Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Eerder dit jaar bezig geweest met een nieuwe tv en een nieuwe speakerset. Door omstandigheden heb ik dit uit moeten stellen. Nu we weer meer binnen zitten begint het toch weer te kriebelen.

Situatie toen:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s26gCKy0/IMG-20220505-161009.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1mdm6bZ/IMG-20220505-161131.jpg

Inmiddels is de subwoofer verkocht, het kasteel staat niet meer voor het TV-meubel en het kindertafeltje rechts op de foto is naar boven. De whitewash kast staat nog op dezelfde plaats maar die gaan we op de andere muur onder de airco zetten voor wat meer ruimte op die lange muur.
Het karton is om een 65 inch TV na te bootsen.

Huidige appartuur:
TV: Panasonic 55VT60
Reciever: Yamaha RX-V1900 (tweedehands gekocht)
Front speakers: Dali Zensor 7
Rear speakers: Dali Zensor 1
Center speaker: Dali Vokal

Destijds bepaalde eisen gesteld waar we toch gedeeltelijk van terugkomen.

Reciever
De huidige reciever ondersteund geen 4K.
Na wat rondzoeken uitgekomen bij een Bluesound Powernode N330, dit lijkt/leek een hele mooie reciever. We willen wat compacters (wat we eventueel op een ander TV meubel kunnen plaatsen als we de TV gaan ophangen en de rears in de toekomst draadloos aansturen/kunnen verplaatsen. Daarbij luistert mijn vriendin vaak naar Spotify of zingt ze mee in de woonkamer en wil ze makkelijk het geluid kunnen streamen over de speakers of deze meenemen naar de studiekamer of multiroom maken.
Nadeel is dat zover ik weet de Powernode geen DTS ondersteuning heeft, net als de LG Oled TV en de vraag of dit gaat werken kon de winkelier mij niet beantwoorden.

Anders zou ik moeten kijken naar een andere reciever, liefst compact en met Spotify ondersteuning en optie voor multiroom. Maar ik heb zo geen idee of er een reciever is die dit kan. Voordeel is dat ik al mijn apparatuur via de reciever kan laten lopen. Dit klinkt als veel, maar gaat voor nu om een Xiaomi TV stick, in de toekomst maakt deze plaats voor de Nvidea Shield.

Front speakers
We zijn eerder dit jaar wezen luisteren naar een aantal speakers:
- Kef LS50 meta, erg mooi uitziende speaker met een mooi geluid. Ik denk alleen dat ik mijn subwoofer ga missen. Echt knallen met de bass hoeft voor mij niet meer, maar zou fijn zijn als er iets van laag is.
- Dali Oberon 3, prima speakers maar deze viel toch af. Vond het lang niet zo mooi klinken als de LS50 meta.
- Kef R3, eigenlijk was dit de sweet-spot. Een 3-weg speaker die nog redelijk compact is en een prima bass gaf. Natuurlijk veel minder dan met een subwoofer, maar daar kon ik wel mee leven. Helaas moeten deze op een speakerstandaard want deze speaker op een TV meubel zo het geluidsbeeld door de resonantie kunnen beinvloeden volgende de medewerker. Daarbij moet ik wel een groot TV meubel kopen omdat de speaker als 20 cm breed zijn en de TV 160 cm breed is.
- Dali Opticon MK6, een zuilluidspreker die we gingen luisteren omdat de boekkast uitvoering niet beschikbaar was. Dit gaf een erg mooi geluidsbeeld. En nu onze wensen veranderen is dit ook een serieuze optie. Want luidsprekerstandaards kopen bij de Kef R3 maakt het gat in prijs tussen de Kef R3 en de Opticon MK6 al een stuk kleiner.

Ik weet niet of het waar is dat een Kef R3 niet op een TV meubel kan staan, dit vertelde de verkoper.

Rear speakers
Mijn vriendin wil geen rear speakers, want staan niet mooi vind ze. Ook niet in de huidige setting, toen ze mijn vriendin nog niet was.
Ik ben bang dat ik met films niet zonder de rear speakers kan. Het idee was om de Bluesound Pulse Flex 2i te nemen. Deze zijn verplaatsbaar en kan ik altijd de speakers neerzetten zodra ik een film ga kijken.
Voor TV kijken is surround niet echt een must, films en series wel.

