Toon posts:

SQL database wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb thuis een e-smith server draaien. Nu heb ik een database (mysql) gemaakt, genaamd: myorgbook. (mysql - create database myorgbook;) Oke, database is aangemaakt, maar wat zijn nu de username en wachtwoord voor deze database? ben ingelogd als root. Weet dus niet of dit wat uitmaakt. Hoe verander ik deze wachtwoorden voor de (verschillende?) databases?

help

Verwijderd

Topicstarter
oke, oke... hier ben ik inmiddels achter, maar ik heb een volgende vraag. Wat is precies het verschil tussen mysql en postgresql? Ik weet niet of iemand Ez-Notepad kent? Een php scripts geschreven voor Postgre SQL? werkt dit script nu ook op de mysql server van e-smith? Er staat in dat je de
volgende tables moet aanmaken (dit is een script-bestandje, welke dus niet werkt binnen mysql met: 'source notepad-schema'. Krijg dan verschillende foutmeldingen. Voor de goede orde. Heb de database al aangemaakt. username
en wachtwoord zijn goed. Nu probeer ik door middel van dat scriptje de verschillende tables aan te maken. Dit werkt dus niet.

Misschien dat iemand dit script kan vertalen in mysql commando's? zodat ik deze 1
in kan typen...

Hier het volledige script bestandje:

\connect - postgres
CREATE SEQUENCE "config_seq" start 1 increment 1 maxvalue 2147483647 minvalue 1 cache 1 ;
CREATE TABLE "info" (
"topic" text NOT NULL,
"answer" text,
"insertedby" text,
"dttime" datetime DEFAULT 'NOW()',
"id" int4,
"url" text);
CREATE UNIQUE INDEX "info_pkey" on "info" using btree ( "topic" "text_ops" );
CREATE INDEX "info_ident_idx" on "info" using btree ( "topic" "text_ops", "id","int4_ops" );

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:28
misschien is phpMyAdmin iets voor jou, hoef je niet al de commando's te leren en kan je alles op een grafisch manier regelen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
ja! heb ik over gehoord... maar hoe installeer ik zoiets? waar kan ik het krijgen?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 12:43 schreef samba het volgende:
ja! heb ik over gehoord... maar hoe installeer ik zoiets? waar kan ik het krijgen?
www.google.com

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

http://phpmyadmin.sourceforge.net/

Dit is een nieuwere versie, die dus niet door de originele makers van phpMyAdmin gemaakt is, maar wel beter werkt.

Misschien iets voor de faq? :?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 12:57 schreef Heineken het volgende:
http://phpmyadmin.sourceforge.net/
Dit is een nieuwere versie, die dus niet door de originele makers van phpMyAdmin gemaakt is, maar wel beter werkt.
Is gewoon hetzelfde hoor.
Er is maar 1 phpMyAdmin en dat is phpMyAdmin :)

Verwijderd

[foutje]

Verwijderd

Topicstarter
he, wat is het standaard wachtwoord van je sql-database dan? met andere woorden. WAT stel ik bij de PHPMYADMIn in als username en wachtwoord en waar kan ik die gegevens vinden?

tata

Verwijderd

Standaard zijn er geen users bij mysql als je een db aanmaakt, moet je zelf doen :)

Je kunt hem btw wel contacten met user root (zonder passwd als je het nog niet hebt ingesteld :z)
Pagina: 1