Cheapconnect/inkomende gesprekken via FB komen niet binnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 00:01
Ik maak gebruik van de Fritzbox 6660 welke ik heb aangesloten op mijn Ziggo internetverbinding (eigen modem). Op de Fritzbox heb ik een Profoon PDX600 dect telefoon aangesloten. Voor het telefoneren maak ik gebruik van een Cheapconnect prepaid nummer. Voor uitgaande gesprekken werkt dit prima, maar helaas komen inkomende gesprekken bijna nooit door. Als ik mijn vaste nummer bel dan krijg ik 9,5 van de 10 keer de mededeling dat het nummer niet in gebruik is.

Ik heb geprobeerd om diverse instellingen in de FB ter zake van het Cheapconnect nummer te veranderen (zoals altijd aanmelden via internetverbinding), maar wat ik ook probeer de inkomende telefoongesprekken komen niet binnen. Heeft iemand van jullie misschien een idee wat ik fout doe? Zit het in de instellingen in de Fritzbox niet goed, ligt het aan mijn dect telefoon of moet ik iets veranderen aan de instellingen bij Cheapconnect?

Inmiddels heb ik het probleem opgelost (het hele weekend lopen zoeken maar toen niet de oplossing gevonden 8)7 ). Via het forum van cheapconnect verwezen naar een topic op got. Daarbij heb ik de oplossing gevonden. In de Fritzbox diende ik onder het tabblad > telefonie > Eigen telefoonnumers > Aansluitinstellingen > Telefonieverbinding/Instellingen wijzigen de poortschakeling van de internetrouter voor telefonie actief houden te zetten op 30 sec. Met die instelling werkt het nu wel goed en komen de telefoontjes binnen op mijn dect telefoon. Dit topic mag dus gesloten worden.

[ Voor 48% gewijzigd door schot op 28-11-2022 22:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJPVDH
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
Hoi zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen in de Fritzbox?
Ik krijg cheapconnect niet aan de praat.

Dank voor je uitleg alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:10
Toch bijzonder dat die instelling nodig is. Ik weet niet helemaal hoe een Fritzbox werkt, maar als je die als modem gebruikt, dan zou ik zeggen dat er geen NAT plaatsvindt voor je telefonie, omdat je Fritzbox aan het publieke internet hangt. Maar wie weet werkt het anders en wordt er toch NAT gebruikt en dan is het inderdaad noodzakelijk om je nat sessie "open" te houden, zodat de inkomende sessie er doorheen komt.