Retour soundbar na verkeerde informatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 20:02
Goedenavond,

Ik heb vandaag bij een bekekende mediawinkel een soundbar gekocht. Ik heb met een verkoper gesproken die mij vertelde dat ik inderdaad mijn tv en mediabox op de soundbar kon aansluiten. Eenmaal thuis blijkt dit dus niet het geval, er zit maar 1 hdmi ingang op.
Kan ik de soundbar terugbrengen? Ik kan online alleen de voorwaarden voor de webshop vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:45
Mits je de doos nog gewoon hebt en het artikel onbeschadigd is kan je gewoon retourneren. Neem aan dat je de bon nog hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dat kan doorgaans wel. Allereerst omdat je verkeerd bent geïnformeerd, daar gaat het al mis.

Zorg er wel voor dat de boel ingepakt is in de originele verpakking, zoveel mogelijk zoals het ook zat. Dus geen verfrommelde kabeltjes maar netjes opgerold, geen weggepropte handleiding maar netjes zoals die zat (mogelijk in een plastic zakje). Dat scheelt altijd een boel gesodemieter bij het retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ja heb ik nog , ik neem aan dat je weet welke winkel ik bedoel? Ik dacht namelijk dat aankopen in een fysieke winkel niet retour konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

http://www.consuwijzer.nl...reden/anders-dan-verwacht

Als u iets koopt of bestelt, sluit u een koopovereenkomst met de verkoper. De verkoper moet u dan het product leveren dat hij beloofd heeft. Blijkt het product anders te zijn dan u met de verkoper hebt afgesproken? Of anders dan op de verpakking of de website staat? Dan spreken we van een afwijkend product.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Bij een fysieke winkel kan dit lastig zijn, tenzij je het op papier hebt, want 'he said, she said' en recht op retour in een fysieke winkel is geen standaard recht.

Echter zit er geen input en output in HDMI op de soundbar? Normaal sluit je namelijk een mediaspeler aan op de input, en de TV op de output, waarna het geluid van de TV via (E)ARC naar de soundbar gaat, waardoor ze beide via de soundbar lopen, ook als je maar 1 input hebt op de soundbar, mogelijk heeft de verkoper dit ook zo bedoeld. Maar zonder het type van de soundbar is dat lastig zeker te weten natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 27-11-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:14

OMD

Zit er ook een optical in op bijvoorbeeld? In dat geval heeft de verkoper namelijk gelijk.

Welke soundbar? Wellicht kan iemand helpen :)

[ Voor 21% gewijzigd door OMD op 27-11-2022 19:27 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 20:46
Kijk eens wat er staat onder op de bon/factuur.
Mits het een particuliere aankoop is, doen de meeste winkels niet zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@FredjeK Heb je eventueel ook een type van de soundbar? Dan kunnen we even meekijken naar de mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Het gaat om de Sony A3000. Ik vroeg trouwens specifiek naar aansluiting via hdmi, niet optisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:56

-36-

Trust me. I'm an amateur

even een andere invalshoek. je TV ondersteund zeker niet toevallig (e)ARC. dan heb je aan 1 HDMI port genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredjeK
-36- schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:36:
even een andere invalshoek. je TV ondersteund zeker niet toevallig (e)ARC. dan heb je aan 1 HDMI port genoeg
Nee, helaas. Ik moet sowieso mijn excuses aanbieden dat ik niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is. Op de bon staat " Retour mogelijk binnen 30 dagen".

Nogmaals mijn excuses en bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
FredjeK schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:33:
Het gaat om de Sony A3000. Ik vroeg trouwens specifiek naar aansluiting via hdmi, niet optisch.
De A3000 kan in principe alles wat jij wil met 1 HDMI poort, in dat opzicht klopt de informatie van de verkoper, echter snap ik dat je het mogelijk zelf anders had verwacht. Aangezien iedere moderne TV de laatste tig jaren (E)ARC doet, mijn TV uit 2010 oid (misschien nog ouder) support dat al.

Als jouw TV geen (E)ARC doet zou dat ik dat bij een volgende aankoop duidelijk aangeven, want ik kan me voorstellen dat veel verkopers zullen verwachten dat je toegang hebt tot deze functionaliteit. Dat weten ze dat ze je een apparaat moeten verkoper met meerdere HDMI (in/uit) poorten.

