Is een RM550X voldoende voor een 2080TI?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdtweakers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:23
Mijn vraag

Ik overweeg mijn 1060 te upgraden naar een 2080ti, maar heb nu een rm550x van Corsair als voeding. Deze voeding heeft ook maar 1x 8pins connector, waar de 2080ti er 2 nodig heeft. Advies is welkom!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair RM550X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het internet doorgespit. Wattage technisch kan het waarschijnlijk net aan, maar hoe om te gaan met de bekabeling en 2x 8pin van de 2080ti?

Beste antwoord (via sdtweakers op 27-11-2022 15:45)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 21:05
sdtweakers schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:04:

Thanks voor de reacties. Ik heb op de voeding nog wel 2x een 6pin peripherals aansluitingen beschikbaar. Zijn deze te gebruiken om extra 8pin te maken?
Nee. De 6 pin voor sata/molex heeft maar één 12v pin terwijl een 6+2 pin PCI-e er 3 heeft.

Koop gewoon een nieuwe zwaardere voeding als je een flinke videokaart wilt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

https://www.reddit.com/r/...s_rtx_2080_ti_dont_be_me/

Bottom line: bereid je maar voor op een nieuwe PSU, of de verkoop van je videokaart. De keuze is aan jou.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 18:23
Is erg krap en lager dan aanbevolen. Plus maar 1 uitgang op de voeding voor een 8 pin videokaart aansluiting.
Goeie kans dat de PC aangaat maar zodra je een spel speelt het onstabiel word. Of misschien heb je geluk.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdtweakers
Hi all,

Thanks voor de reacties. Ik heb op de voeding nog wel 2x een 6pin peripherals aansluitingen beschikbaar. Zijn deze te gebruiken om extra 8pin te maken?

Alternatief zou een upgrade zijn naar een 3060. Reden van de upgrade is dat ik meer vram zoek om met stable diffusion te kunnen werken. 2080ti geeft ook nog een significante game boost dus dat zou mooi meegenomen zijn - vandaar mijn koppigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, dat zou ik niet doen.

Optie:
uitvoering: Corsair RM650 (2021) Zwart
uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2

[ Voor 83% gewijzigd door Hackus op 27-11-2022 10:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is het probleem van een nieuwe voeding?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 21:05
sdtweakers schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:04:

Nee. De 6 pin voor sata/molex heeft maar één 12v pin terwijl een 6+2 pin PCI-e er 3 heeft.

Koop gewoon een nieuwe zwaardere voeding als je een flinke videokaart wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdtweakers
Dank voor alle reacties. Het voelt zonde om de prima functionerende voeding te vervangen - maar jullie zo horende ontkom ik er niet aan. Dank ook voor de suggesties! Ik zie dat megekko een goede deal voor de RM650 heeft, ga die maar eens scoren. Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sdtweakers schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:26:
Dank voor alle reacties. Het voelt zonde om de prima functionerende voeding te vervangen - maar jullie zo horende ontkom ik er niet aan. Dank ook voor de suggesties! Ik zie dat megekko een goede deal voor de RM650 heeft, ga die maar eens scoren. Thx!
die kun je nog gewoon in V&A aanbieden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1