Toon posts:

trailer met accu en solar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik hoop dat dit het correcte forum is, de andere leken me minder geschikt.

Ik ben voor mijn zaak op zoek naar een solar aanhangwagen (genre https://www.ecosuninnovat...ailer-wattr-solar-trailer). Bedoeling is een electrische scooter en hybride wagen te kunnen opladen. Vaste zonnepanelen zijn geen optie. Verplaatsbaar zijn is zeker ook een pluspunt.

De bedrijven die ik aangeschreven heb hebben ofwel geen tijd, ofwel verkopen ze niet en is het enkel (meestal korte termijn) verhuur, zoals info volta volta-energy.com.

De panelen mogen redelijk groot zijn dat is geen probleem.

Is het een idee om dit door een technieker te laten bouwen of zou dat eerder af te raden zijn? Waar zou ik zo'n technieker kunnen vinden? Elke hulp is geapprecieerd.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gaat het hier om BE ? (niet dat het voor de vraagstelling veel uitmaakt, maar wel voor eventuele subsidies/vergunningen/technische keuring e.d.)

Eigenlijk combineer je 2 dingen, een off-grid solar systeem wat kant en klaar te koop is en met minimale doch wel enige kennis prima zelf te doen is. En een montage systeem wat eigenlijk op maat moet worden gemaakt.

Met name dat laatste, welke eisen zijn er allemaal ? Denk aan o.a. hoeveel vermogen wil je er op kwijt, moet het inklapbaar zijn, is verplaatsbaar over enkele meters voldoende, gewicht. Als je er een tracker op hebt kan je mogelijk ook af met minder panelen maar maakt de installatie wel meer complex. Ook iets om rekening mee te houden (voor de levensduur) is de temperatuur van je accu's.

Eventueel zou je ook kunnen kijken naar dingen als ecoflow met opvouwbare panelen die gewoon op en/of naast je aanhangwagen uitgezet kunnen worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:20

BlueTooth76

Let the sun shine!

En verder ben ik ook benieuwd of je dit ook in de winter wil gebruiken, want de opbrengst van panelen zal dan op veel dagen verwaarloosbaar zijn.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

*titlefix

Wise enough to play the fool

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
svenM schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:54:
Bedoeling is een electrische scooter en hybride wagen te kunnen opladen.
Die elektrische scooter komt wel goed, dat gebruikt niet al teveel en heeft niet super veel capaciteit nodig.

Maar kom je in de buurt van autoladers, dan moet je ineens flinke vermogens langdurig kunnen leveren en heb je een fikse capaciteit nodig. 10-20kWh is geen enkel probleem. Soms kun je de lader langzamer zetten (6A), maar lopen de verliezen op, heb je weer extra capaciteit nodig.

Om je een idee te geven, eerste hit van Google:
https://stroomwinkel.nl/tiny-house-pakket-24-3000-m.html (€12.500)
Maar dan heb je te weinig accu's, doen we er ook eentje bij:
https://stroomwinkel.nl/a...aster-25v-15kwh-150a.html (€12.500)

Dus we zitten al op €25.000. Doe er nog een mooie trailer bij en vind iemand die kan lassen en je moet blij zijn als je voor minder dan €30.000 er bent. En dan heb je een oplossing die ongeveer 10 jaar blijft werken en daarna groot onderhoud nodig heeft. Dus zit je op ongeveer €3.000/jaar.

Kan het goedkoper? Zeker en vast. Maar dan moet je meer zelf gaan knutselen. Koop je geen 'set' dan krijg je ook niet altijd garantie op de werking.

Mijn tip:
Leg je vraag neer bij een 'off-grid'-winkel, of het liefst een paar. Dan krijg je keurige offertes en uitleg wat wel en niet kan. En dan rolt er een bedrag uit voor de elektronica. Die aanhanger komt daarna ook wel goed, dat is dan een naar een carrosserie bouwer gaan of handige lasser. Paar duizend voor een aanhanger, paar duizend voor het laswerk/frame en je bent klaar.

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Bedankt voor de informatie.
Goede punten. Ik had inderdaad al een paar bedrijven aangeschreven maar die gaven aan niet te verkopen of momenteel te druk te hebben om nu nieuwe klanten bij te nemen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee