Ik heb een (Meepo) elektrisch longboard die ik ook weleens de tram in meeneem. Geen ervaring met de trein want die gebruik ik niet meer, maar voor mij had dat echt ideaal geweest. Sterker nog, ik pak de trein niet meer omdat Nederland hopeloos achterloopt op dit gebied en zelfs actief tegenwerkt. Mocht ik toch ooit weer met de trein moeten voor werk oid dan zou ik hem overigens zonder meer meenemen (bij droog weer). Ontzettend
praktisch met een hoog ‘fun’ gehalte. Elektrische steps en longboards zijn niet legaal op de openbare weg in Nederland maar ik ben er nog nooit op aangehouden (Den Haag stad, duinen, boulevard etc). Als ik politie zie rem ik soms wat af om ‘handmatig’ bij te steppen hoewel ik dat steeds minder doe want ze kijken niet op of om.
Een andere (iets sportievere) optie is de OneWheel, die worden niet als voertuig gezien en worden voor zover ik weet en zie ook
gedoogd.
Een niet elektrisch longboard kun je ook overwegen, die worden hier (in het zomerseizoen) nog veel meer gebruikt voor stukjes van en naar het station. Een longboard is wat lastiger te dragen dan een gewoon skateboard maar de snelheid die je erop haalt is met name door de grotere wieltjes veel hoger en de kans op vallen lager. Voordat ik mijn Meepo had reed ik daar veel op en haalde de meeste fietsers daarop in.
Als je zoiets overweegt laat je goed adviseren en test ze: plezierig en comfortabel gebruik daarvan valt of staat bij een setup van goede kwaliteit (wielen, board, lagers trucks e.d.).
[
Voor 55% gewijzigd door
Gethijsem op 27-11-2022 14:14
]