Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 01:08
Hallo,

Sinds kort heb ik een Xbox Series X. Het lukt me niet deze te installeren. Ik heb thuis geen wifi, waardoor ik alles met 4G op mijn telefoon doe. De Xbox-app heb ik gedownload op mijn telefoon en ik heb een account. In het begin moet je dan 10 letters in de app invoeren die je op de tv ziet. Dat lukt nog maar daarna geeft mijn telefoon aan dat er geen wifi-verbinding is. Ik heb de wifi aangezet, maar als ik dat doe, schakelt automatisch de hotspot/tethering uit. Beide aan hebben, lijkt niet te kunnen (je krijgt een korte boodschap dat dat niet toegestaan is door de 4G-provider). Als de wifi eenmaal aan is, ziet de telefoon wel een extra wifi-verbinding, die van de Xbox.

Om daarmee verbinding te maken moet je het wachtwoord van die verbinding invoeren in je telefoon. Maar hoe weet ik nou in wat dat wachtwoord is? En heb je tethering nodig om verbinding te maken met de Xbox? Hoe anders komt de Xbox aan internet? Is het überhaupt mogelijk om met alleen een 4G-abonnement de Xbox te installeren?

Ik snap er niks van. Het bijzondere is dat ik geen eens online wil spelen. Ik heb een stapel (oude) Xbox-spellen die je op de series X weer kunt spelen. Dat is voor mij voldoende...

Kan iemand me hier doorheen loodsen?
jazz

Beste antwoord (via jazzvb op 10-12-2022 13:10)

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Volgens mij kon je hem ook instellen zonder de app? Die is alleen maar makkelijker om je account gegevens in te voeren.

Dus hotspot aan en alles met de controller of toetsenbord en muis doen, niet linken via de telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Volgens mij kon je hem ook instellen zonder de app? Die is alleen maar makkelijker om je account gegevens in te voeren.

Dus hotspot aan en alles met de controller of toetsenbord en muis doen, niet linken via de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:35
De eerste keer gebruiken heb je een internet verbinding nodig op je Xbox.
Note You must be online when you set up Xbox for the first time. Without an internet connection, you can’t finish setup. After your console has updated and you’ve added your profile, you can go offline.
https://support.xbox.com/...rk/using-xbox-one-offline

Je kan wel zonder internet doen, maar dan kan je alleen een guest account doen. Zonder alle systeem updates.

Wat @sigmundfreund kan je ook doen.

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 27-11-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
@sigmundfreund @corporalnl
Jaa, het is gelukt! Hartelijk dank voor de tips. Ben hier heel blij mee. Het wordt nog wel een uitdaging om de spellen te spelen, want als ik het goed begrijp, moet je de spellen eerst downloaden uit de store. Dat is dan wel gratis omdat je het originele spel hebt. Maar spellen kunnen zomaar 70Gb zijn en met alleen 4G moet ik op zoek naar een plek met wifi en een tv. Het goede nieuws is in ieder geval dat ik die stap nu kan zetten : ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:37
jazzvb schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:27:
@sigmundfreund @corporalnl
Jaa, het is gelukt! Hartelijk dank voor de tips. Ben hier heel blij mee. Het wordt nog wel een uitdaging om de spellen te spelen, want als ik het goed begrijp, moet je de spellen eerst downloaden uit de store. Dat is dan wel gratis omdat je het originele spel hebt. Maar spellen kunnen zomaar 70Gb zijn en met alleen 4G moet ik op zoek naar een plek met wifi en een tv. Het goede nieuws is in ieder geval dat ik die stap nu kan zetten : ).
Ik weet niet welke provider je hebt maar bij KPN kun je die extra 2GB bundels stapelen, dus van te voren en in de app 35x 2gb activeren kun je 70GB in 1 stuk door downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
@Roy Tollenaar , helaas geen KPN, als ik dat zo lees. Ik vraag me af of je voor het downloaden van het hele spel internet nodig hebt. Ik zag een video op YouTube waarbij ik het idee had dat je het alleen voor de update of het laatste restje nodig hebt. Ik ga dat morgen of overmorgen proberen. Ik kom erop terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzvb
Ik heb het geprobeerd en je moet online zijn. Op internet las ik dat je wel (sommige) Xbox One spellen offline kunt uploaden, maar dat geldt niet voor de 360, die ik heb. Jammer, maar ik ben blij met de reacties want ik ben verder gekomen. Nu mijn series X mee naar het werk nemen en daar alles uploaden/installeren XD.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:52
Bij t-mobile unlimited kun je zodra je minder dan 20% over hebt een 2GB bundel activeren. Uit ervaring weet ik dat je daarmee in nog geen uur Battlefield kunt downloaden (70+gb). Wel in vrij optimale omstandigheden natuurlijk, met een gemiddelde snelheid van meer dan 30 MB/s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jazzvb
@MatthijsBoog , ja die ervaring heb ik ook. op zich een prima manier, want over het algemeen heb je (ik dan) niet veel gb nodig per dag. ik zit bij tele2, krijg 8 gb per dag maar omdat het een unlimited abonnement is, kan ik zoveel ik wil 1 gb er steeds bij krijgen. ik tik die 8 zelden aan. maar als je het nodig hebt, heb je er meestal juist heel veel nodig. iedere keer een nieuwe gb aanvragen, zette voor mij geen zoden aan de dijk.

om het cirkeltje rond te maken van deze post: ik heb mijn series x en de spellen die ik kon uploaden meegenomen naar een vriend met wifi. ik had gelukkig nog veel spellen bewaard van de oude x-box'en. daar heb ik twee dagen lang de spellen geïnstalleerd die compatible waren. daarna stond alles erop. thuisgekomen leerde ik dat je toch nog even online moet gaan om het spel te spelen (disk van te spelen spel moet overigens in de series x zitten). maar daarna kun je wifi uitschakelen om het spel gewoon te kunnen spelen.

conclusie: ik ben blij : )
nogmaals dank!
Pagina: 1