Verschillen tussen SteelSeries headsets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Context:
Ik ben op zoek naar een draadloze headset voor op de PC
Ik ben een brildrager en de arctis 7 is goede fit.
Vandaar dat ik tot onderstaande selectie ben gekomen.
Echter... Ik snap niet wat de verschillen zijn.
De batterijduur is verschillend maar buiten dat om kan ik niet goed een keuze maken

Mijn vraag:
Kan iemand expliciet maken wat de verschillen zijn?

Lijst:

Arctis7 (€110)
Arctis7+ (€119)
Arctis7P+ (€119)
Arctis Nova 7 (€127)
Arctis Nova 7P (€127)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pricewatch vergelijker gebruikeren
De P versies zijn gericht op Playstation en hebben sidetone functie, maar geen chat mix
De Nova versies hebben ook bluetooth en kunnen gelijktijdig met 2.4GHz RF audio ontvangen

[ Voor 17% gewijzigd door seez op 28-11-2022 17:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Heel hoogover: In grote lijnen is de P de playstations variant.

Tussen de 7 en de Nova series is het voornamelijk bluetooth dat je wilt.
Tussen de 7 en 7+(P) is het eigenlijk alleen maar usb-c-poorten, een langere accuduur en een hogere laadsnelheid.

De rest heb je zelf al gevonden.
Ik heb zelf de Arctics Nova 7P. Puur voor dat tientje dubbel audio is wel nice, je weet niet wat je het wilt maar als je het hebt is het handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij Blackfriday was de Arctis 7 te koop voor dat bedrag bij Amazon, maar nu zie ik hem niet zo snel ergens. Had hem misschien moeten kopen als reserve exemplaar voor mijn huidige, ik geloof namelijk niet dat ze op elkaars USB dongle kunnen verbinden, en dat is het verschil tussen de 7 vanille (2019 editie), en de andere: Zijn USB dongle. De 7+/7P hebben een simpele USB-C dongle. De 7 2019 editie, en ook de 9, hebben een wat grotere USB-A dongle, en die hebben een line-in/out verbinding (die belabbeerd geplaatst is, maar goed). Het voordeel hiervan, waardoor ik er bij zweer, is dat hij automatisch schakelt tussen line out en je koptelefoon. Oftewel sluit je speakers op de line-out aan, en je geluid gaat standaard naar je speakers. Zet je koptelefoon aan, en het gaat naar je koptelefoon. Koptelefoon weer uit, en terug naar de speakers.

Wil je gewoon alles naar je koptelefoon, dan voegt dat natuurlijk weinig toe. Overigens gebaseerd op afbeeldingen heeft de Nova echt een ander uiterlijk, andere banden om hem op je hoofd te houden, etc. Hoeft natuurlijk niet slechter te zijn, maar anders is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Bedankt voor jullie input.

Ik ben uiteindelijk overstag gegaan met zowel de 7P+ als Nova 7

De 7P+ voor gebruik bij mijn PS5 en de Nova 7 voor werk (laptop bluetooth) en privé (pc 2.4GHz)
In mijn use case leek het mij teveel gedoe om steeds de dongle van ps5 te ontkoppelen. En acht ik de kans groot dat als ik buitenhuis werk de headset weer vergeet mee te nemen.

Hoewel ze beide beter zitten dan mijn vorige headset (HyperX Cloud II) vind ik de 7P+ prettiger op mijn hoofd dan de Nova 7. De Nova 7 is wat ingetogener en qua uiterlijk mooier op mijn hoofd. Al winnen ze beide geen schoonheidsprijs.

Qua geluidskwaliteit zijn beide in mijn beleving minder dan de Cloud II, maar nog steeds voldoende.
Vooral op bluetooth is de geluidskwaliteit lager, maar dat is niet erg want voor videoconferencing is dat meer dan prima

Jammer dat de mic niet gemute wordt als je deze terug in de headset schuift.
Verder is de accuduur lekker lang maar bovenal blij dat ik van draad af ben en in de meets kan wandelen met een

[ Voor 4% gewijzigd door seez op 06-12-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mooi, ook bedankt voor de feedback :)

Wat betreft Bluetooth: Dat is helaas een beperking van bluetooth protocol. Even los van proprietary implementaties, alles wat standaard bluetooth protocol gebruikt heeft belabberd geluid op het moment dat de mic gebruikt moet worden. Er zijn nog een paar opties die bepalen of het slecht is, of dat het heel slecht is, maar belabberd is het iig :)