Al met al nogal wat afwegingen gemaakt. Met name de reciever en het draadloos aansluiten van speakers voor films is een afweging. Zijn er meer recievers als de Powernode die draadloos rearspeakers kan aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Binnetie schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:39:
Nadeel is dat zover ik weet de Powernode geen DTS ondersteuning heeft, net als de LG Oled TV en de vraag of dit gaat werken kon de winkelier mij niet beantwoorden.
Wat gaat werken? Als de TV al geen DTS door zal sturen (LG, Panasonic, Samsung) dan maakt het niet uit dat de, in dit geval Power Node, geen DTS ondersteunt. Doordat de TV het niet ondersteunt zal DTS nooit uit de TV komen. Neem je een Sony of Philips die wel DTS ondersteunen zal de PowerNode dat niet herkennen. PowerNode heeft wel HDMI eARC dus je kan ervoor kiezen om de bron, mits mogelijk, DTS uit te laten pakken tot PCM en zo door de TV naar de PowerNode te sturen. Dan heb je wel DTS maar in uitgepakte vorm. Moeten wel TV als audio device eARC ondersteunen, met HDMI ARC is PCM maximaal twee kanalen.

Vraag is alleen, wat zijn je bronbestanden? Als er alleen gebruik wordt gemaakt van diensten als Netflix, Disney+, et cetera is gemis van DTS niet erg aangezien dit soort diensten Dolby Digital Plus gebruiken. Heb je nog een collectie media met DTS dan wordt het een ander verhaal.
Anders zou ik moeten kijken naar een andere reciever, liefst compact en met Spotify ondersteuning en optie voor multiroom.
Ligt eraan. Als je een TV neemt die al geen DTS ondersteunt dan maakt het niet hebben van DTS niet uit. Of je moet kiezen voor een echte receiver met HDMI IN zodat je de bronnen rechtstreeks op de receiver aansluit en niet met HDMI (e)ARC terug naar de receiver gaat. Receiver moet dan wel de HDMI versie hebben van features die je minimaal wilt gebruiken. 4K met HDR en dergelijke is HDMI 2.0b voldoende, ben je echter van plan een TV te kopen met 4K 120 Hz en wil je dat gebruiken omdat er ook een PS5/XSX komt dan zal de receiver naar HDMI 2.1 moeten.
Ik weet niet of het waar is dat een Kef R3 niet op een TV meubel kan staan, dit vertelde de verkoper.
Waarom met de R3 wel en met de LS50 niet? Goede verkoper...
Zijn er meer recievers als de Powernode die draadloos rearspeakers kan aansluiten?
Ik weet niet of ik een PowerNode echt een receiver kan noemen. Idee van een dergelijk device (en waar bijvoorbeeld ook het gros van de Sound Bars mee werken) is alle bronnen naar de TV en met HDMI (e)ARC terug naar het device. Een receiver zie ik meer tussen de bron en de TV in staan.

Enfin, van de bekende merken is het Yamaha met Music Cast die doet wat je wilt. Denon/Marantz kunnen wel HEOS maar dat is puur voor Multi Room, niet voor draadloos speakers opnemen in je surround set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FeaR schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:18:
[...]

Wat gaat werken? Als de TV al geen DTS door zal sturen (LG, Panasonic, Samsung) dan maakt het niet uit dat de, in dit geval Power Node, geen DTS ondersteunt. Doordat de TV het niet ondersteunt zal DTS nooit uit de TV komen. Neem je een Sony of Philips die wel DTS ondersteunen zal de PowerNode dat niet herkennen. PowerNode heeft wel HDMI eARC dus je kan ervoor kiezen om de bron, mits mogelijk, DTS uit te laten pakken tot PCM en zo door de TV naar de PowerNode te sturen. Dan heb je wel DTS maar in uitgepakte vorm.

