Ik heb afgelopen week mijn hardware upgegrade in mijn bestaande Fractal kast:
Nou heb ik alles geïnstalleerd zoals ik denk dat het moet op basis van filmpjes, de install handleiding en dergelijke:
- slangen radiator zitten onder
- kast zodanig bewogen dat de lucht bovenaan in de radiator hoort te zitten
- de pomp stroom op de speciale IAO fan plug gestopt.
- de tweede PWM kabel verbonden met de radiator connector
- 1 drup koelpasta in het midden.
- ik heb ook al eens andere koelpasta gebruikt (de huidige is van Cooler Master "High Performance"
- de 4 schroeven goed aangedraaid (dat het vast zit maar niet doorgedraaid tot er iets misschien gaat buigen)
Ik begrijp ook dat het even duurt voordat een AIO/waterkoeler stabiel is in temperaturen. (+-30 min)
Toch heb ik ondanks alles hoge temperaturen. Ook schiet het meteen omhoog zodra ik in CPUID een stresstest doe. Idle zit ik rond de 41 graden en bij de CPUID stresstest schiet ie in 3 a 4 seconden naar de 90. Daar is ie wel stabiel en ook ervaar ik geen crashes maar ik schrik er van dat dit ondanks een flinke radiator van de temperaturen.
Dit is mijn eerste AIO watercooling. Doe ik iets fout? Is de 7600 gewoon een heethoofd of iets anders? Ik snap ook niet helemaal goed wat ik moet doen met die PWM connector. Ik zie wel mogelijkheden met een RGB pins op mijn moederbord maar zonder verloopstekkertje lukt dat niet iig.
Graag hoor ik va jullie tips of informatie over mijn setup.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 283,90 | € 283,90 |
1 | Moederborden | ASUS Prime X670-P | € 307,- | € 307,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 99,- | € 99,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | € 124,90 | € 124,90 |
Nou heb ik alles geïnstalleerd zoals ik denk dat het moet op basis van filmpjes, de install handleiding en dergelijke:
- slangen radiator zitten onder
- kast zodanig bewogen dat de lucht bovenaan in de radiator hoort te zitten
- de pomp stroom op de speciale IAO fan plug gestopt.
- de tweede PWM kabel verbonden met de radiator connector
- 1 drup koelpasta in het midden.
- ik heb ook al eens andere koelpasta gebruikt (de huidige is van Cooler Master "High Performance"
- de 4 schroeven goed aangedraaid (dat het vast zit maar niet doorgedraaid tot er iets misschien gaat buigen)
Ik begrijp ook dat het even duurt voordat een AIO/waterkoeler stabiel is in temperaturen. (+-30 min)
Toch heb ik ondanks alles hoge temperaturen. Ook schiet het meteen omhoog zodra ik in CPUID een stresstest doe. Idle zit ik rond de 41 graden en bij de CPUID stresstest schiet ie in 3 a 4 seconden naar de 90. Daar is ie wel stabiel en ook ervaar ik geen crashes maar ik schrik er van dat dit ondanks een flinke radiator van de temperaturen.
Dit is mijn eerste AIO watercooling. Doe ik iets fout? Is de 7600 gewoon een heethoofd of iets anders? Ik snap ook niet helemaal goed wat ik moet doen met die PWM connector. Ik zie wel mogelijkheden met een RGB pins op mijn moederbord maar zonder verloopstekkertje lukt dat niet iig.
Graag hoor ik va jullie tips of informatie over mijn setup.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl