[MULTI] The Callisto Protocol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8f/The_Callisto_Protocol_cover_art.jpg

A New Story-Driven, Single-Player Survival Horror Game from the mind of Glen Schofield (creator of Dead Space).

Ontwikkelaar: Striking Distance Studios
Uitgever: Krafton, Bluehole Inc
Genre(s): Third Person Survival Horror
Speelmodus: Singleplayer
Platforms: PS4, PS5, PC, Xbox One, Xbox Series X/S

The Callisto Protocol is een aankomend survival-horror-videospel ontwikkeld door Striking Distance Studios en uitgegeven door Krafton. De game staat gepland voor een release op 2 december 2022 en wordt geregisseerd door Glen Schofield, die eerder de Dead Space-serie mee had gemaakt. De game komt uit op de PS4, PS5, PC, Xbox One en Xbox Series X/S.

Tweakers artikel aankondiging The Callisto Protocol

Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/1b1ce6e1c2d3c/the-callisto-protocol-ps5-ps4.large.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thatsgaming.nl/wp-content/uploads/2022/11/the-callisto-protocol-image-5-1536x864-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2021/02/The-Callisto-Protocol-a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2022/10/TCP_F-980x458.png
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/5S5Is1yhmOdZjvBs9a5zsg--~B/Zmk9ZmlsbDtoPTQ5Mjt3PTg3NTthcHBpZD15dGFjaHlvbg--/https://media-mbst-pub-ue1.s3.amazonaws.com/creatr-uploaded-images/2022-06/45f081b0-e820-11ec-bbaf-d4a74f89e1c4.cf.jpg

Officiele website
Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
De grote vraag voor nu is heeft deze game iets in zich dat Dead Space niet heeft???Op basis van wat ik nu weet over deze game wacht ik liever op de Dead Space remake[Januari 2023]

Ja goed ik hoop dat ik er langs zit en dat dit wel een interessante game gaat worden.

[ Voor 20% gewijzigd door jori040 op 26-11-2022 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
jori040 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:42:
De grote vraag voor nu is heeft deze game iets in zich dat Dead Space niet heeft???Op basis van wat ik nu weet over deze game wacht ik liever op de Dead Space remake[Januari 2023]

Ja goed ik hoop dat ik er langs zit en dat dit wel een interessante game gaat worden.
Ik zie dit gewoon als de onofficiële Dead Space 4 en de remake straks is de klassieke deel 1 :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:21
Ben zeker benieuwd heb hem ook vast aangeschaft .
Voor de ps5 ik hou wel van de genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 02:36
Wel zin in. Wacht even op de reviews. Dan maar even halen tzt. Nog nooit een Dead Space gespeeld overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door Workingtitle op 28-11-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Net bericht gehad dat hij verzonden is .
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het marketing team is flink bezig geweest. Benieuwd hoe het wordt ontvangen. Voor mij geen first day buy - te duur. Ik koop het waarschijnlijk wel tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
De gameplay komt erg overeen met Dead Space en qua verhaal zie ik ook overeenkomsten of vergelijkingen met Dead Space want virus en necromorphs (mutanten) wat niet negatief hoeft te zijn.

Ik kijk erg uit naar The Callisto Protocol en waarschijnlijk schaf ik morgen de game wel aan. Wat ik wel iets minder vind is dat de game maar 12 uur duurt. Met dead Space heb ik mij veel langer na mijn idee. Ik kijk ook erg uit naar de remake van Dead Space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
Vind 12 tot 15u eigenlijk wel de sweetspot vaak voor een singleplayer game. Ff uitspelen binnen een week en weer verkopen. Kost me dan meestal 20 euro. Goedkoper dan een avondje de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJVwFjv934W7GjN0P4xS2SUfvpI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOk9hQD6qJaUuKTVLIqBYEw3.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog even geduld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 08:57

The_Worst

Unox

De eerste mensen op Reddit kunnen het spel al spelen en zijn overwegend positief. Goed verhaal, goede animaties, positief dus. Kan niet wachten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Net 2 uur gespeeld en ik zat er helemaal in hier ga ik me prima mee vermaken er is ook een performance mode .
Ik heb nu niet op performance mode gespeeld de tv geeft 4K 60 fps aan het geluid is top ,hoor van alles over de surround speakers.
Zet een lekker sfeertje neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Nice. Creapy geluiden zoals in Dead Space?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ItalianStyle schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:09:
Nice. Creapy geluiden zoals in Dead Space?
preciies soms het idee dat je van achteren wordt aangevallen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-05 15:47
Heeft iemand enig idee hoe laat de game wordt vrijgegeven op Steam, hier in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-05 15:47
Ah kijk, ik heb het gevonden. Als ik dualSHOCKERS mag geloven:

The Callisto Protocol will officially launch on PC and consoles on December 2, 2022. That being said, the release time would be different based on your platform. As a result, some regions will receive access to the game on December 1.

In order to help you get rid of confusion, we have listed the exact release time of The Callisto Protocol on consoles and PC for each major region down below. Take a look!

PC (Steam):

North America: December 1 at 11 pm PT or December 2 at 2 am ET
Europe: December 2 at 7 am UTC/8 am CET
Eastern Asia and Oceania: December 2 at 4 pm JST/6 pm AEDT/8 pm NZDT

PlayStation and Xbox:

North America: December 1 at 9 pm PT or December 2 at 12 am ET
Europe: December 2 at 5 am UTC/6 am CET
Eastern Asia and Oceania: December 2 at 2 pm JST/4 pm AEDT/6 pm NZDT

Nederland valt onder CET.

Edit: Toss deze post maar. Het is nu 07:36 uur en ik kan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pindakaasie op 02-12-2022 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Op Steam zijn ze heel negatief want de game zou enorm veel last hebben van stutters wat een engine probleem is, iets met shader compilation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
[Via web wat beelden gezien]
Gezien de game zo goed als geen map en geen puzzle element lijkt te hebben heb ik het gevoel dat dit meer een het versimpelde Dead Space is.Ik wacht liever ff op de Dead Space remake.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 02-12-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ItalianStyle schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:04:
Op Steam zijn ze heel negatief want de game zou enorm veel last hebben van stutters wat een engine probleem is, iets met shader compilation?
Op andere fora is de ontvangst ook niet heel goed. Stutter issue op PC lijkt haast game breaking, en men klaagt over off screen enemies icm de dodge mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 11:17
De eerste reviews laten ook een wisselend zien. Op YouTube veel vijven en zesjes.

Het merendeel valt over de moeilijkheidsgraad van bazen. Ook teveel vijanden in grotere aantallen wat niet aansluit bij je arsenaal aan wapens en mogelijkheden tot ontwijken. Zo werkt de dodge amper wanneer je meerdere vijanden tegelijk moet aanpakken.

ACG stelt (voorlopig) wacht op een aanbieding. Gamesradar 3/5 sterren. Gamespot een 5. Luke Stephens overall teleurstellend. Ik denk dat ik nog even wacht.

Positieve punten zijn de sfeer, graphics en het geluid. Met een enorme backlog wordt het voor mij waarschijnlijk ook even afwachten, maar ik volg nog wel de reacties van de mede-Tweakers. Ik gun de game/studio een goede ontvangst. En verschillen tussen de reviewers en userscores zijn niet nieuw. En juist uit die laatste groep lees ik ook een hoop positieve dingen…

[ Voor 9% gewijzigd door Woodsy op 02-12-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Woodsy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:11:
De eerste reviews laten ook een wisselend zien. Op YouTube veel vijven en zesjes.

Het merendeel valt over de moeilijkheidsgraad van bazen. Ook teveel vijanden in grotere aantallen wat niet aansluit bij je arsenaal aan wapens en mogelijkheden tot ontwijken. Zo werkt de dodge amper wanneer je meerdere vijanden tegelijk moet aanpakken.

ACG stelt (voorlopig) wacht op een aanbieding. Gamesradar 3/5 sterren. Gamespot een 5. Luke Stephens overall teleurstellend. Ik denk dat ik nog even wacht.

Positieve punten zijn de sfeer, graphics en het geluid. Met een enorme backlog wordt het voor mij waarschijnlijk ook even afwachten, maar ik volg nog wel de reacties van de mede-Tweakers. Ik gun de game/studio een goede ontvangst. En verschillen tussen de reviewers en userscores zijn niet nieuw. En juist uit die laatste groep lees ik ook een hoop positieve dingen…
Score van 76 op metacritic:

https://www.metacritic.co...n-5/the-callisto-protocol

Volgens mij een meer dan prima score, niet alles moet een score boven de 90 hebben om goed te zijn. Merendeel is gewoon positief over de game. Waar ik bij sommige reviews minpunten zoals "lineaire game" zie staan... Voor mij is dit nou juist een voordeel, ben een beetje open wereld moe. Dus het is vooral hoe je de game zelf gaat ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik ben wel hyped en hier valt de game straks op de mat, maar de minpunt over de characters in de Pushsquare review baart me wel zorgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vgKC5ATI2IZuWnmCHd5Egbq7uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amZVcNWlyAUA0UCKmlJBOXDW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
Op twitter had ik gelezen dat er een day one patch ging zijn voor performance.
Iemand die het spel al geinstalleerd heeft en weet of deze er reeds is?
Of zijn al die opmerkingen over performance er ook met deze patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
volgens bij viel dead space ook niet goed bij het gros in het begin. het spel kreeg de nodige waardering pas in de loop van de jaren. ik ga dit spel zeker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 20:23
Iemand een idee hoe die op de RTX 3080 in 4k performt?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frez schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:43:
Volgens mij komt Digital foundry vandaag met een video. Wellicht die even afwachten wat ze er van zeggen, ze hebben met de day one patch getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Net een stukje gespeeld en de GPU en CPU worden niet goed benut al haal ik din de eerste 2 levels wel 75-105 fps op 4k met alles maximaal inclusief raytracing en FSR 2 op quality, dat zit dus goed behalve dat er nog veel meer performance mogelijk is met deze instellingen.

Enige waar ik me aan stoor zijn de stutters als je omdraait of een nieuwe gedeelte in loopt. Dit is een Unreal Engine 4 ding en ik hoop dat ze dit kunnen fixen want dit maakt de game onspeelbaar.

Het geluid is ook erg goed met hier en daar schrik momenten.

Ik wacht op een performance fix update en speel dan de game opnieuw. Je zou denken een game van 60 euro word getest op dit soort duidelijke performance problemen en dat het day 1 is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
ItalianStyle schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:49:
Net een stukje gespeeld en de GPU en CPU worden niet goed benut al haal ik din de eerste 2 levels wel 75-105 fps op 4k met alles maximaal inclusief raytracing en FSR 2 op quality, dat zit dus goed behalve dat er nog veel meer performance mogelijk is met deze instellingen.

Enige waar ik me aan stoor zijn de stutters als je omdraait of een nieuwe gedeelte in loopt. Dit is een Unreal Engine 4 ding en ik hoop dat ze dit kunnen fixen want dit maakt de game onspeelbaar.

Het geluid is ook erg goed met hier en daar schrik momenten.

Ik wacht op een performance fix update en speel dan de game opnieuw. Je zou denken een game van 60 euro word getest op dit soort duidelijke performance problemen en dat het day 1 is gefixed.
Nou kan slechter toch met raytrace aan?
Welke hardware gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Frez schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:52:
[...]

Nou kan slechter toch met raytrace aan?
Welke hardware gebruik jij?
4k TV, i9 9900k, 16gb 3200mhz DDR4, RTX 4090. En de game heb ik op een nvme 3.0 SSD staan. Qua raytracing zit het wel goed maar de Unreal Engine shader compile stuttering maakt de game voor mij onspeelbaar op dit moment. Maar ik heb geduld en wacht op een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
ItalianStyle schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:08:
[...]

4k TV, i9 9900k, 16gb 3200mhz DDR4, RTX 4090. En de game heb ik op een nvme 3.0 SSD staan. Qua raytracing zit het wel goed maar de Unreal Engine shader compile stuttering maakt de game voor mij onspeelbaar op dit moment. Maar ik heb geduld en wacht op een fix.
Nice rig.
Ik speel zelf op een 4k monitor met rtx 3080, 32gb 5200mhz ddr5, i7 13700K. Moet de game nog binnen krijgen. Ben benieuwd hoe die draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Frez schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:43:
Mag het ook een 4090 zijn?
Het is iig een absoluut drama.
Constante stotters en fps is met RTX aan soms onder de 40 met FSR 2.0 aan. DLSS wordt niet eens ondersteund.
Op sommige momenten geeft de GPU aan dat ie 90% belast is terwijl hij maar 240 watt trekt terwijl dat dan 400+ zou moeten zijn bij die belasting. Ondertussen is de fps onder de 40.
Ik raad niemand aan om dit nu op de PC te spelen.
Een kleine blik op de review pagina op steam geeft aan dat echt iedereen deze problemen ervaart.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
rajackar schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:50:
[...]

Mag het ook een 4090 zijn?
Het is iig een absoluut drama.
Constante stotters en fps is met RTX aan soms onder de 40 met FSR 2.0 aan. DLSS wordt niet eens ondersteund.
Op sommige momenten geeft de GPU aan dat ie 90% belast is terwijl hij maar 240 watt trekt terwijl dat dan 400+ zou moeten zijn bij die belasting. Ondertussen is de fps onder de 40.
Ik raad niemand aan om dit nu op de PC te spelen.
Een kleine blik op de review pagina op steam geeft aan dat echt iedereen deze problemen ervaart.
Ik hoop dat ze het dit weekend nog fixen. Ik ervaar het zelfde met GPU usage en en power usage. Ik heb zelf alleen een minimale fps meegemaakt door de stutters want het beeld staat gewoon even stil als een duur door komt in een nieuwe ruimte of snel rond kijkt. Een 60fps cap maakt het stutter probleem iets minder maar niet acceptabel. Zo kun je geen game uitbrengen en dit wisten ze ook wel datcdit nu ten koste gaat van hun imago en goede reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ItalianStyle schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:11:
[...]

Ik hoop dat ze het dit weekend nog fixen. Ik ervaar het zelfde met GPU usage en en power usage. Ik heb zelf alleen een minimale fps meegemaakt door de stutters want het beeld staat gewoon even stil als een duur door komt in een nieuwe ruimte of snel rond kijkt. Een 60fps cap maakt het stutter probleem iets minder maar niet acceptabel. Zo kun je geen game uitbrengen en dit wisten ze ook wel datcdit nu ten koste gaat van hun imago en goede reviews.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wpJpLstpPptdr0-e21BukWSmHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOsjuqZdL2YAEG2NPiyBBkHW.jpg?f=fotoalbum_large

Check hier even de fps, belasting en power draw. Dan zie je duidelijk dat er iets niet klopt.
Dit is op een 4090 dus.
Hoop ook dat er een fix komt maar die verwacht ik niet dit weekend nog. Als ze dit voor launch niet gefixt kregen dan zal het niet in een paar dagen opgelost zijn ben ik bang.
Op steam krijgt de game er ook flink van langs:
https://store.steampowere...20/The_Callisto_Protocol/

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
rajackar schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:36:
[...]

[Afbeelding]

Check hier even de fps, belasting en power draw. Dan zie je duidelijk dat er iets niet klopt.
Dit is op een 4090 dus.
Hoop ook dat er een fix komt maar die verwacht ik niet dit weekend nog. Als ze dit voor launch niet gefixt kregen dan zal het niet in een paar dagen opgelost zijn ben ik bang.
Op steam krijgt de game er ook flink van langs:
https://store.steampowere...20/The_Callisto_Protocol/
Echt ongelooflijk dat de zoveelste game weer in een dergelijke staat wordt afgeleverd..... echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dit is een van de redenen waarom ik van mijn dure game-pc ben afgestapt. Daar zat ik dan met een dure videokaart van €700+ icm een gebrekkig ge-port spel.

hoop dat het bij de ps5 beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 28-09 19:11
Hmm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Frez schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:51:
[...]

Echt ongelooflijk dat de zoveelste game weer in een dergelijke staat wordt afgeleverd..... echt vervelend.
Mag ik ook nog een momentje stilte voor dit vuur dat kale 2d textures bestaat?
Mooie throwback naar de originele doom:
YouTube: TheCallistoProtocol fire texture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Vind hem heel tof. Draait op mijn ps5 ook goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 11:17
Farabi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:54:
dit is een van de redenen waarom ik van mijn dure game-pc ben afgestapt. Daar zat ik dan met een dure videokaart van €700+ icm een gebrekkig ge-port spel.

hoop dat het bij de ps5 beter draait.
Volgens de review van Skill Up draait de game op de PS5 vlekkeloos. Hij had ook contact gezocht met andere reviewers en zij hadden vergelijkbare ervaringen.

Omdat de sfeer en lineaire gameplay mij wel aantrekt, en ik een PS5 heb, ga ik binnenkort toch maar een gokje wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Wat mij op dit moment vooral weerhoudt om het te spelen (op de PS5) zijn de checkpoints. Kennelijk is dat nog niet goed ingericht, waardoor je steeds bepaalde cutscenes moet zien om een boss fight poging te kunnen. Vind dat soort zaken mateloos irritant. Zie Fextralife review (spoiler free).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Gisteravond of vannacht was er een update die het stutter probleem moet verhelpen. Misschien dat ik dit weekend dan toch nog kan genieten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Even op Steam gekeken. Ik weiger te betalen voor games die niet af zijn om daarna te wachten op een patch. En na een patch of drie wacht ik wel tot het eens in de aanbieding is.

De stutters vind ik onacceptabel. Maar ook dat er meteen een complete DLC season pass beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ik zelf zie de problemen altijd even door de vingers, als een game na 1 of 2 weken nog niet goed loopt sla ik de koop voorlopig af. Het is niet leuk maar de wereld vergaat ook niet. De DLC boeit me niet want je mist niets van het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ItalianStyle schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:13:
Gisteravond of vannacht was er een update die het stutter probleem moet verhelpen. Misschien dat ik dit weekend dan toch nog kan genieten van de game.
Stutters zijn grotendeels verdwenen maar de performance in het algemeen is nog vrij slecht.
Ik speel wel met RTX aan. Met RTX uit zal het denk ik een stuk beter zijn.
Op een 4090 met 5900X soms onder de 40 fps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWty3O9VdJkdp_0PlO295MTfNoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTXOickkOqFbItznfGasLQeI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMvrs_hLnD2wJri3UlwlWXV8N7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8qLElmBplh2kZ7Yj2M2ogDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-S-Kusg97gKVcb35Yry8DdIKSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8E6rlA01Go0RI7t6YPF6brHN.jpg?f=fotoalbum_large

Het spel lijkt heel te leunen op single core performance. Waardoor vaak de GPU lage belasting heeft en de andere cores ook niets aan het doen zijn.
Ik vraag me echt af of dit nog verder op te lossen is zonder flink aan de engine te sleutelen.
Voor de performace zal denk ik geen snelle patch komen.

Erg jammer want de game lijkt me echt vet.

[ Voor 18% gewijzigd door rajackar op 03-12-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Schijnbaar als je motion blur en V-sync uitzet de stutters voor grotendeels weg zijn.

Ik vraag me af of de implementatie van Denuvo voor performance vermindering heeft gezorgd.

[ Voor 35% gewijzigd door khodamn op 03-12-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
rajackar schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:50:
[...]

Stutters zijn grotendeels verdwenen maar de performance in het algemeen is nog vrij slecht.
Ik speel wel met RTX aan. Met RTX uit zal het denk ik een stuk beter zijn.
Op een 4090 met 5900X soms onder de 40 fps.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het spel lijkt heel te leunen op single core performance. Waardoor vaak de GPU lage belasting heeft en de andere cores ook niets aan het doen zijn.
Ik vraag me echt af of dit nog verder op te lossen is zonder flink aan de engine te sleutelen.
Voor de performace zal denk ik geen snelle patch komen.

Erg jammer want de game lijkt me echt vet.
Misschien dat SMT/HT en een paar cores uitschakelen kan helpen, ik ga dat testen. Gelukkig speeld de game langzaam af en vind ik een lage fps niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

khodamn schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:08:
Schijnbaar als je motion blur en V-sync uitzet de stutters voor grotendeels weg zijn.

Ik vraag me af of de implementatie van Denuvo voor performance vermindering heeft gezorgd.
heb ik ook al een paar keer gelezen en dat is absolute onzin.
Zelf getest en echt 0,0 verschil.
ItalianStyle schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:33:
[...]

Misschien dat SMT/HT en een paar cores uitschakelen kan helpen, ik ga dat testen. Gelukkig speeld de game langzaam af en vind ik een lage fps niet storend.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat zal helpen.
Enige dat helpt is RT uitzetten.
Zojuist een test gedaan en met RT haal ik net onder de 60 fps. RT uit en ik schiet naar 190 fps.
Het lijkt er dus op de de RT implementatie heel erg slecht is.