Vraag is alleen, wat zijn je bronbestanden? Als er alleen gebruik wordt gemaakt van diensten als Netflix, Disney+, et cetera is gemis van DTS niet erg aangezien dit soort diensten Dolby Digital Plus gebruiken. Heb je nog een collectie media met DTS dan wordt het een ander verhaal.
Kijk dit is een helder antwoord waar ik iets mee kan _/-\o_ Ik zie dat ik een vraagtopic maakte, eigenlijk is dit meer een discussie topic.
Mijn bronbestanden komen van Plex af die op mijn nas draait. Nu weet ik dat Plex audio om kan zetten, maar weet niet of ook geldt voor DTS naar iets wat de overige apparaten wel afspelen en of dit automatisch gebeurd.
Ik maak geen gebruik van streamingsdiensten, alleen NLZiet.
Ligt eraan. Als je een TV neemt die al geen DTS ondersteunt dan maakt het niet hebben van DTS niet uit. Of je moet kiezen voor een receiver met HDMI zodat je de bronnen rechtstreeks op de receiver aansluit en niet met HDMI (e)ARC terug naar de receiver. Receiver moet dan wel de HDMI versie hebben van features die je minimaal wilt gebruiken. 4K met HDR en dergelijke is HDMI 2.0b voldoende, ben je echter van plan een TV te kopen met 4K 120 Hz en wil je dat gebruiken omdat er ook een PS5/XSX komt dan zal de receiver naar HDMI 2.1 moeten.
Ik heb geen gameconsoles, maar aangezien ik nu ook 12 jaar met mijn reciever gedaan heb en er een nieuwe TV komt lijkt me qua toekomst het beste om voor HDMI 2.1 te gaan mocht ik voor een losse reciever gaan i.p.v. Powernode.
Waarom met de R3 wel en met de LS50 niet? Goede verkoper...
Ja, opmerkelijk. Even los van het feit dat ik een grote TV meubel moet hebben vraag ik me dus ook af waarom het ene wel kan en het andere niet.
Ik weet niet of ik een PowerNode echt een receiver kan noemen. Idee van een dergelijk device (en waar bijvoorbeeld ook het gros van de Sound Bars mee werken) is alle bronnen naar de TV en met HDMI (e)ARC terug naar het device. Een receiver zie ik meer tussen de bron en de TV in staan.

Enfin, van de bekende merken is het Yamaha met Music Cast die doet wat je wilt. Denon/Marantz kunnen wel HEOS maar dat is puur voor Multi Room, niet voor draadloos speakers opnemen in je surround set.
Ik denk toch dat ik meer naar een andere reciever moet gaan kijken dan, dat geeft iets meer vrijheid.
De Yamaha heb ik helemaal over het hoofd gezien, deze is dus te combineren met een draadloze speaker, bijvoorbeeld de Musiccast 20 of de WS-B1A. De laatste is 10Watt, is dat voldoende voor surround in een kamer van 5 bij 4 meter?

Edit: het lijkt erop dat de draadloze speakers met Musiccast vrijwel niet te verkrijgen zijn. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb contact gehad met Yamaha en HelloTV en beide geven voor de MusicCast 20 speakers een onbekende levertijd. Dat is wel jammer, wat dit zou voor mij de oplossing zijn.

Als reciever zit ik te denken aan de Yamaha RX-V4A
Front speakers: Dali Opticon 6 MK2
Rear: MusicCast 20

Ik denk dat ik zo de vrijheid heb die ik nu ook heb zonder gedoe met DTS ondersteuning. Mijn vriendin kan de speakers ook ergens neerzetten waar ze wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42
Ik zie dat je een van de belangrijkste speakers voor films mist, namelijk de centerspeaker (of ik kijk niet goed). Nooit een center speaker gebruikt?

Orange audio kan de Musiccast 20 leveren zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 30-11-2022 11:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hulleman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:17:
Ik zie dat je een van de belangrijkste speakers voor films mist, namelijk de centerspeaker (of ik kijk niet goed). Nooit een center speaker gebruikt?

