Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerstar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe tv, maar twijfel wat nu goed is. Op dit moment denk ik aan een 43 inch Qled TV. De TV staat naast het raam en de kijkafstand is 2,40 meter. Ik zou het liefst ook een tv hebben met 100 hz verversingsnelheid. Dit omdat ik het ook ga gebruiken voor gamen. Maar ik denk dat dit niet past binnen het budget.

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk max 750 euro uitgeven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wil ik vooral gebruiken voor alledaags gebruik. Dus serie en tv kijken. Daarnaast heb ik ook nog een Xbox Series X waar ik graag op game

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf lijkt mij de Samsung QLED 4K 43Q67B (2022) een prima toestel. Helaas maar 50 hz. Ook had ik de LG 50QNED826QB gezien. Alleen ik twijfel of het beeld niet te groot is voor de kijkafstand.

Welke vragen heb je hier nog over?
Met een kijkafstand van 2,40 meter zou een 50 inch scherm ook kunnen? Of is 43 dan beter?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:39
Kijkafstand is persoonlijk, wat de een te groot vindt is voor een ander weer te klein.

Imo kun je het beste voor de LG 48A2 kiezen, helderheid volstaat, zolang de zon er in de middagen gedurende de zomermaanden niet direct op schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt nu al een QLED-televisie. De Q67B is de allersimpelste QLED-televisie van het moment, dus als je daarvoor gaat, dan denk ik dat je jezelf te kort doet: Je koopt wat je al hebt.

Je kunt je je een LG A2 48" veroorloven, dan ga je er in ieder geval flink op vooruit, maar moet je je gewenste 100Hz laten vallen. Nu wordt dat mijn inziens totaal overgewaarderd, de A2 is een veel betere televisie voor spellen dan de meeste 100Hz LCD's, omdat de reactietijd van het scherm zoveel beter is. Je doet er een betere koop aan dan een LCD kopen en enkel op dat getalletje 100Hz letten.

Stel je het is je echt om de 100Hz te doen en de rest interesseert je niet, dan je kun je je een Q70B veroorloven, in 55" zelfs, maar als voor de keus zou staan, dan zou ik wel weten wat ik zou moeten kiezen en dat is niet de Q70B.

Als je een echt goede LCD wilt, de QN93A. Zit boven je budget, maar dan heb je ook alles wat in LCD mogelijk is: hele hoge helderheid, HDR, FALD met een hoop zones. En inderdaad die 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerstar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij is het niet helemaal duidelijk, maar ik heb op dit moment geen QLED tv. Sinds kort verhuist naar een nieuw appartement en ik kijk nu nog op een 32 inch full hd tv.

Daarom dacht ik ook de Samsung tv tegen kwam. Ik zal jullie opties eens bekijken. Dat ik dan misschien toch meer naar de LG neig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lola1
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Topics kapen is niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 10-12-2022 18:25 ]