Hey. Ik had een paar maanden geleden m'n laptop gekocht. Nadat ik hem had gebracht voor een fan repair (ik weet niet waarom ik dat deed, er was eigenlijk niet eens iets aan de hand) deed de fan redelijk vreemd. Van echt hard draaien of gewoon niet draaien en m'n laptop helemaal verhit maken. Ik had gelezen dat het soms komt doordat je laptop uit elkaar wordt gehaald? Maar de fan doet nu echt 1 spin per minuut en het is ook echt knijterhard die ene spin, en dan stopt het opeens. Weet iemand een oplossing? Trouwens bij mediamarkt hadden ze de fan vervangen en bios gereset, maar denk dat ze het nog meer hebben opgefokt?
oplossing is terug naar de mm en daar op laten lossenmichael030309 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:30:
Hey. Ik had een paar maanden geleden m'n laptop gekocht. Nadat ik hem had gebracht voor een fan repair (ik weet niet waarom ik dat deed, er was eigenlijk niet eens iets aan de hand) deed de fan redelijk vreemd. Van echt hard draaien of gewoon niet draaien en m'n laptop helemaal verhit maken. Ik had gelezen dat het soms komt doordat je laptop uit elkaar wordt gehaald? Maar de fan doet nu echt 1 spin per minuut en het is ook echt knijterhard die ene spin, en dan stopt het opeens. Weet iemand een oplossing? Trouwens bij mediamarkt hadden ze de fan vervangen en bios gereset, maar denk dat ze het nog meer hebben opgefokt?
Is goed, maar is er ook een andere oplossing bijvoorbeeld iets zelf thuis te doen, want de mediamarkt is redelijk ver
Je kan kijken of er een bios update is. Staan op de site van de fabrikant.
Is goed doe ik zometeen dan. Bedankt. Maar eigenlijk denk ik dat er niks is met de bios maar dat mediamarkt iets heeft gedaan. Had ergens gelezen dat dit probleem voorkomt als een laptop uit elkaar wordt gehaald.
Het is tegenwoordig niet meer dat de fans contant draaien maar pas wanneer het echt nodig is. Dit verschilt heel erg per fabrikant en zelfs per model laptop dat ze hebben.michael030309 schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:20:
Is goed doe ik zometeen dan. Bedankt. Maar eigenlijk denk ik dat er niks is met de bios maar dat mediamarkt iets heeft gedaan. Had ergens gelezen dat dit probleem voorkomt als een laptop uit elkaar wordt gehaald.
Sommige fabrikanten kiezen ervoor om de fan zo laat mogelijk aan te laten slaan. Zodat de laptop stil is. Totdat je zware taken gaat doen...
Bij een nieuwe bios update kan dit proces geoptimaliseerd zijn.
Oké bedankt. Ik ga het nu even bekijken
Maar was er nu eerder een probleem of niet?michael030309 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:30:
Nadat ik hem had gebracht voor een fan repair (ik weet niet waarom ik dat deed, er was eigenlijk niet eens iets aan de hand) deed de fan redelijk vreemd.
Maar irritant fan geluid door agressief boosten van de CPU is iets wat wel vaker voorkomt ja.
Misschien kan je hier wat mee?
Turbo slaat snel aan
Om welke laptop gaat het?
Nee er was niet echt een probleem VOOR dat ik naar mediamarkt ging. Maar erna volgden redelijk snel problemen. Het is een Acer Aspire 3 A314-22-R3Z0
offtopic:
Hoezo ben je dan eerst naar de mediamarkt gegaan? Was er helemaal niets mee aan de hand?
Hoezo ben je dan eerst naar de mediamarkt gegaan? Was er helemaal niets mee aan de hand?
Verder zou ik vooral niet gaan klooien zelf eraan als deze nog binnen de garantie valt. Als jij er niks geks mee hebt gedaan moet je gewoon daar naartoe terug
edit: Zie dat je hem een paar maanden geleden hebt gekocht, met garantie zit het dus wel goed denk ik
[ Voor 16% gewijzigd door tommerd_ op 28-11-2022 16:52 ]
Er was wel iets aan de hand dacht ik. Maar dat was gewoon een domme inschattingsfout van mij.
Liever te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg. Ja mijn advies zou vooral zijn, blijf er zelf van af bij zo'n nieuw ding en breng deze even langs bij MMmichael030309 schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:52:
Er was wel iets aan de hand dacht ik. Maar dat was gewoon een domme inschattingsfout van mij.
Het probleem is dat de mediamarkt redelijk ver van mij is. Zijn er nog dingen dat ik zelf kan doen om het te fixen of niet?
Nee
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Pagina: 1