Orange audio kan de Musiccast 20 leveren zo te zien.
Klopt, die heb ik er niet bij. Dat heeft er mee te maken dat ik eerst voor een opstelling wilde met de Bluesound Powernode i.c.m. bedrade front speakers en draadloze rear speakers. De center is daarop niet aanwezig. Dus een 4.0 opstelling.
Mijn huidige opstelling heeft een Dali Vocal center speaker, samen met 2x Dali Zensor 7 als front. En daar merk ik dat ik de center mistte.
Bij het horen van de Dali Opticon 6MK2 merkte ik dat niet. Vandaar geen center speaker.
Nu de wensen toch wat anders zijn en ik tegen technische beperkingen aan loop: Bluesound Powernode en LG ondersteunen beide geen DTS terwijl 80% van m'n media het heeft dacht ik eraan om de compacte Bluesound Powernode te laten gaan en toch maar een gewone reciever te kopen die me meer vrijheid heeft qua aansluiten en audio formaten. Mocht ik het bij mij thuis dan wel missen kan ik altijd nog een center speaker kopen.
Mijn vriendin heeft daar wel een mening over, de center die ik nu heb is te groot voor in het TV meubel (qua geluid gaat het ook niet mooi worden, want helemaal gesloten), maar op het TV meubel komt hij voor de TV in het beeld te liggen.

Overigens zie ik dat de Dali Opticon Vokal wel moet passen, maar vind ik de prijs voor een center speaker wel fors. De Zensor Pico Vokal is een stuk compacter en goedkoper (zal ook wat minder klinken).

Orange Audio heeft hem in bestelling bij de leverancier, niet op voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 30-11-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik denk dat ik inmiddels een keuze heb tussen 2 receivers. En deze keuze bepaalt weer het nodig.

Bluesound Powernode N330/230 (iets minder mogelijkheden):
+ zeer goed multiroom systeem
+ zeer goed geluid
+ volgens Hifi.nl niet echt een center speakers nodig omdat het center kanaal verdeeld wordt over de fronts: https://hifi.nl/artikel/2...n-stereo-en-surround.html
+ de Pulse mini rear speakers zijn eventeel met accu uit te rusten waardoor je de speakers volledig vrij kunt plaatsen.
- stuk duurder dan Yamaha met MusicCast
- geen DTS ondersteuning. Dan zou ik bij bepaalde films de audio stream moeten converteren naar iets anders
- afhankelijk van model wel of geen subwoofer voor toekomst

Yamaha RX-V4A receiver
+ stuk voordeliger (scheelt met de Powernode N330 al snel 400-500 euro)
+ rear speakers schelen al snel 100 euro per stuk
+ vrijheid qua audio formaat ondersteuning en aan te sluiten apparatuur
- MusicCast 20 (als rear speakers) hebben een levertijd van 3-6 maand.
- In diverse artikelen las ik dat MusicCast voor Yamaha een soort van bijzaak is, het is niet op het niveau van Sonos/Bluesound
- software updates van Yamaha zijn er niet veel

Al met al schat ik de investering op zo'n 500-700 euro extra als ik voor Bluesound ga, daar krijg ik dan wel een heel stabiel systeem voor terug en hoef ik geen maanden te wachten op de rear speakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Binnetie schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:32:
+ volgens Hifi.nl niet echt een center speakers nodig omdat het center kanaal verdeeld wordt over de fronts: https://hifi.nl/artikel/2...n-stereo-en-surround.html
Een site als Hifi.nl trek ik sowieso al in twijfel en het statement dat ze maken maakt dat alleen maar meer. Als je een setup echt voor multimedia (films, series, games) aan het samenstellen bent zou ik de center niet achterwege laten. Doen alsof een center niet nodig is is in deze mijns inziens eerder een minpunt van het product (geen center speaker mogelijk) weg proberen te wimpelen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-12-2022 17:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FeaR schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:16:
[...]

Een site als Hifi.nl trek ik sowieso al in twijfel en het statement dat ze maken maakt dat alleen maar meer. Als je een setup echt voor multimedia (films, series, games) aan het samenstellen bent zou ik de center niet achterwege laten. Doen alsof een center niet nodig is is in deze mijns inziens eerder een minpunt van het product (geen center speaker mogelijk) weg proberen te wimpelen.
Dus heel zwart-wit gezegd is een Powernode niet geschikt voor echte filmliefhebbers? Ik bedoel dan meer in de zin dat een center kanaal ontbreekt?
Ze hebben voor zover ik weet geen draadloze center speakers in het assortiment, bedraad aansluiten is in elk geval niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 22:53
Binnetie schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:55:
[...]

