• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:12
Hallo allemaal,

Ik wil een ecoflow delta max gaan bestellen, die wil ik gaan gebruiken op locatie voor mijn werk. Daarnaast wil ik hem zo duurzaam mogelijk laden en met in gedachte neming de afbouw van de saldeer regeling.

Ik ben al zo ver dat het mogelijk is om de ecoflow aan te sluiten met een smartplug, en die te laten schakelen tussen bijvoorbeeld 10 en 16 uur, de periode waar ik over het algemeen het meeste overproductie heb.

Zou dat ook preciezer kunnen? Ik heb geen ervaring met domotica o.i.d,en geen idee of dat te organiseren is. Dus iets dat kijkt of er op dat moment daadwerkelijk overproductie is en de smartplug laat schakelen.

Daar zou dan ook wel een vertraging op moeten zitten o.i.d om te voorkomen dat de ecoflow constant aan en uit gaat bij wolkenvelden misschien?

Bedankt voor het meedenken!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14

DukeBox

loves wheat smoothies

KoenVW76 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:35:
Ik heb geen ervaring met domotica o.i.d,
Eigenlijk ontkom je er niet aan om die te gaan opdoen als je het zelf en betaalbaar wilt organiseren.
Daarnaast wil ik hem zo duurzaam mogelijk laden..
Een mobiele solar kit als je op locatie bent (met zon) is dan ook een optie.

Het leuke is dat je dit vrij eenvoudig kan nabouwen in het klein met een smart plug, een usb lader (met niet al te veel vermogen) en een (liefst zo groot mogelijke) power bank.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 26-11-2022 21:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 11:37

BlueTooth76

Let the sun shine!

De Delta Max heeft overigens Lithium-Ion cellen en die gaan zo'n 800 volledige laadcycles mee.
De Delta Max Pro heeft LiFePO4 cellen (en meer capaciteit) en die zouden ruim 4x langer mee moeten gaan.

Verder zou ik het niet al te ingewikkeld maken.
Je kan de laadstroom bij de Delta Max Pro beperken.
Stel dat je dan kiest om vanaf 11:00 te laden met een laadstroom van 800 Watt dan is hij sowieso altijd weer netjes vol. Een eindtijd hoef je niet echt te kiezen, hij stopt wel met laden als hij vol is.

Ga je dat allemaal willen schakelen dan ben je voor een paar kwartjes heel veel moeite aan het doen.

Keep it simple ;)

Een andere optie is panelen direct op de solar ingang van de Delta Max (Pro) aansluiten maar dan heb je in de winter meestal geen volle accu.

Ik heb hier overigens zowel Ecoflow als Bluetti apparatuur (ongeveer 10kWh in totaal, alleen LiFePO4 cellen) en beide merken hebben hun voor en nadelen. Maar het werkt wel goed.

[ Voor 49% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-11-2022 20:56 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• KoenVW76
Bedankt voor je reactie, dat met die LiFePO4 cellen is iets waar ik geen rekening mee had gehouden. Dan wordt het de pro!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@KoenVW76 Ik kan je nog wel als tip geven dat bij de hornbach deze te krijgen is met laagste prijs garantie. Het mooie is dat deze nu ergens anders goedkoper is dus kom daar nog eens 10% extra korting bovenop (dus < €2500)

• KoenVW76
DukeBox schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:31:
@KoenVW76 Ik kan je nog wel als tip geven dat bij de hornbach deze te krijgen is met laagste prijs garantie. Het mooie is dat deze nu ergens anders goedkoper is dus kom daar nog eens 10% extra korting bovenop (dus < €2500)
Ik zie de pro nergens goedkoper dan 3999 zoals de hornbach adverteert?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb deze vrijdag gekocht en toen was er een aanbieding bij conrad voor 3799,- dus bij hornbach werd dat €3419,- ik zie dat hij nu niet meer op voorraad is bij conrad.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 11:37

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik zie dat de Ecoflow Delta 2 er ook aan zit te komen, die is iets kleiner en goedkoper maar heeft wel LiFePO4 cellen.
En je kan de capaciteit nog uitbreiden met een extra accu.

Hoeveel kWh verwacht je nodig te hebben dagelijks?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• KoenVW76
Wel interessant die delta 2 qua kosten, ik wil een zaagtafel+afzuiging kunnen gebruiken en dan kom ik wel ruim boven de 1800 watt dat die kan leveren dus dan wordt het toch de pro denk ik. Wellicht dat de prijs van de pro wel iets zakt als die delta 2 uit is.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Als je homekit hebt: Automatisering maken in Woning app. "Zon schijnt" - is een dynamische trigger die klopt per dag ivm jaargetijden. En dan een homekit schakelaar van Amazon van 10 euro de 220 naar de ecoflow aanzetten.

Of je zou een Lux metertje moeten pakken zodat je ook kan afschakelen als het bewolkt is. Al lijkt me dat niet zo goed voor je ecoflow (aan/uit meerdere tientallen keren per dag)

met papier mache kun je alles maken!!

• C9531
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-06-2024
Als ik de Ecoflow in de homekit stekker laat zitten als deze uit is komt de melding ‘recharge overload’ in beeld.

Kan dit kwaad ?

Ik heb het op dezelfde manier aangesloten. Om de overtollige zonne-energie in de ecoflow te stoppen en na zonsondergang te gebruiken.

Of kan het aan de slimme stekker liggen?
Ik gebruik nu een slimme stekker van HomeWizard

Ik heb er een besteld van Ecoflow zelf. Heeft iemand hier ervaring mee?

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Was nog even benieuwd wat er mogelijk is als je wel domotica gebruikt in combinatie met ecoflow:
Complete automatische laad planning door middel van day-ahead prices:
https://community.home-as...ower-co2-intensity/462191
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndq9k97Kp2GjTbTBHRHZ30rPyVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WorOaG7U1eXtsiESmrkmherw.png?f=user_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ice-T106 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:41:
Was nog even benieuwd wat er mogelijk is als je wel domotica gebruikt in combinatie met ecoflow:
Complete automatische laad planning door middel van day-ahead prices:
https://community.home-as...ower-co2-intensity/462191
[Afbeelding]
Het linkje dat je aanhaalt is alweer even oud. Volgens mij heeft Ecoflow de laatste tijd nogal gesleuteld aan de API mogelijkheden, waardoor wat oudere informatie niet meer actueel is.

Ik heb zelf Ecoflow producten die ik wilde gaan uitlezen en aansturen vanuit mijn domotica, in dit geval Homey. Daar is nog geen werkende app voor. Het is me inmiddels wel gelukt om middels een PHP script van verschillende Ecoflow apparaten alle beschikbare informatie uit te lezen. Het schrijven van settings is de volgende uitdaging.
Pagina: 1