor geld. Volgens mij ook voor bitcoins. Zal ook niet voor niets zijn, maar misschien wel interessant.
Geen ervaring mee maar dit klinkt als de makkelijkste manier om iemand te scammen. Code invullen en niks teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Cartman! schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:38:
[...]

Geen ervaring mee maar dit klinkt als de makkelijkste manier om iemand te scammen. Code invullen en niks teruggeven.
Ik heb een aantal websites bekeken en ze zagen er wel legitiem uit echter betaal je fors voor de service, soms wel tot 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweakwondo schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:42:
Hi Allen,

Dit was je vraag, niet om te retourneren :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Hackus schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:46:
[...]

Dit was je vraag, niet om te retourneren :)
klopt omdat ik had vernomen dat je geen recht op retour hebt van digitale codes, schijnbaa wel, althans in dit geval is het gelukt om geld terug te krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakwondo op 29-11-2022 12:08 ]

Pagina: 1