Dus heel zwart-wit gezegd is een Powernode niet geschikt voor echte filmliefhebbers? Ik bedoel dan meer in de zin dat een center kanaal ontbreekt?
Ik ben het (grotendeels) met de opmerking van @FeaR eens.
Een center speaker biedt wel degelijk een meerwaarde volgens mij, MAAR het is niet altijd een absolute noodzaak om film te kijken.
Als er slechts 1 of 2 mensen kijken die "perfect" in de sweetspot zitten, dan zou je mogelijk zonder kunnen.
Deze opstelling heb ik ook jarenlang gehad, zonder dat ik er echt last van had.
Maar van het moment dat iemand niet in de sweetspot zit, is het echt wél vervelend om film te kijken.
Dan biedt een center speaker absoluut een meerwaarde.
In het begin wél met wat tegensputteren van mijn vrouw, want "alweer zo'n lelijke speaker erbij", maar nadat ze het verschil gehoord had, was ze toch blij dat ik mijn zin had doorgedreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
wiemelen schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:43:
[...]

Ik ben het (grotendeels) met de opmerking van @FeaR eens.
Een center speaker biedt wel degelijk een meerwaarde volgens mij, MAAR het is niet altijd een absolute noodzaak om film te kijken.
Als er slechts 1 of 2 mensen kijken die "perfect" in de sweetspot zitten, dan zou je mogelijk zonder kunnen.
Deze opstelling heb ik ook jarenlang gehad, zonder dat ik er echt last van had.
Maar van het moment dat iemand niet in de sweetspot zit, is het echt wél vervelend om film te kijken.
Dan biedt een center speaker absoluut een meerwaarde.
In het begin wél met wat tegensputteren van mijn vrouw, want "alweer zo'n lelijke speaker erbij", maar nadat ze het verschil gehoord had, was ze toch blij dat ik mijn zin had doorgedreven :)
Haha heel herkenbaar.
We zitten in de sweetspot, de speakers staan recht tegenover ons.
Gisteren is onze bank opgehaald en staat er een kleine bank. Dus veel meer ruimte in de woonkamer. Films kijk ik alleen of met een vriend of vriendin.

Qua kosten is de Yamaha oplossing met de MusicCast 20 als rear speakers ideaal. Helaas slecht leverbaar en ook niet te beluisteren in een surround opstelling in de buurt. Wel als gewone speaker en dat klonk prima, maar niet als speakers die alleen de surround effecten voor z'n rekening neemt.
Met de Yamaha oplossing is in de toekomst ook uit te breiden met eventueel een center speaker die ik mijn vriendin dan als cadeau geef :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Binnetie Ik denk, dat je in elk geval niet moet denken in termen als de "Bluesound klinkt beter dan de Yamaha". Een receiver of streamer "klinkt niet". Meestal is het de portemonnee van de verkoper die dat vindt; of onze eigen oren als we weten dat het duurder is. Volume kan ook meespelen.

Als surround voor jou echt een must is, dan ga je dat missen als je geen center hebt (ja het kan inderdaad zonder) of als je een subwoofer mist. Evenals het telkens verplaatsen van speakers. In de theorie klinkt dat zeer handig, maar in de praktijk ga je dat waarschijnlijk weinig doen. Ofwel je laat ze in de surroundopstelling staan (en dus had je net zo goed meteen echte surround kunnen doen) ofwel je laat ze meestal in de "opgeruimde stand" liggen (waardoor je er dus ook weinig van geniet)

Ik zou in jouw situatie denk ik gaan voor een receiver die draadloze luidsprekers ondersteunt en dat kan dus Yamaha met MusicCast zijn waarbij ze worden opgenomen in je surround, of Denon / Marantz met Heos

Sonos / Bluesound richten zich vooral op gebruiksgemak voor wie muziek wil luisteren, maar m.i. minder op de liefhebber van alle audio/video opties. Als tv, film/series én muziek allemaal deel uitmaken van je wensen, dan zou ik Sonos en Bluesound daarom overslaan en kiezen voor een receiver als hub van je AV.

Hoe ik een receiver uitkies: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@Jorgen bedankt voor je advies. Ik heb met jouw advies wel even flink na moeten denken. Want onderaan de streep is een Yamaha/Marantz oplossing een stuk voordeliger + meer aansluitmogelijkheden.
Helaas is de MusicCast 20 erg slecht leverbaar, diverse leveranciers hebben hem in backorder staan en krijgen maar af en toe een speaker binnen. Levertijd is zo'n 4-6 maand.
Een leverancier gaf op mijn vraag of je na zo'n lange tijd kunt retourneren aan dat dat dan niet mogelijk is. Stel dat de set niet bevalt, verbindingsproblemen etc. Hij zei dat het voor sommigen best een gok is.

