Siemens oven geeft verkeerde temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauMau
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2023
Beste mensen!

Wij hebben een Siemens HB870570 oven tweedehands gekocht, nu doet alles het eigenlijk prima en hij kan ook gewoon goed heet worden. Echter bij het instellen van de gewenste temperatuur geeft hij al snel aan deze bereikt te hebben terwijl hij al snel 50 graden kouder is dan ingesteld eigenlijk. Soort van op te lossen door hem warmer voor te verwarmen maar ook dit schommelt te veel.

Nu denk ik dat het mogelijk de thermostaat zou kunnen zijn maar was hier naar opzoek en kwam dit onderdeel tegen. Ik heb geen idee wat het is maar het ziet er gescheurd uit wat nooit goed kan zijn..

Iemand een idee:

1. Wat het probleem kan veroorzaken?
2. Wat het onderdeel van de foto is?
(Het zit binnenin aan de boven wand, hij kan draaien en “ingedrukt” worden waarvan ik niet weet of dit ook hoort.)

Alvast super bedankt voor het meedenken:)!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:24
MauMau schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:41:
Beste mensen!

Wij hebben een Siemens HB870570 oven tweedehands gekocht, nu doet alles het eigenlijk prima en hij kan ook gewoon goed heet worden. Echter bij het instellen van de gewenste temperatuur geeft hij al snel aan deze bereikt te hebben terwijl hij al snel 50 graden kouder is dan ingesteld eigenlijk. Soort van op te lossen door hem warmer voor te verwarmen maar ook dit schommelt te veel.

Nu denk ik dat het mogelijk de thermostaat zou kunnen zijn maar was hier naar opzoek en kwam dit onderdeel tegen. Ik heb geen idee wat het is maar het ziet er gescheurd uit wat nooit goed kan zijn..

Iemand een idee:

1. Wat het probleem kan veroorzaken?
2. Wat het onderdeel van de foto is?
(Het zit binnenin aan de boven wand, hij kan draaien en “ingedrukt” worden waarvan ik niet weet of dit ook hoort.)

Alvast super bedankt voor het meedenken:)!
een foto zou wel handig zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

Reinier

\o/

Zoek in de exploded view op wat het onderdeel is: https://www.siemens-home..../Tabs=section-spareparts/

Kapotte thermostaat klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauMau
Toerq schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:43:
[...]

een foto zou wel handig zijn
Je hebt helemaal gelijk ik dacht dat die er bij zat.. hier alsnog!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9T3bofMYs9dmnXrAaSr1s_iD8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiLokudYE7PKTqPUR8lxc1Wj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauMau
Reinier schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:47:
Zoek in de exploded view op wat het onderdeel is: https://www.siemens-home..../Tabs=section-spareparts/

Kapotte thermostaat klinkt plausibel.
Bedankt voor de lijst! Hierin zou het gaan om een combinatie van onderdelen met onder andere 1 genaamd: “antenne” toevallig een idee of dit dat ook de thermostaat is of iets totaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:17
MauMau schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 03:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk ik dacht dat die er bij zat.. hier alsnog![Afbeelding]
Deze antenne is de uitgang van je magnetron (element). Die draaiende taartpunt is om de energieoutput van de magnetron evenredig te verdelen binnen de oven/magnetron. Vooral niet aankomen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Pagina: 1