Vraag

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:51
Mijn vraag
Momenteel gebruiken mijn vriendin en ik allebei een iPhone 7 als mobiel. We merken dat de batterij toch wel achteruit begint te gaan en we willen graag ook wat mooiere foto's kunnen maken met een aanstaande trip naar Japan. Mijn oog is gevallen op de 13 mini. Is dit een verstandige keus, ook nu nog eind 2022?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De iPhone 13 en 13 mini zijn mij opgevallen. De normale 13 vinden wij allebei denk ik te groot. We gebruiken hem eigenlijk ook alleen voor internet/mail/socials/bellen.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De 13 mini is nog kleiner dan een 7. maar een gewone 13 is iets groter. je went best wel aan de grootte is mijn ervaring. vooral het toetsenbord wordt groter en overzichtelijker dan op een 7 model. voor je 1e drie doelen lijkt me dat wel van belang dat het duidelijker is, beter zichtbaar hoe je het wilt noemen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
MacCollac schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:21: Mijn oog is gevallen op de 13 mini. Is dit een verstandige keus, ook nu nog eind 2022?
De 13 mini is vorig jaar september uitgekomen en krijgt naar verwachting nog zeker vier jaar updates. De prijs is al wel gedaald tov de release, dus volgens mij doe je daar echt geen slechte koop mee.

• MacCollac
Hackus schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:27:
De 13 mini is nog kleiner dan een 7. maar een gewone 13 is iets groter. je went best wel aan de grootte is mijn ervaring. vooral het toetsenbord wordt groter en overzichtelijker dan op een 7 model. voor je 1e drie doelen lijkt me dat wel van belang dat het duidelijker is, beter zichtbaar hoe je het wilt noemen
Weet je dat zeker? iPhone 7 is 4,7 inch en de 13 mini is 5,4 inch?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MacCollac schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:46:
[...]

Weet je dat zeker? iPhone 7 is 4,7 inch en de 13 mini is 5,4 inch?
afmeting van gehele toestel is kleiner. je praat over zichtbaar beeld. onder en boven heb je meer zichtbaar beeld met 13 mini. dat zegt niets over totale afmetingen

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 28-11-2022 17:48]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MacCollac
Hackus schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:47:
[...]

afmeting van gehele toestel is kleiner. je praat over zichtbaar beeld. onder en boven heb je meer zichtbaar beeld met 13 mini. dat zegt niets over totale afmetingen
Ah ik zie het. 131.5 x 64.2 x 7.7 mm (iphone 13 mini) vs. 138.3 x 67.1 x 7.1 mm (iphone 7)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MacCollac schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:49:
[...]

Ah ik zie het. 131.5 x 64.2 x 7.7 mm (iphone 13 mini) vs. 138.3 x 67.1 x 7.1 mm (iphone 7)
Je zou ook nog naar de SE2022 kunnen kijken, zelfde formaat als de 7 en net zo snel als de 13 (mini)

[Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 28-11-2022 17:59]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ernemmer schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:58:
[...]

Je zou ook nog naar de SE2022 kunnen kijken, zelfde formaat als de 7 en net zo snel als de 13 (mini)
Of de batterij laten vervangen :)

• Ernemmer
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:00:
[...]

Of de batterij laten vervangen :)
Maar daar kan je geen betere foto's mee maken, de SE2022 kan dat dan weer wel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ernemmer schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:00:
[...]

Maar daar kan je geen betere foto's mee maken, de SE2022 kan dat dan weer wel.
Valt wel tegen met SE. Zou echt een regular 13 kopen, ik heb de Pro en ben dik tevreden.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
MacCollac schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:21:
Mijn vraag
Momenteel gebruiken mijn vriendin en ik allebei een iPhone 7 als mobiel. We merken dat de batterij toch wel achteruit begint te gaan en we willen graag ook wat mooiere foto's kunnen maken met een aanstaande trip naar Japan. Mijn oog is gevallen op de 13 mini. Is dit een verstandige keus, ook nu nog eind 2022?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De iPhone 13 en 13 mini zijn mij opgevallen. De normale 13 vinden wij allebei denk ik te groot. We gebruiken hem eigenlijk ook alleen voor internet/mail/socials/bellen.
Mijn vrouw en ik hebben deze week de switch gemaakt van een 8 naar een 13 mini.

Hadden ook even de SE 22 bekeken, maar die is het niet geworden om de volgende punten:

SE 22 heeft LCD-scherm, 13 Mini heeft OLED.
En ofschoon het LCD-scherm van de SE 22 prima is, zie je toch echt dat OLED (zeker in de zwart-tinten) veel beter is.

SE 22 heeft slechts een kamera, die zeker (gekoppeld aan de software) niet slecht is. Maar de twee camera's van de 13 mini geven gewoon veel meer mogelijkheden.

Samengevat: beide prima smartphones met deels dezelfde hardware, maar de 13 mini heeft toch een aantal features die ons meer aanspreken.
Er hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan.

• Ernemmer
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:26:
[...]

Valt wel tegen met SE. Zou echt een regular 13 kopen, ik heb de Pro en ben dik tevreden.
De 13 is inderdaad beter maar de se2022 maakt wel verrassend mooie foto's voor 1 zo'n lensje.

Ik zou voor de 13 gaan, dat grotere scherm went erg snel en is toch eigenlijk best wel fijn. Ik ben sinds een week over van de se2022 naar een 6,1 inch.

[Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 28-11-2022 19:36]

• MacCollac
Haga schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:31:
[...]

Mijn vrouw en ik hebben deze week de switch gemaakt van een 8 naar een 13 mini.

Hadden ook even de SE 22 bekeken, maar die is het niet geworden om de volgende punten:

SE 22 heeft LCD-scherm, 13 Mini heeft OLED.
En ofschoon het LCD-scherm van de SE 22 prima is, zie je toch echt dat OLED (zeker in de zwart-tinten) veel beter is.

SE 22 heeft slechts een kamera, die zeker (gekoppeld aan de software) niet slecht is. Maar de twee camera's van de 13 mini geven gewoon veel meer mogelijkheden.

Samengevat: beide prima smartphones met deels dezelfde hardware, maar de 13 mini heeft toch een aantal features die ons meer aanspreken.
Er hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan.
Nog gekeken naar de 13?

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online

https://www.phonearena.co...i/phones/9815,11634,11637

De 7 zit dus eigenlijk tussen de twee in, de normale 13 is feitelijk ietsjes breder maar vooral wat hoger dan de 7.

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Haga
  • Niet online
Ja zeker.

Vinden we gewoon te groot.

Gebruiken IPhone eigenlijk alleen voor bellen, foto’s en omdat we een iPhone nodig hebben voor onze Apple Watches.

Daarnaast hebben we beide nog een IPad Mini met 5G ( uit 2021 met “dezelfde” A15 SOC als de 13 Mini).

Daarop doen we onze mediaconsumptie on-the-go.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:28
MacCollac schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:21:
we willen graag ook wat mooiere foto's kunnen maken met een aanstaande trip naar Japan.

We gebruiken hem eigenlijk ook alleen voor internet/mail/socials/bellen.
De Mini is een vrijwel perfect toestel, hou er alleen rekening mee dat de batterij ook mini is. Als je al zegt: in het normale leven gebruiken we veel de iPad, dan komt het wel goed met een mini. Maar op een toeristische vakantiedag in Japan met veel foto's kan een Mini net te weinig power hebben. Dat los je simpel op door er een MagSave Batterij bij te nemen voor dat soort dagen :)

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 05:45

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Sinds kort heb ik een iPhone 13 mini. Perfect formaatje heeft de telefoon. Het OLED scherm is echt prachtig, geeft veel mooier beeld dan LCD en is geloof ik energiezuiniger. De accu gaat niet al te lang mee wanneer je de telefoon veel gebruikt op een dag, dus hou rekening daarmee. Aanschaf van een powerbank of magsafelader lost dit probleem op. Al met al een goede keuze wat mij betreft 👍. Ik heb overigens een mooi 2de handsje gekocht met 256GB opslag, in nieuwstaat, voor 550 euro. Dus wellicht vind je ook zo’n deal, mocht de behoefte er zijn om wat te besparen.

• Haga
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:33:
[...]

De 13 is inderdaad beter maar de se2022 maakt wel verrassend mooie foto's voor 1 zo'n lensje.

Ik zou voor de 13 gaan, dat grotere scherm went erg snel en is toch eigenlijk best wel fijn. Ik ben sinds een week over van de se2022 naar een 6,1 inch.
Die smartphone met het 6,1 inch scherm waar je naar over bent gestapt is alleen geen Apple IPhone toch?

Je was toch overgestapt naar een Samsung Galaxy S22?

• Ernemmer
  • Niet online
Haga schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:40:
[...]

Die smartphone met het 6,1 inch scherm waar je naar over bent gestapt is alleen geen Apple IPhone toch?

Je was toch overgestapt naar een Samsung Galaxy S22?
Klopt, maar dat maakt voor de afmeting niet uit, ze zijn even groot.

Persoonlijk vind ik de iPhone wel lekkerder in de hand liggen, de S22 is erg glad en de randen voelen ''scherper''
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee