Dual monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moem01
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-09 12:25
Ik zoek een?
Dual monitor 27-28 inch setup voor thuis werk ( heel soms een potje gamen )

Wat is je budget?
€450-500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merk voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de dual setup gebruiken met mijn Surface Book 2 i.c.m. met een Surface Docking.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 144Hz scherm omdat deze gewoon super soepel is met alle handelingen, ik twijfel daarom tussen een 144Hz 1080p scherm of een 4K scherm met 60Hz.
Zou de 4K scherm ook zo soepel zijn met alle handelingen die je uitvoert?

90% is voor werk, 10% gamen soms.
Ik hoor graag jullie mening.

Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moem01
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-09 12:25
Anyone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke schermen heb je al gevonden?

Voor gamen zal 4K tov 1080p veel uitmaken. Voor normaal desktopwerk zal dat heel erg meevallen (er vanuitgaande dat je videooutput daadwerkelijk die resolutie op 144Hz ondersteunt). Maar 4K op 27" en 144Hz is misschien wat prijzig, waarom niet daar tussenin gaan zitten en 1440p schermen pakken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Wil je nu 2 schermen of 1?

En kijk goed wat je als maximum op de dock kunt aansluiten. Die zijn altijd beperkt in resolutie en refreshrate.

Uiteraard is een 1080p-scherm op 144hz een stuk soepeler dan 4k@60hz. Het is alleen de vraag wat je gewend bent en hoe veel waarde je er zelf aan hecht.

En 1080p op een 27/28 inch betekent echt grote pixels en rafelige text. Ik zou de voorkeur aan een hogere resolutie geven boven een hoge refreshrate. Dus zoals hierboven aangegeven is 1440p (qhd).