Toon posts:

Alfen Eve Single enkel voor eigen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-02 15:28
We hebben een Alfen Eve Single laten plaatsen voor de volgende week te leveren nieuwe auto.
Nu hebben we bij de installateur aangegevn dat we deze zo willen instellen dat alleen wij er gebruik van kunen maken.

Nu deze geinstalleerd is, is mij niet duidelijk hoe ik dit nu voor elkaar ga krijgen. De uitleg vanuit de installateur was minimaal ( zo is hij njet werkend achter gelaten. Staat nog uit) en ook navragen per mail kom ik niet heel veel verder mee. Zo wisten ze te melden dat ik ook nog een simkaart nodig heb, maar de paal zit gewoon op de router aangesloten dus dan hoeft dst toch niet?

Volgens hen moet ik een abo afsluiten bij een backoffice provider en heb dan aan een pas genoeg. Maar iets zegt mij dat de laadpaal dan alsnog voor iedereen open staat. Of kan ik dat in de MyEve app regelen?

In de handleiding staat dat ik een Masterkey nodig heb om in te kunnen stellen welke passen er gebruikt kunnen worden. Maar die Masterkey kan niet als laadpas gebruikt worden.
M.a.w. ik heb 2 passen en dus ee n dubbel abo nodig, of ik begrijp iets niet helemaal.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu het beste kan doen?

An unexpected error has occurred

Alle reacties

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 13:14
Ik hoop dat je inmiddels je laadpaal werkend hebt, maar:

Heb je een masterpas gekregen? Dan kan je inderdaad hiermee laadpassen toevoegen.
De masterpas kan je inderdaad niet gebruiken als laadpas.

Als je geen laadpassen hebt en alleen een masterpas dan kan jij op internet nieuwe passen kopen.

Ik heb deze passen gekocht

https://nl.aliexpress.com/item/4000308174868.html

Het systeem staat dus niet zomaar open voor iedereen, want je moet dus de nieuwe passen in-leren met de masterpas.

Een abonnement is zeker niet nodig, maar dan moet de laadpaal wel op ‘standalone’ worden gezet.
Dit zou de installateur kunnen doen, maar je kan zelf ook dit doen doormiddel van de software (er is ook installateur software genaamd ‘Ace Service Installer’, maar mogelijk kan dit ook met de iOS/Android software)
Je hebt hiervoor wel de mastercode nodig, die heb je als het goed is gekregen van de installateur

Uiteraard willen ze graag dat je gebruik maakt van de backoffice software, daar verdienen ze ook weer aan. Je krijg dat misschien wel steeds de laatste firmware, de vraag is of dit nodig is

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:05

de Peer

under peer review

inderdaad even op de paal inloggen, daar kun je dat gewoon instellen.
er is ook best een uitgebreide pdf handleiding beschikbaar als je daar even naar zoekt. Staat precies bij wat elke instelling is en doet.

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• dakari
Het is inmiddels opgelost.
Uiteindelijk is er iemand bij geweest en het vreemde was dat zodra de laadpaal losgekoppeld werd van het LAN deze keurig ging laden, maar zodra het LAN aangesloten werd dan deed hij het niet.
Na wat zoeken en uitproberen hebben ze (ik dacht) een protocol aangepast in de laadpaal. Nu werkt het wel.

Ik heb geen masterpas. Ik heb een pas en in de paal middels MyEve ingesteld in de whitelist en dat werkt perfect.

• dakari
gizmocuz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:51:

Uiteraard willen ze graag dat je gebruik maakt van de backoffice software, daar verdienen ze ook weer aan. Je krijg dat misschien wel steeds de laatste firmware, de vraag is of dit nodig is
Die firmware kun je ook via de MyEve app updaten, dit heb ik reeds met succes uitgevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee