Hdmi 2.0 reciever met oled tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:39
Hey allemaal,

Eigenlijk heb ik een korte vraag, wat is het nadeel van een reciever met Hdmi 2.0 die op een Oled tv wordt aangesloten met Hdmi 2.1.

Als ik het zo even bekijk gaat het beeld rechtstreeks via de tv streamen bij een film en het geluid dus via de hdmi kabel naar de reciever.

Als ik een console zou nemen kan ik die toch rechtstreeks aansluiten op de tv zodat ik de 4k 120hrz kan gebruiken. Lever dan alleen in op geluidskwaliteit en ga je dat merken?

Zie ik iets over het hoofd? Graag advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Tazzios

..

klopt, alleen wat verschil indien je game Object-Based Audio gebruikt maar indien je een standaard 5.1 setup hebt maakt dat eigenlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

FeaR

In GoT we trust

Welke receiver? HDMI 2.0 zegt niets. Er zit verschil tussen HDMI 2.0a en 2.0b. Er zijn namelijk merken die HDMI 2.0b voorzien hebben van HDMI eARC. Indien je zo'n receiver hebt dan hoef je zelfs op geluid niet achteruit te gaan indien je een bron, bijvoorbeeld een PlayStation 5, op de TV rechtstreeks aansluit. Via HDMI eARC kan je namelijk met HD Audio en surround LPCM terug. Heb je echter HDMI ARC dan val je terug naar gewone Dolby Digital dan wel DTS (DTS, indien de TV dat ondersteunt) of stereo LPCM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:39
Het gaat om de volgende reciever:

https://usa.yamaha.com/pr...mps/rx-a3060_u/specs.html