Trustpilot - No trust?

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Trustpilot - Toch geen trust? stond eerst hier maar verkeerde plek kan gebeuren, blijkbaar kan er niet gemoved worden.

-----

Ik dacht trustpilot.com is iets met trust.. maar nu dat ik wat ingelezen ben en zelf ook wat heen en weer verkeer heb gezien kom je er achter dat je eigenlijk niks aan zo'n site hebt. Wil niet zeggen dat de rest ook niet zo is overigens.

Maar neem b.v. https://nl.trustpilot.com/review/www.tweakers.net Tweakers site zelf. Nou als je dat ziet zou je dus eigenlijk nooit wat willen kopen of doen met die website. Maar de catch hier is dus dat 'het bedrijf' Tweakers hier wat aan kan doen door te betalen. Je ziet allemaal geklaag dat Tweakers meer op geld en sponsor werk doet (terwijl trustpilot precies hetzelfde doet) maar omdat Tweakers zoiets heeft, ik ga niet betalen blijven dus al die slechte recensies daar staan. Dit is ook het doel van trustpilot, bedrijven verzamelen die geen negatieve reviews willen hebben en ze laten betalen zodat ze er wat aan kunnen doen.

Slechte review? gewoon meer informatie vragen of disputen of andere AVG of weet ik veel wat voor termen en poef die slechte recensie is weg.

En nog even de kers op de taart te doen, je kan dus niet vragen om je bedrijf weg te laten halen want dat doen ze niet. Want ja "transparantie"

Kortom als je slechte cijfers ziet op trustpilot is omdat het bedrijf niet wilt betalen om er wat aan te doen (zou ik ook niet doen) en heeft het goede cijfers? Dan weer oppassen omdat ze mogelijk alle slechte selectief de nek om gedraaid hebben.

Doe met de informatie wat je zelf wilt, maar dit was niet eerder bij mij bekend en wellicht bij andere.

En uiteraard ook om discussie aan te wakkeren of andere er ook zo over denken, om in lijn te zijn met de MOD ;) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kostelijk vermaak die reviews op Trustpilot. Kan mij heel goed voorstellen dat Tweakers hier niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is nou je punt? Slechte reviewsites die proberen te chanteren? Mensen die proberen met reviews bedrijven te chanteren?

Dat reviewsites vooral mensen aantrekken die boos zijn en mensen die heel blij zijn, is allang bekend. Is net zo bij enquetes, de meeste mensen doen die niet. Je krijgt vooral de extreme visies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab3Ps5xe40dRxn986qTDaliNiOQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dnhQW3LI3aKyXje3JLWUj63c.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 28-11-2022 14:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
gambieter schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:04:
Wat is nou je punt? Slechte reviewsites die proberen te chanteren? Mensen die proberen met reviews bedrijven te chanteren?

Dat reviewsites vooral mensen aantrekken die boos zijn en mensen die heel blij zijn, is allang bekend. Is net zo bij enquetes, de meeste mensen doen die niet. Je krijgt vooral de extreme visies.
Punt is dat trustpilot geen valide trust is omdat als mensen niet zien dat het bedrijf niet geclaimed is dat deze niet overeenkomt met de echte waarde van een site. Idem dito als hij wel geclaimed is.

Voorbeeld, ik zit op website x met trustpilot. Staat onderaan de site dat ze 4.8 hebben van de 5 sterren. Kan er niet op klikken ga zelf op onderzoek kom ik uit bij trust pilot en daar hebben ze een 3. Kortom valse informatie. Ik had wat tijd over en ik geef ze een onvoldoende vanwege valse informatie. Nu gooit bedrijf X mijn review weg omdat ze het niet kunnen koppelen aan een bestelling. Poef weg informatie, terwijl het wel valide info is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snelvuur schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:14:
Poef weg informatie, terwijl het wel valide info is.
Datzelfde gaat hier gewoon op voor V&A: geen transactie, geen review (tegenwoordig met een uitzondering voor communicatie). Er zijn nu eenmaal zat mensen die net als jij denken dat ze belangrijke informatie sturen terwijl ze er niets mee te maken hebben.

Volgens mij heb je niet echt door hoe de wereld werkt. Geen enkele website kan zomaar vertrouwd worden, duh.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 28-11-2022 14:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga er overigens maar vanuit dat trustpilot.com/<bedrijf> minstens 1 punt te hoog krijgt zolang ze maar eens in de zoveel tijd zelf (automatische) replies posten.

Daarnaast doet TP niets met invloeden van justitie; ken 2 bedrijven die niet alleen oplichten (dagelijks) maar ook valsheid in geschrifte in de praktijk brengen. Wordt niets mee gedaan, zelfs niet als je het dossiernummer verstrekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Snelvuur schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:14:
[...]

Punt is dat trustpilot geen valide trust is omdat als mensen niet zien dat het bedrijf niet geclaimed is dat deze niet overeenkomt met de echte waarde van een site. Idem dito als hij wel geclaimed is.

Voorbeeld, ik zit op website x met trustpilot. Staat onderaan de site dat ze 4.8 hebben van de 5 sterren. Kan er niet op klikken ga zelf op onderzoek kom ik uit bij trust pilot en daar hebben ze een 3. Kortom valse informatie. Ik had wat tijd over en ik geef ze een onvoldoende vanwege valse informatie. Nu gooit bedrijf X mijn review weg omdat ze het niet kunnen koppelen aan een bestelling. Poef weg informatie, terwijl het wel valide info is.
Is dat valse info vanuit Trustpilot of vanuit de website? Aangezien je er niet op kan klikken is het geen API maar eerder een stilstaand plaatje.

En ja een review achterlaten van een bedrijf waar je geen overeenkomst mee hebt mag niet volgens Trustpilot.
Dus jij dat gooien ze hem weg. Dit geeft mij juist meer trust omdat het van mensen komt die daadwerkelijk met het bedrijf gehandelt hebben.

Misschien eens een bericht naar het bedrijf zelf? Of zelf RCC? Dat bereik je 9/10 keer veel meer mee als een valse review.

Tevens moet een bedrijf iets doen tegen valse/nep reviews omdat ze verboden zijn bij de wet.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 28-11-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier toch enige discussiewaarde. Het lijkt nu (nog steeds) meer op een ranttopic dan dat er een goede discussie uit voort kan komen. Dat verander je niet door er één regel tekst, met een sneer richting de eerdere moderatie, aan toe te voegen.

Om deze reden doe ik dit topic ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.