Philips LX3600D systeem leest wel dvd's, geen cd's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-09 18:09
Hallo allemaal,

Een viend van mij heeft me recent een Philips LX3600D home cinema-systeem gegeven (gelukkig met afstandsbediening).
Ik heb hem helemaal getest en alles werkt, op één ding na.
Hij leest wel dvd's en speelt ze ook zonder problemen af, maar een gewone cd pakt hij niet.
Hij zegt dan dat er geen disc is.
Het ligt niet aan de cd, want ik heb het met meerdere cd's geprobeerd die het op andere apparaten prima doen.
Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dat op kan lossen?
Ik heb gelukkig wel een beetje ervaring met dat soort apparaten "opereren", maar ik vraag even jullie mening hierover.

[ Voor 5% gewijzigd door BlueWolf op 27-11-2022 14:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Stof is mogelijk een oorzaak, of de laser diode voor het uitlezen van CD's is kapot. Als je geluk hebt is er een aparte diode voor CD's. Meestal, echter, zitten de DVD en CD laser diodes op dezelfde component of in een lasermodule.
Je kan via de camera van je mobiele telefoon kijken of de CD laser diode nog werkt. Met het blote oog zie je die niet, die van de DVD wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Masimo schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:10:
Stof is mogelijk een oorzaak, of de laser diode voor het uitlezen van CD's is kapot. Als je geluk hebt is er een aparte diode voor CD's. Meestal, echter, zitten de DVD en CD laser diodes op dezelfde component of in een lasermodule.
Je kan via de camera van je mobiele telefoon kijken of de CD laser diode nog werkt. Met het blote oog zie je die niet, die van de DVD wél.
Hoe kan ik dat precies zien? Is dat infrarood of zoiets?
Met bepaalde dingen ben ik wel handig, met andere dingen niet zo haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Masimo schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:10:
Ik heb net ontdekt dat als ik hem zodra hij de cd wil gaan laden een beetje "help", dus de cd een draai geef, dan pakt ie hem zonder problemen op en speelt hij de cd wel af.
Ik heb het idee dat de motor gewoon prima is.
Wat veroorzaakt dit probleem?