Herkennen ingang ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 23:11
Mijn vriendin wil mogelijk overstappen van kpn naar ziggo, maar is bang dat ziggo niet kan.

Wat is namelijk het geval :
Bij installatie kpn "jaren terug" bij mijn vriendin (die ik toen nog niet kende) is er het vermoeden/angst dat die monteur het oude coax aansluit materiaal rigoreus verwijderd heeft, mogelijk tot in de meterkast.
(zo is de ooit aanwezige coaxkabel voor aansluiting woonkamer te zijn gebruikt als trekkabel voor ethernet kabel voor kpn tv kastje, deze verwijderde coax kabel lag nog wel netjes opgerold in meterkast... )

Hoe herken je of in de meterkast nog een ziggo (etc) waardige aansluiting is?
(ben niet technisch dus zelf geen idee... )

Weet een ziggo monteur dit weer te herstellen bij installatie, of wordt dat lastig/duur/onmogelijk?

Meterkast :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drVeCK7FKQHpipzEGRSDMum1XSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx8tJj3LbNbBRLfrDiJFY3Kj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfCY1tc6Zf4YfGduZfq2Qf-bx6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4lRTKp4ol9b6m9GkQQrlkJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Gevonden coax kabel :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooab-xp9upEPFM2mtrX6IDw8UVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z219Bgt5vPA8rRCEZoPccWB2.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ted038 op 27-11-2022 22:31)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat vierkante doosje met inderdaad een groene kabel er in is je Ziggo aansluitpunt.

Als er geen coax meer naar je TV ligt moet je dat of herstellen (om DVB-C te gebruiken met een losse decoder of met een CI+ module) of je vraagt aan Ziggo een Next Mini zodat je via een netwerkaansluiting TV kan kijken (zoals nu via KPN ook).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Groene kabel in 1 van die 2 buisjes

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Idd, de groene kabel

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat vierkante doosje met inderdaad een groene kabel er in is je Ziggo aansluitpunt.

Als er geen coax meer naar je TV ligt moet je dat of herstellen (om DVB-C te gebruiken met een losse decoder of met een CI+ module) of je vraagt aan Ziggo een Next Mini zodat je via een netwerkaansluiting TV kan kijken (zoals nu via KPN ook).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als de binnenhuisinfrastructuur is verander van coax naar ethernetbekabeling zou ik gewoon een overstap deal pakken bij 1 van de aangesloten providers bij www.kpnnetwerk.nl/providers ipv weer je binnenhuis bekabeling aan te gaan passen.

Waarom overstappen terug in de tijd op coax als ethernet de toekomst is.....

Speedtouch freak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

lSltAlKeR schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:29:
Als de binnenhuisinfrastructuur is verander van coax naar ethernetbekabeling zou ik gewoon een overstap deal pakken bij 1 van de aangesloten providers bij www.kpnnetwerk.nl/providers ipv weer je binnenhuis bekabeling aan te gaan passen.

Waarom overstappen terug in de tijd op coax als ethernet de toekomst is.....
Dat aanpassen is dus niet per se nodig aangezien Ziggo tegenwoordig ook TV ontvangers met netwerkaansluiting levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
Bij nieuwe abonnementen krijg je een Next Mini, dat gaat via utp of wifi, juist handig dat de coax al is vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Thanks, met deze antwoorden ben ik morgen weer de stoere man die kan zeggen "alles komt goed, schatje" 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ted038 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:39:
Thanks, met deze antwoorden ben ik morgen weer de stoere man die kan zeggen "alles komt goed, schatje" 😉
Kwam het goed?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Ja, ze heeft nu een ziggo abbo af durven sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ted038 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:52:
[...]

Ja, ze heeft nu een ziggo abbo af durven sluiten
Als Ziggo het niet voor elkaar had gekregen had ze toch gewoon verder gekund met de vorige aansluiting?

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-12-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:29:
of je vraagt aan Ziggo een Next Mini zodat je via een netwerkaansluiting TV kan kijken (zoals nu via KPN ook).
Is de Next Mini niet standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat zou zo maar kunnen ja, ben zelf al een tijd klant en kon ‘m een tijd terug aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd.
Wat doet Ziggo eigenlijk om dit te garanderen, leveren ze gratis een mesh netwerkset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Olaf van der Spek schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:51:
[...]

Wat doet Ziggo eigenlijk om dit te garanderen, leveren ze gratis een mesh netwerkset?
Yup. Bedankt voor de herinnering, gelijk de mijne maar even besteld. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15
@Ted038
Stiekem is de situatie beter geworden door de coax kabel te verwijderen. Nu zitten al je aansluitingen op 1 plek. Voor zowel KPN als Ziggo staat je modem in de meterkast. Vanuit daar kan je alle aansluitingen je huis in laten gaan.
Geeft je de mogelijkheid om makkelijk tussen KPN en Ziggo te switchen afhankelijk wie de beste aanbieding heeft. Om die reden ga ik binnenkort ook over naar internet only en ga ik "tv" kijken via NPO start of NLziet of videoland. App op de tv en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:12:
@Ted038
Om die reden ga ik binnenkort ook over naar internet only en ga ik "tv" kijken via NPO start of NLziet of videoland. App op de tv en klaar.
Is dat niet nog steeds 540p voor NPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Olaf van der Spek schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:34:
[...]

Is dat niet nog steeds 540p voor NPO?
Als je betaald is het 1080p dus prima en heel erg vergelijkbaar met wat er normaal wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:06:
[...]

Als je betaald is het 1080p dus prima en heel erg vergelijkbaar met wat er normaal wordt uitgezonden.
Live TV niet zo te lezen.
Het overgrote deel van het on demand kijken wordt gedaan op kleinere schermen, zoals smartphones en tablets. De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. Mocht je onze uitzendingen graag bekijken in een hogere kwaliteit, dan kun je voor € 2,95 euro per maand een abonnement nemen op NPO Plus. De uitzendingen zijn hier, met uitzondering van de livestreams, beschikbaar in HD (1080p).
https://service.npo.nl/on...sche-zaken#beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Ik doelde ook niet zozeer op NPO plus maar ook op NLziet en die zenden keurig in full HD uit:
https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-
Pagina: 1