Wij hebben de groene Ombra keuken van Kvik. In december 2021 geplaatst. Bijna een jaar in gebruik dus.
De Keuken zelf is niet van PET plastics maar alleen de fronten. Service vanuit Kvik is top, hier en daar hebben ze deurtje recht gehangen en een laderail vervangen. Wij zijn uiteindelijk voor Kvik gegaan gezien de prijs en dat ze best snel konden leveren. Uiteindelijk hebben we wel een (betere) andere vaatwasser gekregen vanwege de levertijdperikelen.
Wat bedoel je met barsten? Wij hebben zelf een kunststof blad gekozen. Het liefst had ik zelf hout genomen maar ik weet dat wij niet direct alles netjes droog maken.
Ik heb wel twee minpunten. De plaatjes bij de handgrepen slijten wel snel. De lak gaat eraf bij de prullenbak lade en de koelkast deur. De plaatjes kan je dan wel eenvoudig vervangen, maar wel beetje jammer.
Tweede minpunt is dat we een kinderstoel vaak tegen de keuken aanzetten, waardoor de lak aan de onderkant van de keuken beetje beschadigd is. Natuurlijk beetje onze eigen schuld.
Daarentegen hebben we dan geen krassen op de grote fronten. Vingerafdrukken zie je ook niet.