[ Voor 42% gewijzigd door Dennism op 27-11-2022 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@FredjeK Even een enorme open deur: wanneer je in de Pricewatch de filters op type "soundbar", merk "Sony" en video input op "HDMI" had gezet had je gezien dat de A3000 er niet tussen stond. De eerstvolgende van Sony met 2 HDMI ingangen is de A7000 of het wordt een model uit een andere serie, die zijn doorgaans ook wat goedkoper maar hebben een aparte subwoofer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 09:02
sypie schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:58:
@FredjeK Even een enorme open deur: wanneer je in de Pricewatch de filters op type "soundbar", merk "Sony" en video input op "HDMI" had gezet had je gezien dat de A3000 er niet tussen stond. De eerstvolgende van Sony met 2 HDMI ingangen is de A7000 of het wordt een model uit een andere serie, die zijn doorgaans ook wat goedkoper maar hebben een aparte subwoofer nodig.
Als een verkoper iets zegt, zijn er genoeg mensen die dan niet verder gaan kijken of dat echt zo is. Als ik denk te weten om welke mediawinkel het gaat, kan ik gerust zeggen dat de meeste verkopers daar onvoldoende kenis hebben. Dus een goede tip voor iedereen: zoek altijd de productspecificaties op bij de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Orangelights23 schreef op maandag 28 november 2022 @ 06:15:
[...]

Als een verkoper iets zegt, zijn er genoeg mensen die dan niet verder gaan kijken of dat echt zo is. Als ik denk te weten om welke mediawinkel het gaat, kan ik gerust zeggen dat de meeste verkopers daar onvoldoende kenis hebben. Dus een goede tip voor iedereen: zoek altijd de productspecificaties op bij de fabrikant.
Ik denk hier eerder dat het punt is dat deze soundbar met 1 HDMI poort prima kan wat TS gevraagd heeft, immers de soundbar heeft (E)ARC, waardoor je geen 2de HDMI poort nodig hebt.

Ik verwacht dus eerder dat TS er een verwarring is tussen TS die dacht 2 HDMI poorten nodig te hebben, maar misschien niet vermeld heeft bij de koper dat zijn TV geen (E)ARC heeft, en de verkoper die er daardoor vanuit is gegaan dat TS wel (E)ARC heeft (aangezien vrijwel iedere tv van de laatste 10_ jaar dat heeft), terwijl TS misschien niet van het bestaan van (E)ARC afwist en er daarom standaard vanuit ging dat zijn vraagstelling altijd zal leiden tot een model met meerdere HDMI poorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:54:
[...]

Ik denk hier eerder dat het punt is dat deze soundbar met 1 HDMI poort prima kan wat TS gevraagd heeft, immers de soundbar heeft (E)ARC, waardoor je geen 2de HDMI poort nodig hebt.

Ik verwacht dus eerder dat TS er een verwarring is tussen TS die dacht 2 HDMI poorten nodig te hebben, maar misschien niet vermeld heeft bij de koper dat zijn TV geen (E)ARC heeft, en de verkoper die er daardoor vanuit is gegaan dat TS wel (E)ARC heeft (aangezien vrijwel iedere tv van de laatste 10_ jaar dat heeft), terwijl TS misschien niet van het bestaan van (E)ARC afwist en er daarom standaard vanuit ging dat zijn vraagstelling altijd zal leiden tot een model met meerdere HDMI poorten.
Sommige mensen gebruiken hun mediabox (settopbox?) om radio op te luisteren en willen dit zonder de tv aan te hoeven zetten, dan heb je niet zoveel een arc ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Orangelights23 schreef op maandag 28 november 2022 @ 06:15:
[...]

Als een verkoper iets zegt, zijn er genoeg mensen die dan niet verder gaan kijken of dat echt zo is.
Eens. Echter @FredjeK is al 11 jaar op Tweakers en "dus"(???) kan je als koper ook even iets meer moeite doen? Dat Tante Rita niet de PW weet te vinden, zou ik nog begrijpen... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
apis29 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:02:
[...]

Sommige mensen gebruiken hun mediabox (settopbox?) om radio op te luisteren en willen dit zonder de tv aan te hoeven zetten, dan heb je niet zoveel een arc ...
Dat komt inderdaad wel eens voor, maar ook dat is met deze soundbar gewoon mogelijk, o.a. door voor radio de optical connectie te benutten, maakt het echter wel iets omslachtiger. Daarnaast benoem je zoiets natuurlijk expliciet in een verkoop gesprek, waardoor duidelijk zou moeten zijn voor de verkoper dat je graag het duurdere model wil hebben om dit makkelijker te kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 22:22
MAX3400 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:06:
[...]

