2 dikke electrakabels in mijn tuin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Wij hebben verbouwingsplannen, in de tuin willen we een aanbouw realiseren en hebben hiervoor een aannemer in de arm genomen. Bij het doen van een klic-melding zijn we er achtergekomen dat er twee hoofdkabels van Stedin in onze tuin begraven liggen. 1 kabel voor de aanvoer van het net naar het hele blok huizen en 1 die naar het appartmentencomplex gaat wat naast ons perceel ligt. De kabels liggen op respectievelijk 1 en 1,5 meter van onze achterpui. Onze tuin is +/- 7 meter diep.

Zoals ik het nu begrijp mogen we niet bouwen, want de kabels moeten minimaal 2 meter vrij liggen van bebouwing (ookal liggen ze binnen 2 meter van onze achterpui 8)7 ).

Wij vinden dit wel een beetje een rare situatie, het betekent namelijk dat we praktisch gezien in onze hele tuin niets mogen bouwen of zelfs een paal in de grond slaan. Zelfs de schutting staat al illegaal en onze achterpui staat daar ook niet volgens de regels. Heeft iemand hier zo'n situatie wel eens bij handen gehad?

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:01
Niet aan de hand gehad, maar ik zou Stedin bellen en uitleggen. ze kunnen sowieso de kabel omleggen naar achteren zodat het wel overal aan voldoet.

Heb wel gehad dat een lataarnpaal halverwege voor mijn tuin stond waar ik een parkeerplaats van wilde maken. Belletje naar de gemeente en binnen 2 weken stond de lantaarnpaal precies op de erfgrens van de percelen (wel 450,- armer), maar ik kon mijn parkeerplaats aanleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Yuri schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:24:
Wij hebben verbouwingsplannen, in de tuin willen we een aanbouw realiseren en hebben hiervoor een aannemer in de arm genomen. Bij het doen van een klic-melding zijn we er achtergekomen dat er twee hoofdkabels van Stedin in onze tuin begraven liggen. 1 kabel voor de aanvoer van het net naar het hele blok huizen en 1 die naar het appartmentencomplex gaat wat naast ons perceel ligt. De kabels liggen op respectievelijk 1 en 1,5 meter van onze achterpui. Onze tuin is +/- 7 meter diep.

Zoals ik het nu begrijp mogen we niet bouwen, want de kabels moeten minimaal 2 meter vrij liggen van bebouwing (ookal liggen ze binnen 2 meter van onze achterpui 8)7 ).

Wij vinden dit wel een beetje een rare situatie, het betekent namelijk dat we praktisch gezien in onze hele tuin niets mogen bouwen of zelfs een paal in de grond slaan. Zelfs de schutting staat al illegaal en onze achterpui staat daar ook niet volgens de regels. Heeft iemand hier zo'n situatie wel eens bij handen gehad?
stedin bellen. (bijna) alles kan verplaatst worden. of het geld gaat kosten krijg je vanzelf te horen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:24
Als je toch gaat aanbouwen let je er dan op dat ze wel zo bouwen dat je stopcontacten en spotjes straks geen tochtgaten zijn en laat je geen elektrische vloerverwarming aansmeren (Y)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:57
Als het goed is in je koopcontract een clausule Belemmering Privaatrecht opgenomen.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
No Hands schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:23:
Als je toch gaat aanbouwen let je er dan op dat ze wel zo bouwen dat je stopcontacten en spotjes straks geen tochtgaten zijn en laat je geen elektrische vloerverwarming aansmeren (Y)
Zwaar offtopic, maar wel goeie tips.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
CvP_tweakers schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:30:
Als het goed is in je koopcontract een clausule Belemmering Privaatrecht opgenomen.
Dit, 99% van de gevallen staat het netjes in je koopcontract, dus pak die er eerst eens bij.
Staat het erin, dan kun je nog steeds Stedin bellen maar dan heb je weinig recht en is de insteek van je vraag anders denk ik.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Oogje schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:34:
[...]

Dit, 99% van de gevallen staat het netjes in je koopcontract, dus pak die er eerst eens bij.
Staat het erin, dan kun je nog steeds Stedin bellen maar dan heb je weinig recht en is de insteek van je vraag anders denk ik.
Dat zou je denken, staat dus niet in het koopcontract, ook bij de taxatie voor de hypotheek aanvraag voor de verbouwing is informatie uit het kadaster opgevraagd en daar kwam het ook niet naar boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CvP_tweakers
Yuri schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:36:
[...]

Dat zou je denken, staat dus niet in het koopcontract, ook bij de taxatie voor de hypotheek aanvraag voor de verbouwing is informatie uit het kadaster opgevraagd en daar kwam het ook niet naar boven.
Je zou ook nog ff in planviewer kunnen kijken.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
CvP_tweakers schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:45:
[...]

Je zou ook nog ff in planviewer kunnen kijken.
Waar specifiek moet ik dan letten in de planviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toen bij mij de gasleiding werd weggehaald lag de leiding ook niet op de plek waarvan de netbeheerder dacht dat hij zou liggen volgens de tekeningen.

Je hebt misschien best kans dat die kabels ook ergens anders liggen. Heb je al een proefgat gegraven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Wolly schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:10:
Toen bij mij de gasleiding werd weggehaald lag de leiding ook niet op de plek waarvan de netbeheerder dacht dat hij zou liggen volgens de tekeningen.

Je hebt misschien best kans dat die kabels ook ergens anders liggen. Heb je al een proefgat gegraven?
ja, ze liggen daar, een laagspanningskabel voor het appartementen complex en de hoofdkabel electra voor het blok van 4 waar wij deel van uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Ming
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:56

Judge Ming

Full electric per 8/2024

Als jij van de gemeente toestemming zou kunnen krijgen om je achtergevel naar achteren te verplaatsen (bestemmingsplan), dan zou Stedin 2 meter uit die hypothetische grens moeten blijven. Maar dat is 'zou moeten'. Je zit nu met de situatie en dus is Stedin de eerste om te contacteren. Reken op een fijne kostenpost. Zeker als ze niet met een machientje in je tuin kunnen komen (lees: alles met de hand moeten doen).

54kWh Powerwall, 5.5kWp Solar, Daikin WP L/L + L/W, Ariston Nuovo WPB, Tesla M3P, Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yuri schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:19:
[...]

ja, ze liggen daar, een laagspanningskabel voor het appartementen complex en de hoofdkabel electra voor het blok van 4 waar wij deel van uitmaken.
Zelf geconstateerd dus?

En niemand van jouw blok heeft al een uitbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Wolly schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:35:
[...]

Zelf geconstateerd dus?

En niemand van jouw blok heeft al een uitbouw?
Klopt, niemand in mijn rijtje behalve de buren die hadden de mogelijkheid om aan de zijkant uit te bouwen. De rest is woningbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Judge Ming schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:23:
Als jij van de gemeente toestemming zou kunnen krijgen om je achtergevel naar achteren te verplaatsen (bestemmingsplan), dan zou Stedin 2 meter uit die hypothetische grens moeten blijven. Maar dat is 'zou moeten'. Je zit nu met de situatie en dus is Stedin de eerste om te contacteren. Reken op een fijne kostenpost. Zeker als ze niet met een machientje in je tuin kunnen komen (lees: alles met de hand moeten doen).
idd. Mijn gevel zit al op 1 meter afstand, dus volgens de letter van de regel is de kabel al 'illegaal' geplaatst, of de kabel is geplaats, en daarmee is mijn achtergevel illegaal geworden.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
Judge Ming schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:23:
Als jij van de gemeente toestemming zou kunnen krijgen om je achtergevel naar achteren te verplaatsen (bestemmingsplan),
Dat mag aan de achterkant heel vaak vergunningsvrij (binnen bepaalde grenzen), dus dan is dat geen eens een factor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yuri
Heb alle aktes er op nageslagen. Nergens wordt melding gemaakt van de Wet Belemming Privaatrecht of ergens vermeld bij bijzondere verplichtingen of publiekrechtelijke beperkingen.... heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie1998
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:47
Het laten vastleggen in het kadaster is in het verleden nooit goed geregeld bij Netbeheerders.
Die kabels zijn echter wel gelegd met de goedkeuring van toenmalige grondeigenaar ;)

Dat er twee lijntjes/kabels op de KLIC staan sluit niet uit dat er meerdere naast elkaar liggen.

Vreemd trouwens dat ze in dit geval langs de achtergevel zijn gegaan, meestal liggen ze strak voor de voorgevel. (want, dan heb je allemaal korte aansluitkabels)

Neem contact op met Stedin en geef aan dat je hoofdkabels hebt liggen op de plek waar je uit wilt gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
Yuri schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:52:
[...]

Waar specifiek moet ik dan letten in de planviewer?
Sorry, ik dacht dat het daar ook vermeld stata maar kan het niet vinden.
(in een vorig huis hadden we ook wat kabels door de achtrtuin lopen. Ze stonden in het contract maar blijken niet in Planviewer te staan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yuri
Nou, alle kadasterdata getrokken. Er staan nergens dan wel opstalrechten of privaatrechtelijke beperkingen opgenomen in zowel de eigendomsinformatie of de leveringsakte. Stedin had deze kabels hier nooit neer mogen leggen zonder toestemming van een van de vorige eigenaren. Was deze toestemming wel gegeven dan had hier een aantekening in de akte of kadastrale eigendomsinformatie moeten staan. Zoals in dit voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pA8kqiYNIRzXCmm3KYLB8AvpwQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QoLwYssJCygqdKh0IdVLmEbk.png?f=fotoalbum_large

De kabels zijn niet eens voor ons gebruik zijn we achter gekomen. De eerste kabel is voor het apartementencomplex en de tweede is voor de buurman 3 huizen verderop. Onze hoofdkabel komt toch aan onze voorzijde binnen. We hebben dit uit geprobeerd te leggen aan Stedin maar die snappen het niet (ok, toegegeven het is een aparte situatie, onze buren links en twee huizen verderop zijn een andere straatnaam, en hebben de voorkant van hun huis aan onze achterzijde). Hoe dan ook, Stedin gaat binnen afzienbare tijd niets doen, want dan moeten 30 huishoudens van de spanning af, alle zekeringen weer verzegeld worden etc. etc.

Onze aannemer gaat er omheen bouwen. In plaats van een dichte fundering gaat ie nu een kruipruimte maken, met een luikje in de uitbouw zodat stedin er te allen tijde bij kan, zelfs makkelijker ook want er hoeft niet gegraven te worden. Wij kunnen zo in ieder geval altijd aantonen dat we in alles rekening hebben gehouden met een illegaal gelegde kabel. :P Mocht Stedin toch moeilijk doen, dan gaan we ze een rekening sturen voor alle gemaakte kosten, aangezien zij verzaakt hebben om dit netjes en juridisch goed te regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yuri op 30-11-2022 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Zou ik wel erg voorzichtig mee zijn om het zelf zo creatief op te lossen. Want als die kabel beschadigt tijdens de werkzaamheden, dan mag je toch opdraaien voor de schade. En de aannemer (of jij) is verplicht om via Klic Stedin te informeren en eventueel toezicht te laten houden.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Ik zou er ook niet zo makkelijk hier mee omgaan...

Ze maken (zonder vergoeding) gebruik van jouw grond.

Stedin moet die kabels maar verplaatsen of in ieder geval verleggen zodat je jouw uitbouw kan realiseren. En dan alles juridisch vastleggen.

Stel dat er tijdens de werkzaamheden iets gebeurt of een kabel beschadigd raakt? Wie is aansprakelijk en wie gaat betalen voor het herstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:09

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gratis elektriciteit dus?

Jouw grond, dus jouw kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00
Yuri schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:51:
Nou, alle kadasterdata getrokken. Er staan nergens dan wel opstalrechten of privaatrechtelijke beperkingen opgenomen in zowel de eigendomsinformatie of de leveringsakte. Stedin had deze kabels hier nooit neer mogen leggen zonder toestemming van een van de vorige eigenaren. Was deze toestemming wel gegeven dan had hier een aantekening in de akte of kadastrale eigendomsinformatie moeten staan. Zoals in dit voorbeeld

[Afbeelding]

De kabels zijn niet eens voor ons gebruik zijn we achter gekomen. De eerste kabel is voor het apartementencomplex en de tweede is voor de buurman 3 huizen verderop. Onze hoofdkabel komt toch aan onze voorzijde binnen. We hebben dit uit geprobeerd te leggen aan Stedin maar die snappen het niet (ok, toegegeven het is een aparte situatie, onze buren links en twee huizen verderop zijn een andere straatnaam, en hebben de voorkant van hun huis aan onze achterzijde). Hoe dan ook, Stedin gaat binnen afzienbare tijd niets doen, want dan moeten 30 huishoudens van de spanning af, alle zekeringen weer verzegeld worden etc. etc.

Onze aannemer gaat er omheen bouwen. In plaats van een dichte fundering gaat ie nu een kruipruimte maken, met een luikje in de uitbouw zodat stedin er te allen tijde bij kan, zelfs makkelijker ook want er hoeft niet gegraven te worden. Wij kunnen zo in ieder geval altijd aantonen dat we in alles rekening hebben gehouden met een illegaal gelegde kabel. :P Mocht Stedin toch moeilijk doen, dan gaan we ze een rekening sturen voor alle gemaakte kosten, aangezien zij verzaakt hebben om dit netjes en juridisch goed te regelen.
Gasleidingen liggen ook regelmatig in achtertuinen, zonder dat de huidige bewoner het weet. Kan ook een dingetje van de gemeente zijn, die om wat voor redenen dan ook geen gasleiding door de straat wilde hebben in een ver verleden.
En het komt ook regelmatig voor dat de huidige bewoner tijdens werkzaamheden door die gasleiding heen gaat.
Met een stroomkabel krijg je dan een bijzonder fraai effect.

Bij woningen die aan een dijk staan, is het bv weer normaal dat gasleidingen door achtertuinen liggen, omdat daar geen kabels in de dijk gelegd mochten worden.

Ik zou er niet te licht over denken. Overbouwingen over een gasleiding pakken in de regel altijd slecht uit voor de bewoner/eigenaar. De gasleiding wordt omgelegd, en de rekening komt bij de bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wellicht staat hier nog relevante informatie in: https://www.stedin.net/-/...n-kabels-en-leidingen.pdf

Wat zegt het bestemmingsplan over dat stuk grond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 08:29

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zijn er logische routes om richting het appartementen complex te gaan? En je over buurman

Verder ben ik geen elektricien maar waarom zouden er nieuwe zekeringen verzegeld moeten worden bij het verleggen van een bundel kabels?

Als thuis de zekering zonder stroom zit gaat hij ook niet stuk.

Zou persoonlijk iets standvastiger zijn en mischien vriendelijk dwingend ze erop aan dringen dat het wel eens mis kan gaan en dat ze dan halsoverkop moeten komen.

En als je er niet uitkomt even met rechtsbijstand babbelen over privaatrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou eens bij de rechtsbijstand polsen of je ze niet aansprakelijk kunt stellen, dit is toch geen porum zo dat je ze niet kunt bewegen omdat ze het vervelend vinden voor hun klanten/gebruikers terwijl je niets met je grond kunt.
Je zou bijna als ludieke actie bij een kantoor van Stedin in de tuin gaan spitten om een kabeltje te leggen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben bang dat je hoog of laag kunt springen, maar dergelijke zaken dien je te dulden. Net als kasten voor kabel of een lantaarnpaal die net in jouw tuin komt te staan. Eén ding is zeker, je mag er niet zomaar overheen bouwen.

Bij problemen en men kan er niet bij komen, dan mag en is men in staat alles te verwijderen wat er in de weg staat. Verstandig in deze is contact op te nemen met de netwerkbeheerder en niet alvast maar gaan bouwen of eigen 'constructies' verzinnen. De kans dat je alles weer mag afbreken is zeker aanwezig.

Daarnaast dat het niet vermeld staat hoeft niet altijd wat te zeggen, dit kan ook met verjaring te maken hebben. Dat een vorige eigenaar het wel heeft goed gekeurd, maar nergens heeft opgemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 30-11-2022 23:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:57
Er is wellicht iets voor te zeggen om dergelijke kabels door de straat te leggen in plaat van door de achtertuin. @Yuri wat is ongeveer het bouwjaar / periode van de bebouwing? Of te wel, als de kabels oud genoeg zijn dan willen netbeheerders die nog wel eens saneren en dan kan het geen kwaad om een dergelijke kabel naar de straat te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie1998
Nogmaals, vroeger toen een eigenaar akkoord gaf op het leggen van kabels en leidingen in zijn perceel ging de netbeheerder niet aan "overbodige" administratie doen zodat dit vastgelegd werdt in het kadaster.

Met welke afdeling heb je contact gehad en wat was de insteek van het gesprek?
Netbeheerders hebben het enorm druk om de energietransitie bij te benen.

Prefentie graafschade is zo te zien bij stedin: 088 8956222

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:06
warhamstr schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:32:
[...]

Zwaar offtopic, maar wel goeie tips.
Die electrische vloerverwarming heb je nu wel een mooi aansluitpunt voor.... 😉

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 22:45
Het juridische deel heb ik geen verstand van, dus daar ga ik niets over zeggen.
Maar wees je wel bewust van de veiligheidsrisico's. Zo voedingskabel in de straat is met 150 a 200 A afgezekerd. Als je 'm beschadigt en je maakt kortsluiting (en dat gebeurt met een oude kabel die al tig jaar in de grond ligt makkelijker dan met een nieuwe), dan heb je serieus vuurwerk. De vlamboog die dan ontstaat, dat wil je echt niet meemaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 02-12-2022 10:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie1998
Out.of.Control schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:07:
Het juridische deel heb ik geen verstand van, dus daar ga ik niets over zeggen.
Maar wees je wel bewust van de veiligheidsrisico's. Zo voedingskabel in de straat is met 150 a 200 A afgezekerd. Als je 'm beschadigt en je maakt kortsluiting (en dat gebeurt met een oude kabel die al tig jaar in de grond ligt makkelijker dan met een nieuwe), dan heb je serieus vuurwerk. De vlamboog die dan ontstaat, dat wil je echt niet meemaken.
Als het zelfs alleen maar om laagspanningskabels gaat.
Maar ik ben daar nog niet over overtuigd

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Yuri
Update!

Naast 2 dikke kabels kwamen ook nog eens een gesaneerde gasleiding, een werkend riool en nog twee andere hoofdstroomkabels naar boven. Allemaal op 80 - 120 cm van onze gevel.... :'( Stonden allemaal niet op de klic melding.... Nadat er eerst twee kabels blootgelegd waren, dacht de aannemer er al te zijn en is vrolijk verder gaan graven met de machine. Je raadt het al, toen werd er nog een kabel geraakt. Long story short, Stedin erbij, hele wijk zonder stroom. Stedin monteurs konden ook niet bepalen welke kabel er nou geraakt was, want die stond niet bij de beste man op de kaart. Het blijkt de stroomkabel te zijn van een pand naast ons, maar volgens de eigen kaart van stedin zou die aan de voorkant binnen moeten komen. Na een paar dagen is Stedin langs geweest en hebben ze geconcludeerd dat ze de kabels gaan verleggen en een uitgebreide inventarisatie van het leidingennet gaan uitvoeren in de wijk. Ik betaal hier 0,0 voor. Stedin heeft zelf toegegeven dat ze juridisch geen poot hebben om op te staan vanwege het niet gevestigde opstalrecht nutsvoorzieningen.... I win. Love i. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Leuk kerstgeschenk. Geniet ervan! 🍾

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Onze aannemer gaat er omheen bouwen. In plaats van een dichte fundering gaat ie nu een kruipruimte maken, met een luikje in de uitbouw zodat stedin er te allen tijde bij kan, zelfs makkelijker ook want er hoeft niet gegraven te worden
Heeft je aannemer nu toch gegraven terwijl je eerst zei dat dat niet hoefde door de nieuwe oplossing?

Wel een toffe aannemer dan, gewoon per ongeluk even de kabels optrekken zodat Stedin het gelijk goed kan oplossen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Wolly schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:38:
[...]

Heeft je aannemer nu toch gegraven terwijl je eerst zei dat dat niet hoefde door de nieuwe oplossing?

Wel een toffe aannemer dan, gewoon per ongeluk even de kabels optrekken zodat Stedin het gelijk goed kan oplossen :+
Nou, ja er hoeft niet gegraven te worden als er wat is en ze er bij moeten, ze gaan immers via de kruipruimte. Om die kruipruimte en uitbouw te realiseren moet er natuurlijk eerst wel gegraven worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En ga je nu over dat riool bouwen of gaat de gemeente dat ook verleggen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yuri
Maasluip schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:41:
En ga je nu over dat riool bouwen of gaat de gemeente dat ook verleggen?
Rioolafvoer tot en met de rooilijn is de verantwoordelijkheid van de eigenaar... We hebben met de buurman de afspraak dat wanneer er wat mee is we in gezamenlijkheid een oplossing vinden waardoor zijn riool direct naar dichtstbijzijnde aansluitpunt kan op de openbare weg zodat deze gesaneerd kan worden. Zal neer komen op aanleggen 3 meter nieuw riool plus aanleg. Kosten volgens onze aannemer een stuk schappelijker dan het omlaten leggen van 400v laagspanningskabels. Overigens, is het blijkbaar ook zo dat niet-gemeentelijke riolering vrijwel nooit op een klic melding staat omdat riolering op priveterrein niet geregistreerd wordt.

Pagina: 1