Vloerstaande speakers advies voor laag budget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-02 17:10
Ik zoek een?
Setje vloerstaande speakers.

Wat is je budget?
100-300eur. I know, voor dat bedrag zal ik waarschijnlijk niet het beste in huis kunnen halen. Maar ik kom nu van een Canton surround set waarvan de subwoofer al een hele tijd niet meer werkt. Dus het kan alleen maar beter worden :-).
Ze mogen overigens ook reeds gebruikt zijn, maakt me niet veel uit. Ik zoek gewoon wat richting over welk merk / type iets voor mij zou zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er uitsluitend muziek mee luisteren. Ze gaan aangesloten worden op een Pioneer VSX921 receiver.
Wat er belangrijk is, is dat ze een fijne bass weergave hebben. Voorlopig ga ik geen aparte subwoofer aansluiten, maar dat kan op termijn wel een optie zijn als binnen mijn budget geen speakers met goede bass te krijgen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat op 2dehands etc gekeken maar nog niets leuks gevonden dat niet té ver rijden is.
- Behalve een setje B&W dm305, maar ik was niet helemaal overtuigd van hoe ze er uit zien (ja het oog wil ook wat...). Ook gaan deze maar tot 55hz qua range, en ik hoopte toch een set te vinden dat wat lager kan gaan.
- Ik vond ook op Bol en Amazon de Auna speakers, deze zijn wel echt heel low budget. Vermoedelijk kan ik best verder zoeken, maar ik geef toe dat hun specs en prijs wel aantrekkelijk waren. Iemand ervaring hiermee?
- Polk T50; ongeveer 100 p/s, leuke frequency range. Ervaringen hier?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr-Phil op 28-11-2022 10:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Voor dat geld kun je het beste 2e hands gaan shoppen en de reistijd moet je dus voor lief nemen.
Momenteel is de Teufel Ultima 40 nieuw voor € 299 te koop. Nieuw wellicht het meeste bang for buck.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 28-11-2022 10:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04

FeaR

In GoT we trust

Dr-Phil schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:50:
Ik vond ook op Bol en Amazon de Auna speakers, deze zijn wel echt heel low budget. Vermoedelijk kan ik best verder zoeken, maar ik geef toe dat hun specs en prijs wel aantrekkelijk waren. Iemand ervaring hiermee?
Welke specs? De 20 - 20.000 Hz die ze als bereik opgeven? Daar kan je niets mee. Ik durf er geld op in te zetten dat die frequentie niet is gemeten bij de normale -3dB (of beter) waarde. Ik neig dat dit soort specs geheel uit de duim zijn gezogen en als de 20 Hz gehaald wordt zal dit vanaf een -10 dB of meer zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
FeaR schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:12:
[...]

Welke specs? De 20 - 20.000 Hz die ze als bereik opgeven? Daar kan je niets mee. Ik durf er geld op in te zetten dat die frequentie niet is gemeten bij de normale -3dB (of beter) waarde. Ik neig dat dit soort specs geheel uit de duim zijn gezogen en als de 20 Hz gehaald wordt zal dit vanaf een -10 dB of meer zijn.
Ja ik was al van plan die range met een korreltje zout te nemen, na wat reviews te lezen... Beter dan wat meer uitgeven aan een leuke 2dehands set van een goed merk.
Ik weet helaas niet goed naar welke merken ik dan moet gaan zoeken. Suggesties? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dr-Phil schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:17:
[...]

Ja ik was al van plan die range met een korreltje zout te nemen, na wat reviews te lezen... Beter dan wat meer uitgeven aan een leuke 2dehands set van een goed merk.
Ik weet helaas niet goed naar welke merken ik dan moet gaan zoeken. Suggesties? _/-\o_
Er zijn zoveel merken die elk hun eigen klank hebben. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Focal (anders had ik ze niet :+ ). Wat nog meer goede en gangbare merken zijn om naar te kijken: Dali, KEF, Q-acoustics, Monitor Audio en dan vergeet ik er nog tig. Vergeet niet, audio is prijzig. Om iets moois voor € 300 te vinden moet je wel een beetje geluk hebben.

