Toon posts:

HIGHPOINT PROBLEEM!! HELP..80gb raid weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Maxtor daimond max 60 40gb 's in raid lopen op mijn kt7a-raid bord(a-bit). Dit liep al 2 maanden prima maar toen ik vandaag m'n comp. aanzetten kreeg ik bij het laden van de raid een foutmelding bij één van de 2 schijven>>>BROKEN STRIPE...ik weet wat dit betekend , maar ik weet niet hoe dit op te lossen...ik heb dit probleem namelijk al eerder gehad, maar toen voldeed het om er een andere kabel op te zetten(dit bleek achteraf niet het probleem, ik heb de kabel later uitgetest en hij was prima).
Omdat het dus niet aan de kabel ligt denk ik dat er een error in de highpoint drivers zit(of zo iets). Ik heb ook al m'n hele systeem een paar dagen uit elkaar laten liggen ( om stroomvrij te krijgen) , maar dit mocht niet baten.....

IS ER IEMAND DIE DIT PROBLEEM KENT:? (en een oplossing weet)..

Die 80 gb staat namelijk bomvol en het zou jammer zijn als ik dit verlies (hoewel ik bang ben dat dit wel gaat gebeuren) ;(;(;(;(

Verwijderd

gedeelde smart........
ik heb precies hetzelfde sinds gisteren! met 2 20GB Maxtors in RAID1!
de schijven zijn nog goed want benaderbaar op ide3 of 4 via easyrecovery. lekker hoor een bug in je raid controller!
opnieuw opbouwen zou dus moeten kunnen maar dan je moet je rpecies weten hoe groot je je partities gemaakt hebt!
ongelovelijk K.T daar heb ik tocvh geen raid1 voor gekozen!

nog geen reply van highpoint gehad touwens!

Roel

Verwijderd

http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
onder highpointcontroller

The Highpoint Controller is reporting a broken stripe set. How can I fix it?

staat een duidelijke beschrijving. het is mij nog niet gelukt omdat ik nog aan het wachten ben op een nieuwe HD

succes

Roel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[beetje offtopic]

Ik hoop dat RAID-gekken hiervan leren dat RAID 0 ook niet alles is.. Neem liever RAID 1 of RAID 0+1 als je data je lief is..

[/beetje offtopic]

Verwijderd

2 x 40 GB 7200 rpm in RAID-0 + 1 x 80 GB 5400 rpm als backup. Dat is behoorlijk veilig.