Onlangs heb ik mijn KPN Box 12 verwisseld voor een Synology RT6600ax router. Omdat hier ook traffic control op zit kan ik zien dat er 2, soms 3 constante download streams zijn naar een aantal mac-adressen die geassocieerd worden met multicasting (01:00:5e). Het vreemde is dat deze download streams niet stoppen als de router standalone staat. Ik zou verwachten dat het iets met het KPN iptv boxje te maken zou kunnen hebben maar zelfs als alles losgekoppeld is blijft de stream aanwezig. Over de afgelopen 24 uur bedraagt deze multicast stream ongeveer 100 gigabyte aan download.
...
:strip_exif()/f/image/ETysQaPiRtC5GPzYCTnTlxRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een screenshot uit een dagrapport:
:strip_exif()/f/image/Fr8DGzqJBChboyqU8vxeIVKq.jpg?f=fotoalbum_large)
RTP protocol:
:strip_exif()/f/image/ytHTOjEpSfmg0cNoIxp4LFZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Ik heb inmiddels contact met Synology maar die komen vooralsnog niet verder dan dat het met multicast te maken heeft.
De glasvezelverbinding is 1 gigabit maar desondanks lijkt het me de prestaties van de router niet ten goede komen als hij non-stop bezig is met "streamen".
Heeft iemand een idee hoe ik deze stream kan inperken of is het een direct gevolg van iptv?
Edit: Als ik iptv uitschakel dan verlies ik de internetverbinding en die komt niet meer online totdat ik iptv weer aanzet.
:strip_exif()/f/image/CxQc1MetvKI4UACc8t4kHvIn.jpg?f=fotoalbum_large)
...
:strip_exif()/f/image/ETysQaPiRtC5GPzYCTnTlxRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een screenshot uit een dagrapport:
:strip_exif()/f/image/Fr8DGzqJBChboyqU8vxeIVKq.jpg?f=fotoalbum_large)
RTP protocol:
:strip_exif()/f/image/ytHTOjEpSfmg0cNoIxp4LFZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Ik heb inmiddels contact met Synology maar die komen vooralsnog niet verder dan dat het met multicast te maken heeft.

De glasvezelverbinding is 1 gigabit maar desondanks lijkt het me de prestaties van de router niet ten goede komen als hij non-stop bezig is met "streamen".
Heeft iemand een idee hoe ik deze stream kan inperken of is het een direct gevolg van iptv?
Edit: Als ik iptv uitschakel dan verlies ik de internetverbinding en die komt niet meer online totdat ik iptv weer aanzet.
:strip_exif()/f/image/CxQc1MetvKI4UACc8t4kHvIn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nxst5lMXI8ukosr4r8RgE749.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door shotputty op 27-11-2022 13:03 ]
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg