Android auto dashcam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07 21:59
Graag wil ik weten of het volgende mogelijk is; binnenkort ontvang ik een nieuwe lease auto die helaas niet is voorzien van een achteruitrijcamera. Nu zit ik aan het volgende te denken. Bestaat er een oplossing zonder breek of hakwerk in de auto om een dashcan te koppelen aan het multimedia syteem van de auto? Deze heeft android auto ondersteuning. Wellicht dat iemand dit al eens heeft gedaan of weet. Mijn bedoeling is om het beeld van de achteruitrijcamera op het scherm van de radio te krijgen ( gekoppeld met mijn mobiele telefoon) Alle tips of aanbevelingen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepYourITUp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik probeer identiek hetzelfde te doen.
Je kan wel verschillende draadloze camerasystemen vinden die power kunnen krijgen via een USB A of C poort om zo het breekwerk tot een minimum te beperken maar het probleem is dat de app die daar bij hoort om draadloos verbinding te maken met de camera geen Android Auto ondersteunt.
bv: https://nl.aliexpress.com/item/1005001562911553.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Dashcam of achteruitrijcamera? Het is namelijk nogal een verschil: een dashcam filmt de gehele autorit, vanaf de voorkant. Terwijl een achteruitrijcamera puur bedoeld is, als hulpmiddel bij het achteruit rijden.

Er zijn mogelijkheden om een achteruitrijcamera te installeren, zonder te boren of bedrading kapot te maken: aangezien je een trigger nodig hebt, zul je het aansluitschema van de stekker van de achteruitrijverlichting uit moeten dokteren.

Want je kunt gewoon de positieve en negatieve draad van een achteruitrijcamera erin duwen: vastmaken met wat isolatie tape en klaar. Maar aangezien het een leaseauto is, kun je er alsnog gez**k mee krijgen. Het is weleens waar allemaal ongedaan te maken, alleen de kans bestaat altijd dat een stukje plastic of dergelijke afbreekt.

Zelfs een draadloze achteruitrijcamera heeft die trigger nodig en je moet de kabel van de achteruitrijcamera, naar binnen kunnen leiden. Ik heb dat gedaan, door het rubbertje van de kabels van kentekenverlichting los te halen.

Kabels door dat gat gehaald in de carrosserie en rubber weer teruggezet, alleen dat waardeert de lease maatschappij waarschijnlijk niet. Kan namelijk tot gevolg hebben, dat er vocht in de auto komt. Wanneer het rubber niet goed genoeg afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07 21:59
Ten eerste, sorry voor de wel erg verlate reactie. Ik kom op dit forum niet vaak langs.

Wat mij betreft mag de camera tijdens het rijden constant aan staan. Zodra ik achteruit wil rijden zou ik dan, als dat met een of andere app, hem willen zien op mijn fabrieksaf gemonteerde android-auto radio. Als dat tijdens de rit opgenomen kan worden op mjjn smart phone zou dat helemaal mooi zijn.