[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 03-12-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Zou de RT cores misschien niet worden benut, als dat het geval is de game ook op dat vlak erg slecht geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ItalianStyle schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:59:
Zou de RT cores misschien niet worden benut, als dat het geval is de game ook op dat vlak erg slecht geoptimaliseerd.
Dan zou je nog steeds een hoge GPU belasting zien. Nu is die laag.
Ik vermoed dat RT een enkele cpu cores zwaar belast voor het bouwen van de bvh structure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ray traced transmission schijnt er hard in te slaan lees ik net op Steam. Ik heb nu helaas even geen tijd om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:53:
Even op Steam gekeken. Ik weiger te betalen voor games die niet af zijn om daarna te wachten op een patch. En na een patch of drie wacht ik wel tot het eens in de aanbieding is.

De stutters vind ik onacceptabel. Maar ook dat er meteen een complete DLC season pass beschikbaar is.
Die dlc is pas vanaf februari 2023 beschikbaar. Je kan de season pass al kopen. Maar de content is er nog niet. Volgens mij niet heel anders als bij andere games die season passes hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL3fMLZ-O-Wkazbkup59okTwiRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCiGhLoDyhwCEckk4qnS65VF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ik heb wel 1 gratis DLC gekregen bij de standaard versie.

Ik ben nu in aftermatch en heb de schrikmomenten wel gehad. Ik vind de game tot nu toe ook erg goed . Combat systeem is ook wel nice alleen ontwijken lukt niet altijd even goed. Ik probeer zo veel mogelijk kogels te besparen, waar weinig vijanden gebruik ik alleen de stroomstok die ik ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:45:
[...]

Die dlc is pas vanaf februari 2023 beschikbaar. Je kan de season pass al kopen. Maar de content is er nog niet. Volgens mij niet heel anders als bij andere games die season passes hebben.

[Afbeelding]
Dus dan is het goed?

Binnen twee maanden leveren ze features (NG+ en Hardcore mode) die bij het basisspel horen. Dat basisspel is momenteel bij release op de pc niet in goede staat. En dan met die season pass krijg je 7 februari wat skins en andere cosmetische onderdelen die ook bij het basisspel horen.

Ik vind een story DLC prima, maar niet als de basis niet op orde is en je eigenlijk weken kan wachten tot alle features en content kloppen.

Los van de staat. Het spel is kort en dan vind ik het niet oké om dan binnen een paar maanden voor een 20 euro extra allerlei content los te verkopen.

Is een mening en een balans in de markt. Als ze in februari een stabieler, completer en groter spel hadden geleverd, dan hadden ze aan mij 60 euro verdiend. Nu lopen ze dat mis. En dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
Op steem veranderen mensen al hun reviews naar positief. Ik ga zelf ook maar even een positieve review schrijven over mijn huidige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:20:
[...]

Dus dan is het goed?

Binnen twee maanden leveren ze features (NG+ en Hardcore mode) die bij het basisspel horen. Dat basisspel is momenteel bij release op de pc niet in goede staat. En dan met die season pass krijg je 7 februari wat skins en andere cosmetische onderdelen die ook bij het basisspel horen.

Ik vind een story DLC prima, maar niet als de basis niet op orde is en je eigenlijk weken kan wachten tot alle features en content kloppen.

Los van de staat. Het spel is kort en dan vind ik het niet oké om dan binnen een paar maanden voor een 20 euro extra allerlei content los te verkopen.

Is een mening en een balans in de markt. Als ze in februari een stabieler, completer en groter spel hadden geleverd, dan hadden ze aan mij 60 euro verdiend. Nu lopen ze dat mis. En dat mag.
NG+ zit bijna nooit standaard bij de eerste release bijgeleverd, ontwikkelaars voegen dat meestal altijd na een paar maanden toe.

De game is in prima staat, er zijn vooral problemen met directx, op de ps5 speelt hij enorm goed. (Daar wordt opengl/Vulkan gebruikt). Volgens mij hebben ze vrij snel een patch uitgebracht om de stutters te fixen.

Maar goed, je hoeft de game niet te kopen. Ik ben heel blij dat ik hem day one heb gekocht, een enorm toffe game. Met zeer goede graphics, en sinds wanneer is 12-15 uur kort? Langer hoeft niet altijd beter te zijn. Ik ben een beetje open wereld moe, al die games die zich allemaal focussen op zo grote mogelijke games dat hoeft van mij allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Super game!,werkt wel erg verslavend.
Die kistjes met dat blauw erop kan je stuk schieten .
Voor Health of kogels

[ Voor 51% gewijzigd door Beaudog op 04-12-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Playa del C. schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:20:
[...]

Dus dan is het goed?

Dit is mijn inziens wel een beetje mis aan de markt. Iedereen wil maar een langere speelduur hebben. Daardoor creer je echt kwantiteit boven kwaliteit.

Singleplayer van 12 tot 15 uur is voor mij de sweetspot. Vooral als het redelijk lineair is.

Op zijn tijd een game van 25+ uur is prima imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Workingtitle schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:18:
[...]

Dit is mijn inziens wel een beetje mis aan de markt. Iedereen wil maar een langere speelduur hebben. Daardoor creer je echt kwantiteit boven kwaliteit.

Singleplayer van 12 tot 15 uur is voor mij de sweetspot. Vooral als het redelijk lineair is.

Op zijn tijd een game van 25+ uur is prima imo.
Spellen die ik speel(de) zijn goed en minstens twee keer zo lang. Qua singleplayer story-driven: bijv. Deus Ex, Mass Effect, Witcher, GTA, XCOM, Kingdom Come, Yakuza, enz.

Als het leuk is om drie keer door te spelen (NG+ en Hardcore), dan kan ik het engszins vergeven. Nee, sorry, games met een goed verhaal heb ik liever echt met 40 uur of meer. Inderdaad zolang de kwaliteit ook 40 uur goed is. 60 euro voor een spel van één keer 10 uur, doe ik zelden tot nooit en vind ik een matige prestatie van de developer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ItalianStyle schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:15:
Ray traced transmission schijnt er hard in te slaan lees ik net op Steam. Ik heb nu helaas even geen tijd om te testen.
Heb gisteren wat getest en het maakt niet uit wat ik aan of uit zet wat RT betreft.
Het moment dat ik RT aanzet dropt de fps gigantisch. Heb nu een stukje gevonden waarbij er bijna niets gebeurt en de fps van 190 naar ongeveer 60 valt als ik RT aanzet. En dan maakt het type RT effect eigenlijk niet uit.

Nog even een filmpje ter illustratie:

[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 04-12-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 12:01

sn0ww

Goet is niet goed.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 12:01

sn0ww

Goet is niet goed.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik vindt de HDR op zich niet slecht .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLasMjcwN8iZr2ClHf0meO0uLbA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwRCpPLlJyiqa2g35dyKugHP.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik heb een van de HDMI ingangen op pc gezet .
Dat had ik weer gezien bij de hdtv tester op you tube.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX-1O7YjFdIdR9gKnCAWZewIYZI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVeodxgE2I1f70tcPJOZCnp4.jpg?f=fotoalbum_medium
Zal vanavond is kijken naar de instellingen van het filmpje van hierboven .

[ Voor 30% gewijzigd door Beaudog op 05-12-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

PC heeft hetzelfde probleem.
Zwart lijkt niet te bestaan.
Digital foundry gaf de tip om de brightness op de tv een paar tikjes omlaag te zetten en dat werkt best goed.
Maar ook de highlights vind ik wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wie speelt er op de playstation 5 hier? hoe is de performance/graphics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Farabi schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:00:
wie speelt er op de playstation 5 hier? hoe is de performance/graphics?
Speelt top op de ps5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
Beaudog schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:08:
Ik vindt de HDR op zich niet slecht .
[Afbeelding]
Ik heb een van de HDMI ingangen op pc gezet .
Dat had ik weer gezien bij de hdtv tester op you tube.
[Afbeelding]
Zal vanavond is kijken naar de instellingen van het filmpje van hierboven .
Je kunt ook je 'Black Level' aanpassen (zie corresponderende settings van je tv). Op mijn LG C1 ziet het spel er dan een heel stuk beter uit. Maar goed, is nog geen excuus voor de slechte HDR-implementatie.

Hier weet het spel mij, in ieder geval, nog niet weg te blazen. Ik dan dan ook nog volle bak bezig met 'Ragnarök', dus misschien niet helemaal eerlijk vergelijken. Als ik klaar ben met dat spel, zal ik TCP nog maar eens een kans geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb de instellingen al aangepast .
Het is inderdaad beter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik heb er een paar uurtjes inzitten en vind het een top spel, prima sfeer, lekker veel gore en ik blijf iedere seconde scherp op wat er kan gebeuren :p
Loopt soepel op de PS5, het enige waar ik last van heb is dat ik soms hand cannon ammo oppak en het er niet daadwerkelijk bijkomt in m’n pistol, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Eventjes gespeeld net, wat een masterspel!

İk hoor alleen Elias niet als hij tegen me spreekt via de headset. Hebben jullie deze bug ook? Anders ga ik even het spel opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Farabi schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Eventjes gespeeld net, wat een masterspel!

İk hoor alleen Elias niet als hij tegen me spreekt via de headset. Hebben jullie deze bug ook? Anders ga ik even het spel opnieuw installeren.
Ik hoor hem gewoon.
Blijf er ook bij. Waanzinnig goede game!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
İk hoor elias gewoon niet op de ps5 als hij op afstand tegen mij spreekt (dus via de headset van de hoofdkarakter).

Heb het spel opnieuw geinstalleerd. Alle saves verwijderd. Met de geluidsinstellingen gespeeld. Maar lijkt op een softwarebug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Update 1.07 is vanochtend uitgekomen van ongeveer 10GB. Release notes:

Added PSO caching improvements.
Fixed game stuttering and frame ratte drop bugs.
Addressed random game crashing issues.
Addressed issues related to audio.
Performance improvements added.
Added gameplay optimizations.
Added general stability fixes.
Other minor fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:37:
Update 1.07 is vanochtend uitgekomen van ongeveer 10GB. Release notes:

Added PSO caching improvements.
Fixed game stuttering and frame ratte drop bugs.
Addressed random game crashing issues.
Addressed issues related to audio.
Performance improvements added.
Added gameplay optimizations.
Added general stability fixes.
Other minor fixes.
eerst een patch van 19GB en nu 1tje van 10GB. Een volledig spel aan patches :9

kijken of het mijn geluidsprobleem gaat verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-12-2022 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Zojuist uitgespeeld na ongeveer 9 uurtjes, wat een toffe spannende game was dit _/-\o_
Ik geef het een dikke 9, als er nog iets meer variatie was qua enemies dan gaf ik het een 10.
Echt een van de tofste games op de PS5 tot nu toe!

