Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraag, uit de manuals is het mij niet helemaal duidelijk of de ASRock Z170M Extreme4 een TPM 2.0 module ondersteunt.

In de manual lees ik dat er 1x TPM header connector aanwezig is alleen als connector beschrijven ze deze als "17-pin TPMS1" waardoor ik geneigd ben te denken dat deze alleen TPM 1.0 ondersteunt?

Ik wil mijn PC namelijk updaten naar Windows 11 alleen mis TPM.
Is het wellicht beter om mijn hele moederbord te updaten?

Beste antwoord (via Chip. op 29-11-2022 03:01)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:01
Intel cpu's t/m KabyLake (7e gen Core i) worden niet ondersteunt door Windows 11 dus ook de 100 en 200 serie chipsets niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Intel cpu's t/m KabyLake (7e gen Core i) worden niet ondersteunt door Windows 11 dus ook de 100 en 200 serie chipsets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Uszka schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:33:
Ik begrijp dus dat mijn gehele moederbord niet wordt ondersteunt? Kun je dit eventjes toewijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Chip. schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:11:
[...]

Ik begrijp dus dat mijn gehele moederbord niet wordt ondersteunt? Kun je dit eventjes toewijden?
De cpu's die op het moederbord gaan worden niet ondersteunt dus ook het moederbord niet. Wat heb je aan het moederbord als er geen W11 compatibel cpu op kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Chip. schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:11:
[...]

Je hebt een moederbord nodig met een CPU van de 8e generatie of nieuwer (Coffee Lake), jouw moederbord kan niet verder dan de 6e en 7e generatie.

Je moet dus je bord en processor vervangen om volgende een officiële methode Windows 11 te krijgen. Als dat niet kan dan kun je bij Windows 10 blijven. Dat gaat
blijven werken en is ondersteund tot oktober 2025. Dan is jouw bord technisch 10 jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 28-11-2022 22:11 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Uszka schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:46:
[...]

De cpu's die op het moederbord gaan worden niet ondersteunt dus ook het moederbord niet. Wat heb je aan het moederbord als er geen W11 compatibel cpu op kan?
Ah duidelijk! Dat was mij nog niet opgevallen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Chip. schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:06:
Vraag, uit de manuals is het mij niet helemaal duidelijk of de ASRock Z170M Extreme4 een TPM 2.0 module ondersteunt.

In de manual lees ik dat er 1x TPM header connector aanwezig is alleen als connector beschrijven ze deze als "17-pin TPMS1" waardoor ik geneigd ben te denken dat deze alleen TPM 1.0 ondersteunt?

Ik wil mijn PC namelijk updaten naar Windows 11 alleen mis TPM.
Is het wellicht beter om mijn hele moederbord te updaten?
Je kan windows 11 gewoon installeren met tpm 1.2 welke standaard in de 6700k z170 combi zit.

Als je een bootable medium maakt kan je vanaf daar installeren, de pc statuscontrole weigert te updaten met een ouder platform.

nieuws: Microsoft publiceert methode om TPM 2.0-systeemeis van Windows 11 te ...
Pagina: 1