Boven een gedeelte van de garage, waar momenteel een zolder is, willen we een slaapkamer realiseren. De garage is in principe niet verwarmd, maar ook niet ijskoud. Enkel 1 van de 4 muren is buitenmuur. De verdiepingsvloer die er nu in ligt zijn gewoon houten balken met daarop een planken vloer.
Omdat deze vloer zo'n 400mm lager ligt dat de gewone verdiepingsvloer in huis, wil ik de vloer een stukje ophogen. Mijn idee was om boven op de bestaande vloer weer nieuwe balken van ongeveer 170mm hoog te leggen met een h.o.h. afstand van 600mm en tussen deze balken te isoleren. Zo heb je uiteindelijk een afstap van ongeveer 200mm en de bestaande vloer blijft dan ongewijzigd.
Nu vraag ik mij af of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden;
1) Welke isolatie gebruik ik hiervoor het beste en hoe dik? Glas of steelwol?
2) Moet ik nog ergens gebruik maken van dampopen/dampdichte folies?
3) Moet de slaapkamer luchtdicht gemaakt worden met folies? Ook met het zicht op de toekomst als er een wtw installatie geinstalleerd gaat worden?
4) Heeft er nog iemand tips voor het afwerken van de vloer bovenop de balken?
Bij voorbaat dank.
Omdat deze vloer zo'n 400mm lager ligt dat de gewone verdiepingsvloer in huis, wil ik de vloer een stukje ophogen. Mijn idee was om boven op de bestaande vloer weer nieuwe balken van ongeveer 170mm hoog te leggen met een h.o.h. afstand van 600mm en tussen deze balken te isoleren. Zo heb je uiteindelijk een afstap van ongeveer 200mm en de bestaande vloer blijft dan ongewijzigd.
Nu vraag ik mij af of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden;
1) Welke isolatie gebruik ik hiervoor het beste en hoe dik? Glas of steelwol?
2) Moet ik nog ergens gebruik maken van dampopen/dampdichte folies?
3) Moet de slaapkamer luchtdicht gemaakt worden met folies? Ook met het zicht op de toekomst als er een wtw installatie geinstalleerd gaat worden?
4) Heeft er nog iemand tips voor het afwerken van de vloer bovenop de balken?
Bij voorbaat dank.