Ideale set up voor kantoor werk (4k, Refrash rate QuadHD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f_algera
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 11:06
Goedemiddag,

Wat vinden jullie een ideale set up voor kantoorwerk (thuiswerken).
Ik werk als analist en moet hierbij verschillende documenten met elkaar vergelijken Word, PDF, Excel.

Wat lijkt jullie qua monitoren een ideale set up?
Momenteel heb ik 2*24 Inch 1080P.

Ik wil in ieder geval minimaal 2 schermen.

Heeft 4k een toegevoegde waarde bij kantoorwerk?
Heeft een hoge refreshrate een toegevoegde waarde bij office werk?

Momenteel overweeg ik het volgende (x2):

uitvoering: Samsung LU28R550UQR Grijs, Zwart

Dit is geselecteerd op de goedkoopste 4k monitor.

Ik twijfel wel of 2*28 niet te groot is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:56
Refresh rate is onbelangrijk. Hoe hoger de de resolutie hoe rustiger het kijkt, ik zou dus minimaal voor QHD kiezen en wanneer de meerprijs gering is naar 4K kijken.

Verdere aandachtspunten zijn;

- Hoogte verstelbaar
- Kantelbaar

Wanneer je tevreden bent met je huidige set up, zou ik het lekker bij 24'' laten al zal 27/ 28'' ook relatief snel wennen. Het een en ander hangt er vanaf hoe diep/ breed jouw bureau is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld & Geluid maar onder Harde Waren: BGK > CKA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
f_algera schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:32:
Ik wil in ieder geval minimaal 2 schermen.

Ik twijfel wel of 2*27 niet te groot is.
Wil je 2 schermen of wil je in ieder geval 4 documenten full-screen naast elkaar kunnen zetten? Sinds ik een 38" curved monitor heb ben ik genezen van 2 losse monitoren te willen hebben. Doe mij maar één scherm waar ik meerdere documenten naast elkaar kan zetten.

En nee, hoge refreshrate is voor kantoorwerk niet zo interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04
f_algera schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:32:

Momenteel overweeg ik het volgende (x2):

uitvoering: Samsung LU28R550UQR Grijs, Zwart

Dit is geselecteerd op de goedkoopste 4k monitor.

Ik twijfel wel of 2*27 niet te groot is.
Toevallig heb ik 2 van deze schermen voor thuiswerk. Ze zijn 28” ipv 27” en ja dus net wat groter. Allebei op 150% scaling ideaal voor 4 documenten / windows naast elkaar of zelfs 8 windows. Je moet wel een breed bureau hebben. Ze hebben fijne dunne randen en bieden veel kwaliteit voor de prijs.

Er is één zwak punt aan dit scherm en dat is de VESA aansluiting voor als je niet de bijgeleverde standarden wil gebruiken. De vesa aansluiting is 70x70mm en de meeste armen hebben brackets van 100x100mm. Dat is natuurlijk niet erg zou je denken aangezien vrijwel alle brackets gaten voor beide hebben. Echter de randen zitten pal naast de gaten waardoor zo’n arm niet te gebruiken is. Ik gebruik 2x uitvoering: Secomp VESA adapter - 75 x 75 op 100 x 100 om het “probleem” op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 27-11-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f_algera
sypie schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:38:
[...]

Wil je 2 schermen of wil je in ieder geval 4 documenten full-screen naast elkaar kunnen zetten? Sinds ik een 38" curved monitor heb ben ik genezen van 2 losse monitoren te willen hebben. Doe mij maar één scherm waar ik meerdere documenten naast elkaar kan zetten.

En nee, hoge refreshrate is voor kantoorwerk niet zo interessant.
Ik wil wel 2 schermen. Ik vind de 16:9 toch wel zo fijn. Ik heb in het verleden wel een een 21:9 verhouding monitor gehad maar vond dat toch minder fijn werken. 32:9 is natuurlijk andere koek, maar ik prefereer toch 2 losse monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f_algera
Djarune schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:15:
[...]

Toevallig heb ik 2 van deze schermen voor thuiswerk. Ze zijn 28” ipv 27” en ja dus net wat groter. Allebei op 150% scaling ideaal voor 4 documenten / windows naast elkaar of zelfs 8 windows. Je moet wel een breed bureau hebben. Ze hebben fijne dunne randen en bieden veel kwaliteit voor de prijs.

Er is één zwak punt aan dit scherm en dat is de VESA aansluiting voor als je niet de bijgeleverde standarden wil gebruiken. De vesa aansluiting is 70x70mm en de meeste armen hebben brackets van 100x100mm. Dat is natuurlijk niet erg zou je denken aangezien vrijwel alle brackets gaten voor beide hebben. Echter de randen zitten pal naast de gaten waardoor zo’n arm niet te gebruiken is. Ik gebruik 2x uitvoering: Secomp VESA adapter - 75 x 75 op 100 x 100 om het “probleem” op te lossen.
Dank voor de feedback en tip, Ik ben van plan om de monitoren aan een beugel te hangen, dus ik vermoedelijk inderdaad een degelijke adapter nodig als ik tot aankoop zal overgaan.

Ik zag trouwens dat het prijsverschil van een 27/28 monitor t.o.v. met Quad HD slechts 10 % is, dan ga ik liever meteen voor 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
ter info, dit scherm kun je ook bij coolblue krijgen voor de laagste prijs (zag deze zelf vrijdag in hun winkel in Zaventem, nabij Brussel staan). Heb er zelf nog 280 voor betaald 6 maanden geleden.

https://www.coolblue.nl/p...msung-lu28r550uqrxen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f_algera
cy-gor25 schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:20:
ter info, dit scherm kun je ook bij coolblue krijgen voor de laagste prijs (zag deze zelf vrijdag in hun winkel in Zaventem, nabij Brussel staan). Heb er zelf nog 280 voor betaald 6 maanden geleden.

https://www.coolblue.nl/p...msung-lu28r550uqrxen.html
Ja, €219 voor een 4k monitor, is een goeie prijs.

Prijs van dit model is zelfs zo laag, dat ik wat achterdochtig wordt. Waarom kost de gemiddelde 4k monitor zodat het dubbele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
f_algera schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:57:
[...]

Prijs van dit model is zelfs zo laag, dat ik wat achterdochtig wordt. Waarom kost de gemiddelde 4k monitor zodat het dubbele?
een goede vraag. Deze zal end-of-life zijn. Samsung is ook wel niet zo duur voor schermen heb ik de indruk. Kan ook zijn dat het de onderkant van de markt is. Bovendien is de best betaalbare monitor eentje van 260 euro, vergelijkbaar met deze samsung voor de black friday korting:

review: Monitor Best Buy Guide - April 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04
f_algera schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:57:
[...]

Niet achterdochtig zijn. Ik heb ze tijdens corona voor 249 gekocht. Het zijn erg goede panelen. Met externe calibratie zelfs waardig voor mijn fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ga je de monitoren aansluiten op een laptop of een desktop? Laptops doen vaker niet dan wel 2x 4K60 en bij een desktop is het afhankelijk van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Ik heb 2 maal de uitvoering: Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart
De 25 inch 2560x1440p maakt het niet te groot maar je kan wel 4 webpagina's naast elkaar zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door jip_86 op 27-11-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f_algera
Uszka schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:42:
Ga je de monitoren aansluiten op een laptop of een desktop? Laptops doen vaker niet dan wel 2x 4K60 en bij een desktop is het afhankelijk van de videokaart.
Ik twijfel inderdaad of mijn werklaptop wel 2* 4k aan kan.
Ik heb de serie: ThinkBook 15 G2 ITL

Hier in zit de Intel Core i5-1135G7 en 8gb ram.

1 monitor gaat via de laptop zelf en 1 monitor gaat eerst via een usb type C travel hub en vanuit naar een HDMI poort.

uitvoering: Lenovo 4X90S92381 Powered USB-C Travel Hub

Bij mijn prive pc verwacht ik geen probleem 13600K i.c.m. met GTX 1080

[ Voor 22% gewijzigd door f_algera op 28-11-2022 17:34 ]

Pagina: 1