Als je toch iets meer uit wil geven: Ik zit ff te neuzen op marktplaats en kom een setje Dali Opticon 5 tegen voor € 450. Ik ga er even vanuit dat deze prijs voor 2 stuks is. Die worden nieuw niet meer verkocht, maar gingen nieuw zeker voor meer dan het dubbele weg. Ik zou zeggen, stap in de auto en haal ze vanavond nog op. Voor dat geld bijna een nobrainer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 10:19
Misschien zijn de Monitor Audio Bronze 5 wat voor je? Op marktplaats te vinden voor tussen de 200 en 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18

OMD

Elac speakers hebben een behoorlijk aanwezig laag. Als je een paar kan vinden met een jet-tweeter voor rond de 300 is dat echt een top koop (in mijn ogen). Ik heb echt jaren lang de FS207 anniversary (met jet tweeter) gehad van Elac en die lieten de kamer trillen bij films. Dit zijn serieuze luidsprekers voor muziek luisteren en worden best wel gewaardeerd.

Lagere modellen zijn voor ruim onder de 300 euro te vinden 2e hands. Bijkomend voordeel is dat ze niet heel erg moeilijk zijn om aan te sturen.

Zonder jet tweeter:
https://www.marktplaats.n...d5-4ae2-9f18-8d122c6ed310

Met jet tweeter:
https://www.marktplaats.n...s-207-anniversary-edition

Over die Auna speakers:

Blijf asjeblieft weg van dit soort troep. Spaanplaat (vaak, binnenzijde) en van alle speakers zijn er meestal maar 2 echt aangesloten, rest doet passief een beetje mee en zit allemaal op 1 filter gepropt en vaak klinkt het echt voor geen ene meter. 2e hands kan je veel beter krijgen.

Maar goed, ik heb geen directe ervaring met dit soort luidsprekers.

Als je per se nieuw wilt kan je nog beter een set Teufel Ultima 40's in huis halen:
https://teufelaudio.nl/ul...i4yMDIyKzEzJTNBNTIlM0EzMQ

[ Voor 62% gewijzigd door OMD op 29-11-2022 15:34 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou tweedehands zoeken.

Als je bas belangrijk vindt, zoek dan iets met minimaal een 6,5" (17 cm) basluidspreker, liever 8" (20 cm). Daar hoort een tamelijk grote kast bij. Specificaties van luidsprekers kan je niet met elkaar vergelijken, zoals FeaR al noemt, want de fabrikant mag zelf kiezen hoe hij ze meet. De afmetingen geven je een betere indicatie.

Iets in deze richting:
Marktplaats: IQ Ted 601
info: https://www.hifi-wiki.de/index.php/IQ_TED_601 Vifa en Audax zijn bekende fabrikanten van luidsprekeronderdelen

[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 29-11-2022 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:49
Of deze? https://www.marktplaats.n...n-rel-quake-mk2-subwoofer

Dat zijn geen vloerstaanders maar wel voor die 300 euro meteen een subwoofer erbij. Er is zoveel moois te vinden op marktplaats.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00

KhaZ

Alfa Romeo

Setje Jamo 606? Al jaren heel tevreden mee.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32
KhaZ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:50:
Setje Jamo 606? Al jaren heel tevreden mee.
Wij van WCeend hebben al lang Infinity Delta's, die vanwege hun omvang niet in elk interieur passen - maar wel een fijn geluid produceren. (6ohm overigens)

Dus ja: bekijk tweedehands. Altijd even luisteren en altijd even foamrandjes checken van de woofers en/of checken of je die kunt krijgen. Die van de Infinity's waren gewoon nog te krijgen, vervangen is niet enorm lastig.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
hartelijk dank allemaal voor de suggesties! Er worden er hier heel wat genoemd die ik tegen kwam en ik ben er dus zeker wat mee.

