Alfen Eve Single enkel voor eigen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-06 19:17
We hebben een Alfen Eve Single laten plaatsen voor de volgende week te leveren nieuwe auto.
Nu hebben we bij de installateur aangegevn dat we deze zo willen instellen dat alleen wij er gebruik van kunen maken.

Nu deze geinstalleerd is, is mij niet duidelijk hoe ik dit nu voor elkaar ga krijgen. De uitleg vanuit de installateur was minimaal ( zo is hij njet werkend achter gelaten. Staat nog uit) en ook navragen per mail kom ik niet heel veel verder mee. Zo wisten ze te melden dat ik ook nog een simkaart nodig heb, maar de paal zit gewoon op de router aangesloten dus dan hoeft dst toch niet?

Volgens hen moet ik een abo afsluiten bij een backoffice provider en heb dan aan een pas genoeg. Maar iets zegt mij dat de laadpaal dan alsnog voor iedereen open staat. Of kan ik dat in de MyEve app regelen?

In de handleiding staat dat ik een Masterkey nodig heb om in te kunnen stellen welke passen er gebruikt kunnen worden. Maar die Masterkey kan niet als laadpas gebruikt worden.
M.a.w. ik heb 2 passen en dus ee n dubbel abo nodig, of ik begrijp iets niet helemaal.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu het beste kan doen?

An unexpected error has occurred

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38
Ik hoop dat je inmiddels je laadpaal werkend hebt, maar:

Heb je een masterpas gekregen? Dan kan je inderdaad hiermee laadpassen toevoegen.
De masterpas kan je inderdaad niet gebruiken als laadpas.

Als je geen laadpassen hebt en alleen een masterpas dan kan jij op internet nieuwe passen kopen.

Ik heb deze passen gekocht

https://nl.aliexpress.com/item/4000308174868.html

Het systeem staat dus niet zomaar open voor iedereen, want je moet dus de nieuwe passen in-leren met de masterpas.

Een abonnement is zeker niet nodig, maar dan moet de laadpaal wel op ‘standalone’ worden gezet.
Dit zou de installateur kunnen doen, maar je kan zelf ook dit doen doormiddel van de software (er is ook installateur software genaamd ‘Ace Service Installer’, maar mogelijk kan dit ook met de iOS/Android software)
Je hebt hiervoor wel de mastercode nodig, die heb je als het goed is gekregen van de installateur

Uiteraard willen ze graag dat je gebruik maakt van de backoffice software, daar verdienen ze ook weer aan. Je krijg dat misschien wel steeds de laatste firmware, de vraag is of dit nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:09

de Peer

under peer review

inderdaad even op de paal inloggen, daar kun je dat gewoon instellen.
er is ook best een uitgebreide pdf handleiding beschikbaar als je daar even naar zoekt. Staat precies bij wat elke instelling is en doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
Het is inmiddels opgelost.
Uiteindelijk is er iemand bij geweest en het vreemde was dat zodra de laadpaal losgekoppeld werd van het LAN deze keurig ging laden, maar zodra het LAN aangesloten werd dan deed hij het niet.
Na wat zoeken en uitproberen hebben ze (ik dacht) een protocol aangepast in de laadpaal. Nu werkt het wel.

Ik heb geen masterpas. Ik heb een pas en in de paal middels MyEve ingesteld in de whitelist en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakari
gizmocuz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:51:

Uiteraard willen ze graag dat je gebruik maakt van de backoffice software, daar verdienen ze ook weer aan. Je krijg dat misschien wel steeds de laatste firmware, de vraag is of dit nodig is
Die firmware kun je ook via de MyEve app updaten, dit heb ik reeds met succes uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:52
Hi @dakari

Kun je toelichten hoe je dit hebt gedaan met de pas? Heb je gewoon ergens een pas besteld en hoe heb je die geactiveerd zodat de lader weet dat na voorhouden van die pas geladen mag worden?

Thnx

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakari
Fantastic_fox schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:25:
Hi @dakari

Kun je toelichten hoe je dit hebt gedaan met de pas? Heb je gewoon ergens een pas besteld en hoe heb je die geactiveerd zodat de lader weet dat na voorhouden van die pas geladen mag worden?

Thnx
De pas die we thuis gebruiken werd meegeleverd bij de laadpaal.

Daarnaast hebben we een pas voor langs de weg maar die gebruiken we thuis niet en hebben we dan ook niet geregistreerd in de laadpaal.

Pagina: 1