apps removen from freebsd 4.3

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb iets fout gedaan in freebsd en toen issie via de ports colectie ongelofelijk veel troep gaan installen oa X11R6 troep etc. hoe kan ik dit NETJES (dus niet rm -R /usr/x11r6) weer removen ?? of is RM toch de enigste goede oplossing ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Ga naar de juiste dir /usr/ports/aaa/bbb en typ daar make deinstall . De troep wordt als het goed is nu opgeruimd :)

edit:
geen - tussen deinstall

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
kan ik ook zien welke ports ik de afgelopen 24 H heb geinstalled ?? deze wil ik allemaal weer kwijt !!
ik weet al wat ik fout deed
ik typte make install in /usr/ports/net ipv in /usr/ports/net/cvsup !!!

nu zit ik vol met troep met er weer af, reinstall is geen optie (colocated)

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Ja dat kan, ga naar /var/db/pkg en doe een 'ls -Tlc' (gesorteerd op tijd/datum, laatste bovenaan).

De datum/tijd van de subdirectories is het tijdstip waarop de gelijknamige ports/packages zijn ge-pkg_add' of ge-make-install'ed zijn.

Verwijderd

Als je cvsup hebt geinstalled dan heeft ie waarschijnlijk ook Xfree erop gegooid (tenzij je dat handmatig hebt uitgezet of ie er al op stond). Die zou ik ook weer d'r vanaf halen, want daar kun je op een colo bak waarschijnlijk niet veel mee.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
staan daar alle pkg vanaf de install
?????

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 21:27 schreef WAcKiN het volgende:
Ja dat kan, ga naar /var/db/pkg en doe een 'ls -Tlc' (gesorteerd op tijd/datum, laatste bovenaan).

De datum/tijd van de subdirectories is het tijdstip waarop de gelijknamige ports/packages zijn ge-pkg_add' of ge-make-install'ed zijn.
Staat hier echt alles ?? volgens mij alleen dingen die via de ports collectie zijn geinstalled en niet dingen die via /stand/sysinstall (source = ftp) worden geinstalled !!

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Bij mij staan er alle ports en packages die ik handmatig heb geinstalleerd via pkg_add -r. Het lijkt me dat sysinstall ook gewoon pkg_add gebruikt, zo niet, dan zou het best kunnen dat ze er niet bij staan.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 29 augustus 2001 17:30 schreef xychix het volgende:
kan ik ook zien welke ports ik de afgelopen 24 H heb geinstalled ?? deze wil ik allemaal weer kwijt !!
ik weet al wat ik fout deed
ik typte make install in /usr/ports/net ipv in /usr/ports/net/cvsup !!!
Dan doe je in diezelfde directory een make deinstall, en installeer je later weer de packages die je wel wilt hebben.
Pagina: 1