Ik heb intussen al heel wat advertenties bekeken. De grootste kanshebber tot hier toe, zijn 2 Monitor Audio RX6'en. Iemand directe ervaring met deze set? Volgens de reviews die ik kan vinden zouden het toch erg goede speakers moeten zijn. Het is toevallig ook 10 minuten rijden van hier, dus beter kan niet. Hun vraagprijs is 275eur, wat me erg netjes lijkt.
Ben in elk geval blij dat ik me niet door die Auna's of andere cheapo Amazon sets heb laten overhalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:24
Dr-Phil schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:31:
hartelijk dank allemaal voor de suggesties! Er worden er hier heel wat genoemd die ik tegen kwam en ik ben er dus zeker wat mee.

Ik heb intussen al heel wat advertenties bekeken. De grootste kanshebber tot hier toe, zijn 2 Monitor Audio RX6'en. Iemand directe ervaring met deze set? Volgens de reviews die ik kan vinden zouden het toch erg goede speakers moeten zijn. Het is toevallig ook 10 minuten rijden van hier, dus beter kan niet. Hun vraagprijs is 275eur, wat me erg netjes lijkt.
Ben in elk geval blij dat ik me niet door die Auna's of andere cheapo Amazon sets heb laten overhalen!
Aan de rx6 zul je geen miskoop doen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Dat zijn erg goede speakers, voor dat geld zou ik ze nu nog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dr-Phil schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:31:

Fantastische luidsprekers, voor dat geld zou ik ze zeker niet laten staan. Dit zijn al serieuze luidsprekers in de audio wereld en worden door veel mensen geroemd voor hun klank (prijs/kwaliteit verhouding).
Ik heb ze ruim 4 jaar gehad als een heel surround systeem op een Onkyo TX-NR5009 en dat was echt een top set.

Bijkomend voordeel van deze set is dat ze redelijk dicht tegen de muur kunnen staan omdat de poort aan de voorzijde zit van de luidsprekers. Dat is in de meeste huiskamers toch wel fijn, zeker als het niet je main hobby is.

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 30-11-2022 11:43 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
leuk dat men hier deze speakers alvast warm kan aanraden, doet me nog meer zin krijgen om er naar te gaan luisteren! Zaterdag staat er een luistersessie gepland, ik kan me alvast amper nog inbeelden dat ik ze niet meteen mee naar huis neem 🥳.

Mijn enige bezorgdheid is nog hoe ze gaan klinken op mijn Pioneer vsx921. Ik weet dat dit geen high-end audio versterker is maar 'slechts' een gemiddelde AVR. De reden dat ik ze hier op ga aansluiten is dat ik (in een poging tot energiebesparingen) een versterker/receiver zocht met een 'auto-off' functie. Deze is blijkbaar amper of niet te vinden op stereo versterkers en vaker aanwezig op AVR's. Dus fingers crossed dat ze hier fijn op gaan klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04

FeaR

In GoT we trust

Dr-Phil schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:42:
Mijn enige bezorgdheid is nog hoe ze gaan klinken op mijn Pioneer vsx921.
Dat zit meer (volledig...) tussen je oren dan het in de praktijk een issue is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Goed voor mekaar dat je al een luistersessie hebt ingepland.
... een gemiddelde AVR. De reden dat ik ze hier op ga aansluiten is dat ik (in een poging tot energiebesparingen) een versterker/receiver zocht met een 'auto-off' functie. Deze is blijkbaar amper of niet te vinden op stereo versterkers en vaker aanwezig op AVR's.
Als je energiebesparing belangrijk vindt zou ik juist geen AVR nemen, die gebruiken in rust al gauw 50 W.
Een voorbeeld van een hifi-versterker met automatische in- en uitschakeling is de Argon Audio SA1. Tevens klasse D met een schakelende voeding, dus ook in rust zal hij vermoedelijk weinig gebruiken.uitvoering: Argon Audio SA1

[ Voor 95% gewijzigd door TBTL op 30-11-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik ben het wel met Ramon eens, koop voor rond de € 100 een set boekenplank luidsprekers.
Gewoon van een fatsoenlijk merk.

(Heb Mordaunt Short Avant 902i’s gehad, klonken goed, ondergewaardeerd, dus goedkoop)

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

En koop er dan voor € 200 een subwoofer bij, een tweedehands REL Quake Mk II of een MJ Acoustics Reference 150 bijvoorbeeld.

Ik denk dat je dan qua geluid meer waar voor je geld krijgt en meer bas dan met een paar middelmatige vloerstaanders.

[ Voor 53% gewijzigd door RobbieT op 30-11-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
Hulleman schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:53:
Voor dat geld kun je het beste 2e hands gaan shoppen en de reistijd moet je dus voor lief nemen.
Momenteel is de Teufel Ultima 40 nieuw voor € 299 te koop. Nieuw wellicht het meeste bang for buck.
Ik heb een oudere set Ultima 40's, en je hebt er inderdaad geen subwoofer bij nodig ;)

uitvoering: Teufel Ultima 40 MK3 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:29
Tweede hands halen.
Heb je een goed gevoel / geluid gehoord bij bepaalde merken?

B&w 603 S2? Dat is wel te vinden voor 300,-

[ Voor 22% gewijzigd door ZveenT op 30-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Mijn enige bezorgdheid is nog hoe ze gaan klinken op mijn Pioneer vsx921. Ik weet dat dit geen high-end audio versterker is maar 'slechts' een gemiddelde AVR.
Geen issue. Mijn speakers hangen aan een instap Marantz receiver hangen en waren qua prijs een veelvoud van de receiver. Ze zingen perfect!

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 30-11-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Als het vloerstaanders moeten zijn misschien Dali Zensor 5’s:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
TBTL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:16:
Goed voor mekaar dat je al een luistersessie hebt ingepland.

[...]

Als je energiebesparing belangrijk vindt zou ik juist geen AVR nemen, die gebruiken in rust al gauw 50 W.
Een voorbeeld van een hifi-versterker met automatische in- en uitschakeling is de Argon Audio SA1. Tevens klasse D met een schakelende voeding, dus ook in rust zal hij vermoedelijk weinig gebruiken.uitvoering: Argon Audio SA1
Met "in rust", bedoel je dan de standby stand? Want hij verbruikt 0,5w in standby, volgens het boekje.

Heb intussen (na veel lezen) m'n zinnen gezet op de Monitor Audio's. De luistersessie dit weekend zal veel duidelijk maken :-). Indien niet naar mijn smaak dan ga ik naar de overige suggesties hier kijken, het zijn er in geval heel wat _/-\o_ waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Met 'in rust' bedoel ik dat de versterker aan staat, maar er geen of zachte muziek speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Phil
TBTL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:41:
Met 'in rust' bedoel ik dat de versterker aan staat, maar er geen of zachte muziek speelt.
Dat gaat niet vaak gebeuren :-) we zetten hem enkel op als we in de woonkamer zitten en muziek willen luisteren op de 'grote' luidsprekers. Nadien schakelen we de muziek bron uit (Echo dot met Spotify), en gaat de AVR zichzelf dan uitzetten na 15min. Wat er in het verleden gebeurde was dat we onze receiver vaak vergaten uit te zetten en deze dan anderhalve dag aan stond, met dus enorm veel verspilde en dure energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dr-Phil schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:30:
[...]

Met "in rust", bedoel je dan de standby stand? Want hij verbruikt 0,5w in standby, volgens het boekje.

Heb intussen (na veel lezen) m'n zinnen gezet op de Monitor Audio's. De luistersessie dit weekend zal veel duidelijk maken :-). Indien niet naar mijn smaak dan ga ik naar de overige suggesties hier kijken, het zijn er in geval heel wat _/-\o_ waarvoor dank!
Die gaan mee naar huis, kan ik je nu alvast vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
OMD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:47:
[...]

