Welke stappen webshop die niet reageert op WKOA en Paypal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goedenavond mede-tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik heb onderdelen voor een PV installatie via een webshop besteld maar wil deze terug sturen. Ik ben voor iets anders gegaan mede omdat blijkt dat de serie van deze onderdelen nu grote problemen ondervinden.

Ik heb de onderdelen aan het begin van deze week echter maar deels ontvangen. Ze hadden een kabel niet meegestuurd. Dit is erkent en ze gaven aan het op te sturen. Ik had echter al aangegeven dat ik de artikelen wil retourneren via de chat en de support mail met de vraag hoe ik dit het beste kan doen.

Ik heb na 5 dagen nog geen antwoord ontvangen en maak mij enigszins zorgen dat het een problematisch traject gaat worden.

Ik heb betaald met Paypal omdat dit extra zekerheid met zich meebrengt i.c.m. leveringsproblemen etc. In hoeverre kan ik daarvan ook gebruik maken betreffende WKOA?

Zien jullie nog andere stappen naast het terugsturen met track & trace, foto van het pakket inclusief inhoud?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

OMD

ELD schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:53:
Goedenavond mede-tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik heb onderdelen voor een PV installatie via een webshop besteld maar wil deze terug sturen. Ik ben voor iets anders gegaan mede omdat blijkt dat de serie van deze onderdelen nu grote problemen ondervinden.

Ik heb de onderdelen aan het begin van deze week echter maar deels ontvangen. Ze hadden een kabel niet meegestuurd. Dit is erkent en ze gaven aan het op te sturen. Ik had echter al aangegeven dat ik de artikelen wil retourneren via de chat en de support mail met de vraag hoe ik dit het beste kan doen.

Ik heb na 5 dagen nog geen antwoord ontvangen en maak mij enigszins zorgen dat het een problematisch traject gaat worden.

Ik heb betaald met Paypal omdat dit extra zekerheid met zich meebrengt i.c.m. leveringsproblemen etc. In hoeverre kan ik daarvan ook gebruik maken betreffende WKOA?

Zien jullie nog andere stappen naast het terugsturen met track & trace, foto van het pakket inclusief inhoud?

Alvast bedankt
Lijkt me dat er nog niets aan de hand is? Veel websites die deel leveringen verrichten hebben apart opgenomen dat de bedenktijd pas ingaat wanneer de volledige bestelling in huis is, is dat bij de webshop ook het geval?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
Even bellen maandagochtend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:16
Gezien de order nog niet geheel binnen is, en dat erkent is, gaat het termijn van WKOA nog niet lopen. Je kunt natuurlijk wel ontbinden.

Het beste is om een mail te sturen waarin je de koop officieel ontbind en verwacht het geld binnen 14 dagen terug op je rekening te hebben. Hier geef je ook specifiek de ordernummer mee en stel je de vraag over de te volgen stappen voor retour. Indien geen reactie, zul je verdere stappen ondernemen, waaronder stornering van betaling.

Je geeft ze 14 dagen om te reageren. Als ze niet reageren, stuur je nogmaals een mail met dat je actie hebt ondernomen om het geld te storneren. Je geeft ze nogmaals de kans om te reageren, anders zal worden aangenomen dat de producten niet meer retour hoeven en wordt het vernietigd binnen 60 dagen.