Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
Ik heb Evohome met in de woonkamer de bedieningseenheid, een Opentherm ketelmodule (gekoppeld aan een nieuwe Intergas HRE) en alleen radiatoren, die alle voorzien zijn van een HR92 knop. Geen vloerverwarming of zonekleppen.

Als ik de thermostaat in de kamer omhoog zet, bijvoorbeeld op 20 graden, terwijl het 17 graden is, dan gaan de radiatorkranen open en de ketel gaat branden. De radiatoren worden warm, so far so good.

Maar na een tijdje gaat de ketel weer uit en de radiatoren dicht. Terwijl het nog maar 18 graden is, dus het setpoint is nog niet bereikt. Dat is toch gek? Het ligt niet aan een mislukkende Opentherm communicatie, de Evohome bedieningseenheid geeft daadwerkelijk aan in het systeemoverzicht, dat de kranen in de betreffende ruimte EN de ketelmodule op 0% staan. Terwijl er nog 2 graden verder verwarmd moet worden. Afwachten heeft geen zin, er gebeurt verder niks meer. Pas als ik weer iets verander aan de thermostaat (bv setpoint nog hoger zetten) dan gaat de ketel weer aan en worden de radiatoren weer warm.

Er is geen euroteken zichtbaar, de slimme functies staan uit. Wat doe ik fout? Dit hoort toch niet te gebeuren?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
Ik heb het probleem inmiddels zelf 'opgelost'. Ik kwam erachter dat het probleem zich niet in andere zones voordeed. Dus heb ik een nieuwe zone aangemaakt, de radiatorkranen toegewezen, het programma gekopieerd, de zone waar het probleem optrad gewist en nu werkt het goed.

Nu alleen nog proberen om die zone in Domoticz te krijgen, dat wil nog niet zo lekker...