Toon posts:

Pentium 2 333Mhz oc-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier achter een pentium 2 333 Mhz op een PcChips Moederbord. FSB kan ik niet in de bios veranderen, k'heb de nieuwste. Het is een Ami Bios. Ik heb ook SoftFSB gebruikt alleen dat gaat niet omdat mijn mobo er niet tussen staat. Heb jullie enig idee hoe ik dit ding verder omhoog kan halen?
Er zit trouwens een Ali Alladin Pro 2 chipset op dat ding.

BTW ,deze computer is geleend ,onderstaande spec is tijdelijk offline omdat mijn mobo stuk ;( is.

I UTFS and i RTFM

Verwijderd

Als het niet via de bios wil, dan gaat het meestal met jumpers op het mainboard, in het boekje dat bij het mobo zit staat meestal wel beschreven hoe de jumpers ingesteld moeten worden voor een bepaalde fsb-snelheid.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmm, tof iemand leent jou een pc en jij gaat 'm gelijk overclocken 8-) smooooooth :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moederbord staat misschien niet in softfsb, maar je clockgenerator vast wel (al of niet in het plugin pack, zie tweakfiles.com). Die clockgenerator is een klein chipje nabij je processor, zoek maar eens een chipje met een van die nummers uit softFSB...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Softfsb kun je vergeten bij je mobotje.. Werkt niet..

Waarschijnlijk heb jij de pcchips M726.. (slot 1 bordje met bxcel oftewel ali aladin pro chipset).

FSB kun je opschroeven door enkele jumpers te gebruiken.. Omdat jouw PII nog een 66MHz FSB model is heb je de keuze uit 75 of 83MHz..

Als je geduld hebt, en effe hier de manual download, kun je in ieder geval vinden welke jumpers je moet hebben..

http://www.pcchips.com.tw/M726.html

Overigens staan de jumpersettings voor 75 en 83MHz er niet bij, maar door een beetje logisch er naar te kijken, en wat te proberen kom je er wel uit..

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt maar zo ver was ik eigenlijk al. Ik heb de jumpers van de Mulitplier en de FSB al gevonden en ik heb al wat zitten proberen.Ik heb alleen de Mulitplier iets kunnen bereiken, met de FSB veranderen gebeurde er niks. Ik heb alleen 133, 233 kunnen krijgen.(of het was 166,266 weet niet zeker). Ik heb hem dus alleen om laag kunnen krigen met wat zitten klooien.
Ik heb trouwens M-729 en de manual krijg ik gewoon niet gedownload. |:(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

manual

http://216.179.165.106/manual/pcchips/m729v12.exe

voor als je em nie kan downloaden..
ABCD
1.5 --X-
2.0 XXXX
2.0 ----
2.5 -XXX
3.0 XX-X
3.5 -X-X
4.0 XXX-
4.5 -XX-
5.0 XX--
5.5 -X--
6.0 X-XX
6.5 --XX
7.0 X--X
7.5 ---X
8.0 X-X-

astu

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:13

emzed

*

Ik heb ook een PII 333 gehad, die kon tot 400 MHz (4 * 100) Het mooie aan die processor is, dat er geen multiplierlock op zit. Na een tijdje begon hij op 400 MHz toch wel kuren te krijgen, die na terugklokken niet meer overgingen.

Ach, je moet het zelf weten, maar is het je die paar MHz'en wel waard???

• toastingnow
  • Laatst online: 18-08 11:01
Hmm..kan je dan niet gewoon een BX-bordje kiezen in Softfsb? deed ik toen ook met m'n Biostar PII bordje.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het wel want mijn proc is net te traag om een DiVx filmpke te kijken. Mpeg gaat wel maar Hoge kwaliteit DIVX gaat voor geen meter.

Bedankt trouwens voor de handleiding. Ben benieuwd hou ver ik kom.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik heb net die handleiding even bekeken, en je hebt inderdaad een beetje pech..

FSB is alleen in te stellen op 66 of 100 (bij de M726 kun je dus wel 75 en 83 enz. kiezen).

Misschien dat je het geluk hebt dat met je proc inderdaad nog een multiplier kunt instellen.. (zoals boven genoemd bijv. 4x100 ofzo )

zomaar een bx-bordje uitzoeken in softfsb werkt gewoon niet, omdat het heel erg afhankelijk is van de pll die op het bordje zit.. Waarschijnlijk staat die pll die jij hebt wel in de lijst van softfsb, maar omdat deze alleen door jumpers is in te stellen gaat het nog niet werken.
Pagina: 1