Toon posts:

HIGHPOINT PROBLEEM>HELP!!..80gb weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Maxtor daimond max 60 40gb 's in raid lopen op mijn kt7a-raid bord(a-bit). Dit liep al 2 maanden prima maar toen ik vandaag m'n comp. aanzetten kreeg ik bij het laden van de raid een foutmelding bij één van de 2 schijven>>>BROKEN STRIPE...ik weet wat dit betekend , maar ik weet niet hoe dit op te lossen...ik heb dit probleem namelijk al eerder gehad, maar toen voldeed het om er een andere kabel op te zetten(dit bleek achteraf niet het probleem, ik heb de kabel later uitgetest en hij was prima).
Omdat het dus niet aan de kabel ligt denk ik dat er een error in de highpoint drivers zit(of zo iets). Ik heb ook al m'n hele systeem een paar dagen uit elkaar laten liggen ( om stroomvrij te krijgen) , maar dit mocht niet baten.....
IS ER IEMAND DIE DIT PROBLEEM KENT:? (en een oplossing weet)..

Die 80 gb staat namelijk bomvol en het zou jammer zijn als ik dit verlies (hoewel ik bang ben dat dit wel gaat gebeuren)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Je hebt toch niet toevallig je BIOS geflashed ofzo?

Maar een broken stripe is nix anders dan een kapotte RAID set, heb je RAID 0 ben je het zakkie, heb je 1 of 1+0 kan je het weer fixen door een rebuild tedoen via de BIOS v/d highpoint controller.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stripe is toch RAID 0?
Mirror is RAID 1 dacht ik.

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 18:35

Biazz

Hoi,
een broken stripe-set is gewoon een broken stripe-set. Dit betekend dat je raid0 data corrupt is. Dit kan natuurlijk erg veel oorzaken hebben, maar waarschijnlijk gewoon badsectors op een van je HDs.

Wat nogal klote is, is dat je niet meer bij je disks kunt. En dus ook geen diskcheck kunt doen om die badsectors te relocaten.

Wat ik altijd doe (ja ik doe het vaak ik heb IBM schijven)
1 delete de raid0 array
2 maak een nieuwe aan (exact dezelfde grootte)
3 run testdisk, en reconstruct je partitie
(4) als testdisk zeurde over mbr weg, dan gebruik DFSee om je mbr terug te schrijven (eerst fdisk typen dan newmbr ofzow)
5 je kunt nu w2k de disk laten scannen, die relocates de badsectors en je bent klaar. Eventueel krijg je bij de volgende boot weer hetzelfde gezeik, dan weer bij 1 beginnen

suc6