Yup. Ik heb ze ook gehoord bij een kennis van mij , zijn echt heel erg prettig. TS, ik raad je wel aan wat van je eigen muziek mee te nemen op een goede bron, dan kan je beter beoordelen of het voor jouw muzieksmaak ook goed is. maar ik ben inderdaad van mening dat ze mee naar huis gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-Phil
OMD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:47:
[...]

Visgek82 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:48:
[...]

Yup. Ik heb ze ook gehoord bij een kennis van mij , zijn echt heel erg prettig. TS, ik raad je wel aan wat van je eigen muziek mee te nemen op een goede bron, dan kan je beter beoordelen of het voor jouw muzieksmaak ook goed is. maar ik ben inderdaad van mening dat ze mee naar huis gaan :)
oOo

Kan amper nog wachten! Ik geef hier nog een seintje achteraf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Dr-Phil schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:20:
[...]

[...]

oOo

Kan amper nog wachten! Ik geef hier nog een seintje achteraf 8)
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-Phil
Oops, vergeten te posten :)

Wel ik ben enorm tevreden met de speakers!!! Wat een vooruitgang tegenover die oude surround set van Canton. De bassen zijn lekker diep, de hoge tonen zijn kristalhelder, en alles er tussen is ook naar mijn smaak. Goed, ik heb een ongetraind oor en ken niet erg veel van audio maar ik kan de kwaliteit en het geluid dat er uit komt echt heel erg smaken. De soundstage (denk dat het zo noemt?) is ook super: bij pakweg jazz hoor je heel mooi 'waar' in de ruimte dat er een snare of cymbal wordt geraakt, echt heel fijn om te luisteren.
Ik heb heel uiteenlopende muziek voorkeuren en tot hier toe kunnen ze alles goed aan: van dubstep tot techno, van jazz tot klassiek. Erg tevreden met de aankoop en kan ze iedereen aanraden!

Bij de verkoper waren ze overigens aangesloten op een mini Sonos versterkertje, en daar was het geluid heel middelmatig, dus het was een kleine gok om ze mee te nemen... Maar eenmaal aangesloten op de Pioneer AVR thuis, was het geluid echt vele malen beter :).

Bedankt iedereen voor de suggesties en bevestigingen dat MA het bekijken waard zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Dr-Phil schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:03:

Wel ik ben enorm tevreden met de speakers!!! Wat een vooruitgang tegenover die oude surround set van Canton. De bassen zijn lekker diep, de hoge tonen zijn kristalhelder, en alles er tussen is ook naar mijn smaak. Goed, ik heb een ongetraind oor en ken niet erg veel van audio maar ik kan de kwaliteit en het geluid dat er uit komt echt heel erg smaken. De soundstage (denk dat het zo noemt?) is ook super: bij pakweg jazz hoor je heel mooi 'waar' in de ruimte dat er een snare of cymbal wordt geraakt, echt heel fijn om te luisteren.
Ik heb heel uiteenlopende muziek voorkeuren en tot hier toe kunnen ze alles goed aan: van dubstep tot techno, van jazz tot klassiek. Erg tevreden met de aankoop en kan ze iedereen aanraden!

Bij de verkoper waren ze overigens aangesloten op een mini Sonos versterkertje, en daar was het geluid heel middelmatig, dus het was een kleine gok om ze mee te nemen... Maar eenmaal aangesloten op de Pioneer AVR thuis, was het geluid echt vele malen beter :).

Bedankt iedereen voor de suggesties en bevestigingen dat MA het bekijken waard zou zijn!
Top. Heel veel plezier ermee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:24
Dr-Phil schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:03:

Vergeet ook niet om de akoestiek van je kamer even te bekijken. Daar kan je vaak ook enorm veel verbetering mee bereiken. Ik ken mensen die duizenden euro's voor een set uitgeven en dan een woonkamer hebben wat één grote klankkast is.
Pagina: 1