Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Van de ASUS KO GeForce RTX 3060 Ti van mijn zoon is één van de ventilatoren overleden, ik vermoed een kapotte kogellager.

Ik kan op de site van ASUS niet zo makkelijk de juiste afmeting vinden en de meeste google resultaten wijzen naar AliExpress, waarbij het maar de vraag is of 't écht gaat passen/werken :P

Heeft iemand de juiste specificaties en/of een linkje naar een betrouwbare verkoper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:20
Hoe oud is de kaart?

Asus heeft 3 jaar garantie meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Minder dan 3 jaar iig.

Als een vervangende koeler niet al te duur is doet ie dat denk ik liever dan z'n PC een paar weken niet kunnen gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Je kan het beste mailen naar asus zelf hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Ik zou zelf wel zo'n setje fans van ali voor 15 euro doen. Check de recensies en foto's van eerdere kopers. Even Youtube erbij https://www.youtube.com/r...y=3060+ti+fan+replacement

https://nl.aliexpress.com/item/32851688072.html meestal met 15 daagse levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Google op asus service center netherlands de levert mij een kantoor op in Amsterdam met een 020 nummer.

Paasheuvelweg 25
020 787 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:47:
Ik zou zelf wel zo'n setje fans van ali voor 15 euro doen. Check de recensies en foto's van eerdere kopers. Even Youtube erbij https://www.youtube.com/r...y=3060+ti+fan+replacement

https://nl.aliexpress.com/item/32851688072.html meestal met 15 daagse levering.
De kans dat die fans passen is ongeveer gelijk aan 0%. Je krijgt tevens namaak meuk met goedkope lagers. Daarnaast is je garantie foetsie. Ik juich zelf repareren vaak toe hoor, maar bij GPU fans zijn de originele reserveonderdelen altijd schaars.

Zou eerder 2e hands een videokaart zoeken, die tijdelijk gebruiken, wachten op reparatie en als hij gerepareerd terug is kan je de tijdelijke kaart hopelijk voor dezelfde prijs slijten. Geen downtime en alles gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Thanks!
Zal de opties met hem bespreken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Voor spareparts voor Asus moet je hen hebben , is officiële dealer van Asus spareparts.

Link: https://www.zandparts.com/en/contact-form

Je hebt overigens gewoon recht op kosteloze reparatie ( Asus heeft 3 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Ik heb het eerder gezegd, maar ik blijf het voor dit soort gevallen jammer vinden dat o.a. Arctic geen aftermarketcoolers meer maakt voor moderne videokaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

ruftman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:
Ik heb het eerder gezegd, maar ik blijf het voor dit soort gevallen jammer vinden dat o.a. Arctic geen aftermarketcoolers meer maakt voor moderne videokaarten.
Rajintek maakt nog.
https://www.raijintek.com..._detail.php?ProductID=180

Ze zijn echter vrij laat en beschikbaarheid is drama.

That said, met de heatsink is niet veel mis.
Shroud weg en 2 fans tie-wrappen en tadaa

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 29-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
@Thomg Kijk nou es, bedankt! Altijd handig om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:35
McFastFood schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:12:
Je hebt overigens gewoon recht op kosteloze reparatie ( Asus heeft 3 jaar garantie)
ASUS staat er wel een beetje om bekend vrij traag te zijn qua RMA afhandelingen, en de meeste webwinkels zullen helaas niet pro-actief al meteen een nieuwe kaart toesturen maar wachten op het proces dat zij in werking stellen bij ASUS.

Om nu voor zoiets je kaart (zonder overdrijven) 1-2 maanden kwijt te zijn voor iets wat je voor tientje zelf kunt repareren. Ja de optie is er (en wettelijk verplicht), maar snap heel goed dat je het liever zelf in een uurtje oplost.

Wellicht dat als je ASUS de situatie voorlegt ze je wel kosteloos een setje fans op willen sturen, jij snel geholpen, zij minder kosten t.o.v. een RMA traject,

[ Voor 10% gewijzigd door !mark op 29-11-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
TheRookie schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:51:
Minder dan 3 jaar iig.

Als een vervangende koeler niet al te duur is doet ie dat denk ik liever dan z'n PC een paar weken niet kunnen gebruiken :)
Met 1 ventilator kun je de kaart nog prima gebruiken hoor, heb hem zelf ook :+
Maargoed, ik zou Asus zelf proberen, duurt dat te lang zou, dan zou ik in mijn situatie het zelf fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-09 19:24
Ik weet niet in hoever je de kaart hoeft open te doen om de fan te vervangen maar ik weet in het geval van sommige asus 1070 moest je de koeler enzv. eerst afhalen om dan de fan te kunnen vervangen. Als dit het geval is zal je waarschijnlijk de garantie verliezen die je bij asus hebt vanwege het "modificeren" van de kaart. Inderdaad is misschien vervelende om de kaart lang niet ter beschikking te hebben maar lijkt mij toch de beste optie. Iets om over na te denken.
Pagina: 1