Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een gratis fotobewerkingsprogramma die kan croppen en tegelijk resizen.

In Photoshop kun je de crop tool gebruiken en vaste resolutie instellen, bijvoorbeeld 1080 x 720 px. Het venster wat je over de afbeelding legt kun je dan vergroten en verkleinen zonder dat de verhouding wijzigt. Als je cropt is de afbeelding altijd 1080 x 720 px.

Diverse programma's geprobeerd, maar als je het venster vergroot zie je ook de resolutie aan de haal gaan.

Iemand een tip voor een programma welke dit doet zoals Photoshop het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik denk dan aan viewers zoals xnview, irfanview etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
PageFault schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:11:
Ik denk dan aan viewers zoals xnview, irfanview etc
Heb Irfanview bekeken, echter moet je hier 2 stappen in nemen. Eerst croppen en daarna nog resize naar het gewenste formaat.

Ik zoek een programma die dat in 1 keer doet, dus de selectie die je cropt, gelijk resize naar gewenste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
XnView ken ik beter: Selecteer je bestanden of folders, kies dan batch convert, 2e tabje kun je Actions toevoegen, 1 of meer, dus dan kies je Crop en Resize. Canvas resize is iets anders, dus die moet je niet pakken ;)

In het Output tabje kies je waar je het resultaat wilt hebben. Verstandig is om, zeker de eerste keer, een andere folder te kiezen.