Nu wachten op de Dead Space remake 8)

[ Voor 8% gewijzigd door s0kkie op 09-12-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItalianStyle
Ik heb The Callisto Protocol ook uit gespeeld. De laatste bossfight was best pittig en ik heb er geloof ik iets van 9 of 10 keer over gedaan. Ik gebruikte volledig geupgrade Riotgun en Hand Cannon Ontwijken werkt niet altijd even goed. Ik denk dat ik het nog erg lastig ga krijgen met een hogere moeilijkheidgraad, kun je ergens terug zien welke op welke moeilijkheidgraad ik de game heb uitgespeeld?

Ik vond het wel veel weg hebben van deadspace alleen in een ander jasje wat zeker niet negatief is, ik heb genoten maar bij de eindbaas was het ook wel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
ItalianStyle schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:27:
Ik heb The Callisto Protocol ook uit gespeeld. De laatste bossfight was best pittig en ik heb er geloof ik iets van 9 of 10 keer over gedaan. Ik gebruikte volledig geupgrade Riotgun en Hand Cannon Ontwijken werkt niet altijd even goed. Ik denk dat ik het nog erg lastig ga krijgen met een hogere moeilijkheidgraad, kun je ergens terug zien welke op welke moeilijkheidgraad ik de game heb uitgespeeld?

Ik vond het wel veel weg hebben van deadspace alleen in een ander jasje wat zeker niet negatief is, ik heb genoten maar bij de eindbaas was het ook wel frustrerend.
Ik denk even een save game laden en dan in je settings kijken welke difficulty? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Hoe is de performance op pc ondertussen? Twijfel om m te halen. Ik speel met een 3080 4k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItalianStyle
s0kkie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:45:
[...]

Ik denk even een save game laden en dan in je settings kijken welke difficulty? :P
Daar staat het inderdaad bij. Medium security. Voor de laatste achievement moet ik de game voltooien op maximum security, dat word pittig.

Edit

@Frez

Zonder ray tracing is get prima te doen. Ik heb de eerste keer met raytracing uitgespeeld maar ik heb een 4090. Ik speel de game nu zonder raytracing.

https://www.techpowerup.c...est-performance-analysis/

[ Voor 28% gewijzigd door ItalianStyle op 10-12-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ongelofelijk, je hebt een manual save keuze. Maar als je die laadt, pakt hij een autosave bestand. Hoe verzin je het, waarom zit een manual save functie dan in dit spel.

Hoop frustratie door dit omdat ik afgeslacht wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Farabi schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:32:
Ongelofelijk, je hebt een manual save keuze. Maar als je die laadt, pakt hij een autosave bestand. Hoe verzin je het, waarom zit een manual save functie dan in dit spel.

Hoop frustratie door dit omdat ik afgeslacht wordt :P
Er staat duidelijk in beeld dat de manual save vanaf je laatste checkpoint is.
Maar waarom je dan überhaupt nog een manual save systeem zou moeten hebben ontgaat me volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
rajackar schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:31:
[...]

Er staat duidelijk in beeld dat de manual save vanaf je laatste checkpoint is.
Maar waarom je dan überhaupt nog een manual save systeem zou moeten hebben ontgaat me volledig.
Het is toch vanzelfsprekend dat een autosave je laatste checkpoint is? Waarom dan de optie 'manual save' geven?

De reden voor manual save te gebruiken is dat ik al mijn wapenupgrades opnieuw moet kopen iedere keer als ik dood ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 18:05
N.v.t

(Qua sfeer echt een topgame, verhaal is wel aan de korte kant +-10 uur) En bij enemies merkte ik geen verschil tussen difficulty medium en hard, lijken allemaal even sterk. Hopelijk maken ze een vervolg met unreal engine 5 :)

[ Voor 185% gewijzigd door Amaze86 op 28-12-2022 15:49 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Zijn er meer mensen die hem niet kunnen starten op steam?

Heb al van alles geprobeerd:

verifying integrity
driver update
windows 7 comp.
run as admin
steam in-game overlay uit

Ik zie wel dat thecallistoprotocol-win64-shipping.exe suspended is in task manager. Kan hem daar ook niet sluiten: 'acces denied'

:( had zin om even middagje te spelen, maar al de hele middag bezig om het spel te kunnen starten.

Iemand een idee?

My iRacing

• ItalianStyle
Yonix schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:00:
[...]

Je kunt ook je 'Black Level' aanpassen (zie corresponderende settings van je tv). Op mijn LG C1 ziet het spel er dan een heel stuk beter uit. Maar goed, is nog geen excuus voor de slechte HDR-implementatie.

Hier weet het spel mij, in ieder geval, nog niet weg te blazen. Ik dan dan ook nog volle bak bezig met 'Ragnarök', dus misschien niet helemaal eerlijk vergelijken. Als ik klaar ben met dat spel, zal ik TCP nog maar eens een kans geven. :)
Ik speel op dit moment ook in HDR, wil de game op maximum security uitspelen, maar ik vind HDR op mijn OLED goed uit zien. Het is niet zo zwart in donkere gebieden dat details wegvallen, dat is ook de bedoeling niet van HDR. Ik heb alleen de brightness slider iets lager gezet plus blacklevel in STD game mode op 9 in plaats van 10.

Ik vind de game nu na de update ook iet makkelijker geworden door dat het ontwijken nu ook beter werkt.

Edit

Ik speel nu op maxium security en heb de 2e tweekopige baas ook verslagen ik had juist verwacht dat het veel moeilijker zou zijn maar mijn skills zijn inmiddels een stuk beter.

Heeft iemand voorkeur voor bepaalde wapens?
Ik zelf gebruik deze ronde vooral de hand cannon en riot shotgun.

[ Voor 12% gewijzigd door ItalianStyle op 31-12-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 18:21
Zonder ray tracing is get prima te doen. Ik heb de eerste keer met raytracing uitgespeeld maar ik heb een 4090. Ik speel de game nu zonder raytracing.
Is er dan een reden om de game op een 4090 zonder raytracing te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 28-09 18:59
Ik speel de game op 1440p en alles op het hoogst. Alles enabled behalve motion blur, film grain en vsync en up scaling uit. Dan haal ik een fps van 120. Is dan nog een beetje redelijk.
Wat ik wel vreemd vind als ik de upscaling op amd fsr2 zet en op quality haal ik een lagere fps.

Ryzen 3900x
Geforce rtx 4090
32 gig ram

[ Voor 17% gewijzigd door jaaoie17 op 22-01-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
jaaoie17 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:24:
Ik speel de game op 1440p en alles op het hoogst. Alles enabled behalve motion blur, film grain en vsync en up scaling uit. Dan haal ik een fps van 120. Is dan nog een beetje redelijk.
Wat ik wel vreemd vind als ik de upscaling op amd fsr2 zet en op quality haal ik een lagere fps.

Ryzen 3900x
Geforce rtx 4090
32 gig ram
In het begin heb ik inderdaad ook een hoge fps van 110-120 met RT maar vanaf outbreak dropt de fps enorm richting de 43 fps op sommige stukken door slechte optimalisatie. De CPU dropt ook naar de 6% gebruik.

De game is ook veel te makkelijk na een keer uitspelen. Ik heb de game nu 3 keer uitgespeeld en ik ben nu met de 4e keer bezig vanwege new game plus.

Vandaag was er ook weer een update met wat fixes en performance verbeteringen.

Oftopic

Dead Space remake komt vandaag ook uit. Er zijn ook al meerdere reviews van Dead Space remake die erg positief zijn. Descote is gemiddeld 87% xbox 90% ik heb Dead Space remake dus gepreload en vanaf vanavond 6 uur is Dead Space te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
@ItalianStyle

Krijg je ook nog een upgrade van je inventory. Want heb steeds van moet ik droppen of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
jaaoie17 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:31:
@ItalianStyle

Krijg je ook nog een upgrade van je inventory. Want heb steeds van moet ik droppen of verkopen.
Suite upgrade level 2 kun je vrij snel in de store kopen voor de credits die je verzameld. Je kunt in de store ook spullen opslaan en credits sparen voor suite 3 later in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ItalianStyle schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:10:
[...]

Suite upgrade level 2 kun je vrij snel in de store kopen voor de credits die je verzameld. Je kunt in de store ook spullen opslaan en credits sparen voor suite 3 later in de game.
Opslaan dacht dat je alleen kon kopen of verkopen. Kan het kloppen dat het in het begin van het spel er nog niet bij staat. Dat je je suit kunt upgraden?

[ Voor 12% gewijzigd door jaaoie17 op 28-01-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
Is de game momenteel in een goede staat op de PS5? De reviews waren een paar maanden geleden niet heel goed, maar er zijn wat patches geweest als ik het zo zie. De Dead Space remake was echt genieten, dus ik hoop eigenlijk op een soort gelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik vond de game super spelen op de PS5 (77 inch) scherm.
Vond deze leuker dan die andere old skool space shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 09:37
vinom schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:11:
Is de game momenteel in een goede staat op de PS5? De reviews waren een paar maanden geleden niet heel goed, maar er zijn wat patches geweest als ik het zo zie. De Dead Space remake was echt genieten, dus ik hoop eigenlijk op een soort gelijke ervaring.
Vond callisto beleving echt geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48
Zojuist besteld voor de PS5 op Amazon voor maar 10 euro.

Voor de geïnteresseerde: https://www.amazon.nl/Cal...calist%2Caps%2C180&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 19:07
Top, daar laat ik hem niet voor liggen en dus gekocht. Thnx

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 18:42
Bobo221 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:27:

Net te laat denk ik. 29,95 weer.

Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Deze maand gratis via PSN.

Dit weekend gedownload en uitgespeeld op de PS5. Vond het een gave game. Paar goeie scares en wat gore.

Vond het verhaal ook prima. Bekende acteurs waren direct herkenbaar. Op een of andere manier vind ik dat echt een dikke plus. Alsof je zelf bepaald hoe de film wordt afgespeeld. (uiteraard niet want is gewoon lineaire game).

Duimpje omhoog dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Sinds gisteren deze game uitgespeeld. Wat een top game zeg, speelt lekker weg. Grafisch gewoon goed.
Mag niet klagen, had hem ook voor 10 euro gekocht destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48
Bobo221 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:27:

Nog net niet gratis voor 5 euro bij de mediamarkt: https://www.mediamarkt.nl...2698dc1733eb52b601d5939e9
Pagina: 1