Aan de andere kant heb je een goed punt: je zet de speakers neer en ontkoppelt ze 3x omdat iemand in huis op de studeerkamer muziek wil luisteren en je koppelt ze weer om een film te kijken, maar op een gegeven moment blijven ze staan.
Een subwoofer mis ik niet echt en is ook geen ruimte voor met de nieuwe kamerindeling. Een center (heb nu een Dali Vokal), mis ik ook niet. Ik heb afgelopen 2 dagen de center afgekoppeld en het center kanaal over de Dali Zensor 7's laten lopen. Ja het geluid is wat anders, stemmen hoor ik iets minder duidelijk maar ik vind het niet storend. Mijn vriendin was wel erg blij, dat opgepropte bij de TV zag er ineens wat ruimtelijker uit. Voor de toekomst zie ik wel, als een center echt gemist gaat worden dan kijken of Bluesound er dan iets op vind.
Je linkje is heel informatie en helemaal mee eens. Want zo heb ik 10 jaar geleden ook mijn huidige set uitgekozen. Alles bekabels, het maakte me niet uit hoe het eruit zag als ik maar op mijn manier kon genieten van mijn setje Zensors met tweedehands Yamaha reciever.

Nu is het ander, ik moet rekening houden met ruimte, partner, kinderen, kosten en flexibiliteit. Dat was er 10 jaar geleden niet.

Ik geef toe dat ik donderdag op vrijdag best over heb liggen woelen over je advies. Misschien kwam het ook door de volle maan. Toch belrondje gedaan voor wat prijzen en weer deksel op de neus over slechte levertijden. Werkt teleurstellend, want je wilt iets maar het is niet mogelijk. Gewoon puur een luxe probleem.
Zelfs de Bluesound Flex 2i was bij 2 winkels op voorraad maar bij informeren bleek het toch een backorder te zijn en hierdoor ook weinig met de prijs mogelijk. Nog meer teleurstelling.

Mijn vriendin gaf aan dat ze het jammer vond dat ik er zo mee bezig en dat het veel negatieve energie kost. Uiteindelijk hebben we de voor- en nadelen bij elkaar afgewogen en heb ik mijn vriendin laten kiezen: Bluesound en dat ze door haar extraatje ook aanbood om het verschil in prijs bij te betalen gaf me dat nieuwe energie.

Vrijdag en zaterdag gaan bellen, leverbaarheid van de Flex 2i is slecht, gedoe als je er pas na maanden achter komt dat het niet bevalt. Toen kreeg ik het advies van een winkel om te kijken naar de Pulse M, die was net nieuw binnen. Vriendin geïnformeerd, speaker laten zien (want WAF), beetje morren maar akkoord.

Toen voorstel laten maken bij 2 winkels. En eentje had een heel mooi voorstel, met prijzen die nog onder de BlackFriday prijzen lagen.

Uiteindelijk gekozen voor:
- LG 65G26LA oled TV
- Bluesound Powernode N330, retour gestuurd, volledige garantie en kon nog 50 euro extra vanaf: €700,- (899 was het voorstel).
- Dali Opticon 6 MK2
- Bluesound Pulse M, mijn voorstel om ze te leveren voor de prijs van een Flex 2i ging niet door, maar deze zijn uiteindelijk scherp aangeboden.

Vanochtend akkoord gegeven, toen bleek dat er nog maar 1 Pulse M was, maar ze gaan regelen dat er deze week nog eentje bij me komt. Levering van alles staat voor eind volgende week, dus we gaan het zien.

Bevalt het niet dan mogen dingen gewoon retour, niet binnen 14 dagen maar de winkel heeft dit verlengd naar 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Binnetie Het blijft ook altijd een optelling van persoonlijke wensen die je graag vervuld wilt hebben, in combinatie met andere afwegingen. Als jij en je vriendin hier het beste gevoel bij hebben, dan is dit de beste keuze :) Heel veel plezier!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1