Android tv flikkert, conflict met apple spullen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09
Categorie kan niet juist zijn maar ik weet niet of het aan de tv ligt, of aan IOS of gewoon een conflict is tussen Android en IOS devices. Software? TV?

Probleem: Onze philips oled ambilight android tv flikkert, af en toe, na een tijdje aan gestaan te hebben, op meerder apps (F1tv, Netflix, de screensaverts) alles via onze Apple TV. We gebruiken hem dus eigenlijk als monitor via hdmi. De apps ligt het niet aan. De Apple TV zelf ook niet, op onze ouwe samsung via hdmi, zelfde kabel nooit problemen. Verbinding meer dan okay, pingtest, down en up allen dik in orde (speedtest ap geeft constant goed resultaten).

Wat heb ik nog gedaan om uit te sluiten waar dit probleem in zit?
- andere hdmi kabel en andere hdmi poort. Het probleem blijft.
- een ander streaming device aangesloten op die nieuwe kabel via die andere poort, mijn MacBook, via de browser Netflix en F1, het probleem blijft. Ook de desktop/home scherm vd Mac geeft dat probleem, tot de screensavert in kickt.
- ziggo box aansluiten is een soort van test, maar geen goede, waarschijnlijk werkt het dan wel, maar dat is het probleem ook niet. TV kijken via ziggo app op Apple TV wil ik. En dat moet kunnen, toch?

Dus ligt het aan de TV zou je zeggen. Leverancier gebeld, die stuurde monteur die het gehele moederbord vd tv vervangen heeft. Hij testte door via het android gebeuren een 4k YouTube filmpje te spelen en dat werkt natuurlijk prima. Toen had ik scherper moeten zijn, en hem moeten zeggen, slechte test, hdmi apple device moet je checken. Dus zal hij het op de Apple TV gooien, of op de adapter die aan die MacBook hangt. Of aan de MacBook zelf. Wat doet die ziggo box? Ja wel goed zei ik (niet getest dus). Hij zei ook iets over een conflict met Apple TV. Nee meneer de monteur, via de MacBook doet hij dat ook. Ja dan IOS conflict met een Android TV. Conflicten zijn 2 partijen voor nodig of je praat over een intern conflict. Nogmaals op een non android tv, geen probleem.
Monteur weer weg.Ik snap dat hij dat niet kan of wil oplossen/uitzoeken. Savonds netflixen en weer dat geflikker (zwart, wit, met name onder aan het beeld, soms gaat hij helemaal zwart en paar seconden later weer perfect beeld. Geluid blijft werken.

Ik heb nog garantie op de tv. Apple weet van niets, philips ook niet. Leverancier en monteur ook niet. Monteur heeft er wel eens van gehoord..Ik wil die ziggo box niet aansluiten, dat heeft geen zin.

Hoe dit aan te vliegen? Iedereen zegt dat hun apparaat goed werkt. Dat is ook zo, tenminste zo kun je dat zien.
De combi is slecht.

Is er iets bekend over een conflict tussen IOS (tvOS?) device en een Android TV? Is daar een oplossing voor? Is dit bekend? Hoe maak ik dit bekend?

Tv is ge-update, apple spullen ook.

En nu? Verlangen dat ze de TV terugnemen en geld terug? Hij doet niet wat ik wil. Een andere nemen? Welke dan? Wie weet wat? En wat zou je adviseren of zelf doen?

Zo verder wil ik niet dus er moet iets gebeuren.

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Heb je al eens geprobeerd met resolutie en refresh van de Apple TV te spelen? En HDR aan of uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
dmantione schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:45:
Heb je al eens geprobeerd met resolutie en refresh van de Apple TV te spelen? En HDR aan of uit zetten?
Apple TV (voorheen Generatie 4, nu de Apple TV hd, de A1625) stond op 1080@ 50Hz.
Die staat nu op 1080 @ 60Hz, even aangekeken en probleem is er nog. Dat wit of zwart flikkeren gebeurt meestal onderin het scherm, eens in de 5-10-20 min (random?) eventjes en dan weer normaal. Soms een compleet zwart beeld, maar meestal niet. Zwart beeld is met 1a2 secs weer weg en terug naar normaal.
Hdmi output staat op ycbcr. RGB high en RGB low kan ook gekozen worden. Veranderen naar RGB high?

You should only pick RGB output with Apple TV if your TV cannot handle YCbCr correctly. En hoe weet ik dat dan? (RGB is primarily meant for computers and some gaming consoles.) You can choose RGB High (full 256 shades for each colors) on most modern TVs. Some TVs do not handle the full range well, which is why RGB Low exists (219 shades).

Laten we dat RGB high en low maar eens proberen, hoewel ik dit wel denk te begrijpen, kan ik hier geen conclusie uit trekken.

HDR weet ik, sinds 2 mins geleden van, dat je een 1.4 of zelfs een 2.0 HDMI kabel (en poort) nodig hebt. Die kabel heb ik nog niet zo ver ik weet. Wat voor HDMI kabel er nu aan zit weet ik helemaal niet.
De HDMI poort is een 1.4 op mijn Apple TV zie ik op de apple site. Ondanks dat ik denk geen HDR Apple TV denk te hebben, ga ik die kabel toch upgraden naar een 2.0 ipv een 1.4.
Zeker na het lezen van dit:

HDMI 1.4 introduced the kind of bandwidth required to deliver 4K video, but HDMI 2.0 can dole out 4K video without compromise, at 50 and 60 frames per second. In HDMI 1.4, the rate of 4K was limited to 24 frames per second. Mocht er ooit een 2.0 poort device komen bij ons is de kabel er klaar voor.

