Installeren Lyric T6 icm stadsverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Mijn vraag
Hoe sluit ik de danfoss zoneregeling aan op de ketelmodule van de Lyric T6?

Nu hebben wij een eenvoudige honeywell round hangen. aan/uit thermostaat zonder programma mogelijkheden. we hebben stadsverwarming met op de begane grond vloerverwarming. ik heb een Lyric T6 gekregen die elders overbodig is geworden.

onderstaand wat foto's van de huidige setup;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61wElbtvv27fbjefsI5LLN5D8SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TVpm5E54mvA3KUwhn4G0NHt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXp75x95ne5gqPROTCr7HVBZLRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctcBJlEbgdTlueRwqlFdofdd.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUBHphmH1VDnHMr2654cMtlAeSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWPlh73NzgxgNH8gdRnvbL23.jpg?f=fotoalbum_large

de handleiding maakt me niet goed duidelijk hoe ik de danfoss regelaar aansluit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lyric T6
Danfoss AMZ 112

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
onderstaand een stuk uit de installatie handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QkvCbdkb4_AF1urP7ksMVYo_2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJTp2YB8ra3XiqO42wxAcnfI.jpg?f=fotoalbum_large

- Mij is duidelijk dat ik het netsnoer aansluit op N/L (zit hij al).
- De losse thermostaat wordt met het dubbele snoer aangesloten op T/T

Bij de Danfoss raak ik dus het spoor bijster. Daar komen 4 kabels uit: Bruin/Blauw/Rood en Zwart. op de unit zelf staat ook een diagram zoals je ziet. Wie kan mij verder helpen?

Beste antwoord (via Fried op 07-12-2022 09:46)

• Marciano93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 23:30
Ik heb zelf net na veel pijn en moeite ook een honeywell t6 aangesloten bij mijn ouders op de stadsverwarming.

Het is gelukt door de blauwe/rode draad die op de oude thermostaat was aangesloten vanuit de danfoss module op de AB aansluiting van de T6 module aan te sluiten.

Dan moet er vanuit de T6 module dezelfde soort kabel vanuit de tt aansluiting naar de thermostaat van honeywell. (Ik heb zelf een stuk uit de initiële kabel die van de thermostaat naar de danfoss regelaar ging geknipt).

De t6 module moet dan nog apart worden aangesloten op het stroomnet. In de danfoss regelaar blijft in principe alles hetzelfde. Zo is het mij gelukt.

Onderstaand filmpje heeft mij geholpen, het enige wat je hier niet zit is dus dat je de T6 module op de blauwe en rode draad van de danfoss regelaar moet aansluiten.

YouTube: Thermostaat vervangen door de Lyric T6 | Honeywell Home

Sucess.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Marciano93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 23:30
Ik heb zelf net na veel pijn en moeite ook een honeywell t6 aangesloten bij mijn ouders op de stadsverwarming.

Het is gelukt door de blauwe/rode draad die op de oude thermostaat was aangesloten vanuit de danfoss module op de AB aansluiting van de T6 module aan te sluiten.

Dan moet er vanuit de T6 module dezelfde soort kabel vanuit de tt aansluiting naar de thermostaat van honeywell. (Ik heb zelf een stuk uit de initiële kabel die van de thermostaat naar de danfoss regelaar ging geknipt).

De t6 module moet dan nog apart worden aangesloten op het stroomnet. In de danfoss regelaar blijft in principe alles hetzelfde. Zo is het mij gelukt.

Onderstaand filmpje heeft mij geholpen, het enige wat je hier niet zit is dus dat je de T6 module op de blauwe en rode draad van de danfoss regelaar moet aansluiten.

Sucess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Marciano93 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:51:

Sucess.
was het hier inderdaad vergeten te melden maar dat filmpje heeft mij geholpen. bleek dus dat die module niet hetgeen er al hangt vervangt maar er bij komt. dubbele draad die eerst naar de thermostaat ging gaat nu de ketelmodule in en vanuit die module weer naar de thermostaat.

werkt top nu!
(althans, geen idee wat het effect is van een paar graden verlaging in de nacht :))