Eens. Echter @FredjeK is al 11 jaar op Tweakers en "dus"(???) kan je als koper ook even iets meer moeite doen? Dat Tante Rita niet de PW weet te vinden, zou ik nog begrijpen... ;)
Ik ga wel eens voor de lol de MM bv in omdat de winkel 200 meter veder op nog niet open is. Dan loop je er door heen zie je die Soundbar liggen voor een mooie prijs of denkt een mooie prijs(BF immers) en vraagt aan de verkoper een paar vragen. Ga jij dan daarna of daarvoor nog even kijken of alles correct is? Of ga je er vanuit dat de info die je krijgt correct is?

Niet iedereen die hun aankopen vooruit plannen en bedenken terplekke dat wil ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
loki504 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:27:
[...]

Ik ga wel eens voor de lol de MM bv in omdat de winkel 200 meter veder op nog niet open is. Dan loop je er door heen zie je die Soundbar liggen voor een mooie prijs of denkt een mooie prijs(BF immers) en vraagt aan de verkoper een paar vragen. Ga jij dan daarna of daarvoor nog even kijken of alles correct is? Of ga je er vanuit dat de info die je krijgt correct is?

Niet iedereen die hun aankopen vooruit plannen en bedenken terplekke dat wil ik wel.
Nee. Er liggen zoveel verschillende producten in een Media Markt dat alleen de uitzondering er alles vanaf weet, de meeste hebben geen idee.

Omdat het aanbod zo breed is kan je ze dit ook niet kwalijk nemen. Maar direct uitgaan van de een winkelmedewerker zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 22:22
mathy_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:45:
[...]

Nee. Er liggen zoveel verschillende producten in een Media Markt dat alleen de uitzondering er alles vanaf weet, de meeste hebben geen idee.

Omdat het aanbod zo breed is kan je ze dit ook niet kwalijk nemen. Maar direct uitgaan van de een winkelmedewerker zou ik niet doen.
Dan moet die medewerker dat navragen/nakijken. En anders gewoon het product gewoon terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 07:09
Misschien ook om je voor de volgende miskoop te behoeden: als je tv geen (e)ARC heeft, dan kun je de soundbar dus nooit aansluiten met HDMI. Nou ja, het kan technisch gezien wel, maar je zult er geen geluid van de tv uit krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-11-2022 21:03 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
loki504 schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:49:
[...]

Dan moet die medewerker dat navragen/nakijken. En anders gewoon het product gewoon terug nemen.
Dat terug nemen zal het probleem ook niet zijn bij de MM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredjeK
Ik reageer even samenvattend op een aantal reacties.
Ik heb me nooit echt geïnteresseerd in home cinema. Ik heb Panasonic plasma VT van ongeveer 8 jaar oud , en een pioneer receiver met teufel ultima 40's. Dit was altijd voldoende voor mij. Nu heb ik wel 5 streamingdiensten, waaronder disney+.
Bjjvoorbeeld marvelfilms hebben dolby atmos.
Ik was dus bij de MM om te kijken voor een nieuwe tv , toen zag ik zo'n soundbar liggen met een atmos logo erop. Kort wat vragen gesteld en besloten ik ga dat eens uitproberen ( het apparaat was niet al te duur). Toen bleek dus dat er maar 1 hdmi poort op zat. Had ik beter research moeten doen? Uiteraard, dit was een impulsaankoop en die zijn zelden goed.
Maar goed, retour bleek geen probleem.
Ik heb dus nu m'n huiswerk ( hopelijk) wel goed gedaan. Een JBL bar 1000 pro is besteld, samen met een Samsung Oled QD QE55S95BA.
Nogmaals bedankt voor de reacties, ook al was dit een onnodige forumvraag van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 07:09
FredjeK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:35:
(...)
Ik heb dus nu m'n huiswerk ( hopelijk) wel goed gedaan. Een JBL bar 1000 pro is besteld, samen met een Samsung Oled QD QE55S95BA.
Nogmaals bedankt voor de reacties, ook al was dit een onnodige forumvraag van mijn kant.
Wellicht is het huiswerk niet gelemaal goed gedaan, maar dat maakt verder niet uit. Wil toch even zeggen waar je wellicht de mist in bent gegaan: als je een TV hebt met (e)ARC, was de huidige soundbar ook goed genoeg geweest, tenzij je een specifieke reden hebt om de decoder apart aan te willen sluiten. Geluid van de decoder kan dan ook via de tv naar de soundbar worden gestuurd, namelijk.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1