Tuya integratie Home Assistant troubles

Pagina: 1
Acties:

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Al verschillende fora afgeschuimd en er blijken momenteel toch wel wat problemen te zijn met TUYA integratie in HA.
Heb HA instantie lopen in VM op Synology NAS
Sinds gisteren krijg ik volgende logs:

Logger: root
Source: /usr/src/homeassistant/homeassistant/bootstrap.py:342
First occurred: 12:01:34 (1 occurrences)
Last logged: 12:01:34

Uncaught thread exception
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python3.10/threading.py", line 1016, in _bootstrap_inner
self.run()
File "/usr/local/lib/python3.10/site-packages/tuya_iot/openmq.py", line 161, in run
time.sleep(self.mq_config.expire_time - 60)
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'expire_time'

Logger: tuya_iot
Source: /usr/local/lib/python3.10/site-packages/tuya_iot/openmq.py:166
First occurred: 12:01:34 (1 occurrences)
Last logged: 12:01:34

error while get mqtt config

Alle subscriptions op Tuya iot platform werden reeds verlengd, account herlinked enz...
Devices worden nog steeds niet gezien in HA, doch wel op TUYA iot platform.
Heb momenteel ticket lopen bij de tech support.

Tevens getracht de tuya local integratie via HACS te installeren, maar geeft dan de melding dat mijn iot development trial expired is, doch in TUYA iot werd dit reeds vernieuwd...

Nog mensen met dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door MrMorePhun op 27-11-2022 13:11 ]

• MrMorePhun
Opgelost... Tuya iot dev vernieuwing gaat dag later pas in blijkbaar.....

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Hi @MrMorePhun ,

Ik heb in HA veel verschillende protocollen draaien. Alles van Smart Life en Hombli verlopen ( helaas ) ook via Tuya. Ik snap niet zo goed waarom iedereen dit zo zit te promoten, maar volgens mij is dit de enige manier om van Smart Life zaken in je HA te krijgen. Dit weekend verliep mij trial period en de helft van mijn lampen werken niet meer in mijn automations. Ik heb met verschikkelijk veel pijn en moeite eindelijk mijn licentie kunnen verlengen met 6 maanden. Ik moest hier wel een formulier voor invullen. Ik heb nu hetzelfde probleem als wat jij hierboven beschrijft dus ik zal morgen kijken of alles weer werkt.

Anders ben ik helaas genoodzaakt een aantal automations maar via Google Home te laten lopen. Ik had ze daar juist uitgesloopt. Ik vind persoonlijk Google Home veel beter omgaan met intergratie van 3th party dan HA. Ik had het juist andersom verwacht maar helaas.

Net gechecked, alles weer zichtbaar. Nu voor 6 maanden kunnen verlengen. Ik ben benieuwd wat er na die 6 maanden mogelijk is....

[ Voor 6% gewijzigd door Woppie1979 op 05-12-2022 22:21 ]

• MrMorePhun
Voorlopig bolt het goed hier....En ja hier ook 6 maanden verlenging
Had nog wel enkele mqtt fouten, maar dat kwam doordat ik HA VM op mijn nas en HA in docker op mijn nas tegelijk had draaien (docker vergeten uit te zetten) met als resultaat dat het dus in de soep draaide.
Nu enkel HA VM en al enkele dagen stabiel, maar nu begint mijn Vaillant integratie weer moeilijk te doen.
Het is en blijft wat zoeken soms, maar ik vind het vooral leerrijk.
Je kan ook de local tuya integratie via HACS proberen, er zijn enkele youtube tutorials van te vinden. Dit werkt buiten de cloud, maar ik heb enkele RGB lampen die je dan zelf volledig moet instellen met parameters en dat is me nog niet volledig gelukt.

[ Voor 29% gewijzigd door MrMorePhun op 07-12-2022 08:42 ]

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 13:52
Moet je per se elke 6 maanden verlengen? Of kun je ook een betaald account nemen waarbij dat niet hoeft?

• MrMorePhun
powermarcel10 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:27:
Moet je per se elke 6 maanden verlengen? Of kun je ook een betaald account nemen waarbij dat niet hoeft?
Best bij de trial blijven.....
Van de goedkoopste prijs voor een service ga je duizelen....25000 usd voor 1 jaar

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 13:52
MrMorePhun schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:44:
[...]

Best bij de trial blijven.....
Van de goedkoopste prijs voor een service ga je duizelen....25000 usd voor 1 jaar
Oooooh, dat is voor mij een week werken..

GRAPJE!

Helder.. Ik heb in mijn agenda gezet dat ik over een half jaar even moet verlengen _/-\o_
Pagina: 1