Krijg ik dan met een (1.4 of) 2.0 kabel wel die HDR optie, nu vindt ik die niet in de Apple TV. Is dat omdat ik een ouwe ?1.0? HDMI kabel heb? Of ligt dat toch aan mijn Apple TV?

Ik kan wel zelf wat dingen uitsluiten en instellen maar heb ik duidelijk geen verstand van video zaken.

Thx voor je input en het leerzame, edoch verwarrende pad waarop je me hebt geholpen.
De RGB high geeft zelfde probleem, onveranderd.
Als de kabel geupgrade is meld ik me weer met een uitslag of misschien de vervolgvragen.

Vragen er nu al gelijk zijn na het bekijken van 3 verschillende sites.
"HDMI 1.4 can deliver 10.2 Gbps"
"If you have a reliable and fast HDMI cable (at least 20 Gbps, but 40 to 48 Gbps if you want 120 Hz), I would just set it to YCbCr 4:4:4 for maximum uncompressed video signal over HDMI cable." Wat?
"Some previously HDMI 1.4 hardware needs nothing more than a firmware update."
En hoe weet ik dat dan?
Ik ga morgen met apple bellen of ze die firmware hebben en of die mijn 1.4 poort 2.0 maakt en of ik dan ineens 120Hz kan kiezen in de settings >:) Ik heb daar nu al zin in om de verwarring te horen.

Ik moet dit allemaal even laten bezinken, mijn NAH kop loopt over.

Dank zo ver.

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
50 of 60 Hz moet je kiezen afhankelijk van wat je kijkt. Televisie (dus ook voetbal en F1) is 50Hz wordt uitgezonden in 50Hz en dus zet je best ook je Apple TV op 50Hz, om te voorkomen dat het apparaat een conversie moet uitvoeren waar het beeld niet beter van wordt. Materiaal op streamingdiensten, Youtube e.d. is meestal 60Hz en dus kies je beter 60Hz. Films zijn 24Hz en zorgen zowel bij 50Hz als 60Hz voor een lastige conversie, idealiter stel je je uitgang in op 24Hz voor films.

RGB en YCbCr 4:4:4 geven technisch hetzelfde resultaat, maar RGB is de oorspronkelijke kleurenruimte van DVI en wordt dus door oudere apparatuur beter ondersteund. YCbCr 4:2:2 geeft aan dat er chromasubsampling gebruikt wordt. Het halveert het bandbreedtegebruik op de kabel en dus geschikt als apparaten of kabels de benodigde bandbreedte niet halen, maar zorgt bij het tonen van beelden die oorspronkelijk RGB zijn voor kleurige arctefacten aan de rand van pixels. Daarom is de voorkeur voor wat kwaliteit betreft eerst RGB, dan YCbCr 4:4:4 en dan YCbCr 4:2:2, terwijl als je kabels of apparaten het niet aankunnen je beter omgekeerd werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 28-11-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
HDR over een HDMI-kabel verzenden betekent twee dingen:
  • Metadata meesturen opdat de televisie weet dat het om een HDR-signaal gaat
  • De kleurenresolutie (bij zowel RGB en YCbCr) moet tenminste 10 bits zijn.
Traditioneel worden op HDMI-kabels 8-bit kleuren gebruikt. Nieuwere apparaten kunnen ook 10bit kleuren, maar dat is bij SDR een optie en doorgaans wordt SDR dan ook in 8-bit over de kabel gestuurd. HDR moet in 10-bit. Bij apparaten waarbij je niet met de hand voor 8- of 10-bit kan kiezen is het vaak zo dat alleen zodra je HDR aan zet, 10-bit gebruikt wordt. Dat betekent dat de benodigde bandbreedte met 25% toeneemt en HDR dus zwaardere eisen aan je apparatuur en kabels stelt.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 28-11-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
De A1625 ondersteunt geen HDR, resolutie dient op 'Auto' te staan dit forceren is af te raden aangezien sommige diensten waaronder bijv. Netflix films dan in 24p kunnen uitsturen. YCbCr is de juiste setting.

Wat denk je met 120Hz te kunnen bereiken? Niks, aangezien geen enkele bronmateriaal native 120Hz is. Ook heb je niet veel aan YCbCr 4:4:4 aangezien de A1625 over HDMI 1.4 beschikt en er geen ondersteuning is voor een bredere bandbreedte/ HDMI 2.0, ook niet met de nieuwste firmware.

Ik zou een factory reset uitvoeren, HDMI kabel vernieuwen kan geen kwaad dat zijn de kosten niet. Al vermoed ik dat een nieuwe kabel geen oplossing zal bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
Dank voor alle reacties _/-\o_
Met een 2.0 of 2.1 hdmi kabel doet het probleem zich niet meer voor.
Topic mag gesloten worden.

Pagina: 1