Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:02
Hallo,

Met BlackFriday mij suf gekocht en ik zet zelf een nieuwe workstation in elkaar (I71 3700 + RTX4800). Ik doe veel met 3D, grote foto bestanden inladen en bewerking en van alles en nog wat.

Via Microsoft Actoin Pack beschik ik over alle type Windows Licenties die bestaan, en heb tot nu to altijd Windows 10 Enterprise gebruikt. Nu moet ik dus een schone installatie doen, en zie ik dat er Windows 10 Pro voor Workstations bestaat met allerlei geheugen optimalisaties.

Nu heb ik flink rondgezocht, maar ik kan niet precies vinden wat nu echt het verschil is tussen Enterprise en deze pro versie voor workstations?.

Dus: als ik Enterprise installeer, mis ik dan dingen uit deze pro versie, en andersom?

Dank jullie wel!

Andromeda is near

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orinoko
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-08 19:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben je een bedrijf en wil je (beveiligd) authenticeren, data opslaan, DirectAccess, App-V? Ja, dan zal je altijd "beter" gewoon Enterprise installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

W10 voor Workstations is voor workstations met Xeon, Epyc of Threadripper processoren. Tot en met 2TB RAM heb je er op je i7 geen voordelen van en dat ondersteunt geen enkel consumenten moederbord.

Neem dus gewoon lekker de nieuwste Enterprise versie die je kunt vinden.
Als je versie te oud is dan krijg je namelijk performance problemen en kun je mogelijk de videokaart drivers niet installeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:02
nelizmastr schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:01:
W10 voor Workstations is voor workstations met Xeon, Epyc of Threadripper processoren. Tot en met 2TB RAM heb je er op je i7 geen voordelen van en dat ondersteunt geen enkel consumenten moederbord.

Neem dus gewoon lekker de nieuwste Enterprise versie die je kunt vinden.
Als je versie te oud is dan krijg je namelijk performance problemen en kun je mogelijk de videokaart drivers niet installeren.
Argh echt superstom, ik had moeten typen Windows 11! 8)7 .sorry 100x

In ieder geval, wel neem ik aan dat hiervoor het zelfde geldt als bovenstaande. Enterprise is dus the way to go.

Ik heb inmiddels ook deze gevonden, en ik denk dat Enterprise gewoon alles heeft. https://www.itechguides.c...hich-is-the-best-for-you/

Andromeda is near