Toon posts:

Hacken macbook & Iphone

Pagina: 1
Acties:

• misslara
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
Hi allemaal,

Momenteel ben ik nogal paranoia aan het worden.

Ik heb een ex, ik kan even geen naam noemen helaas, laten we zeggen hij heeft een groot bereik in Nederland, heel veel geld, macht, netwerk en status.

Over mij: ik ben gewoon een 'normale' hardwerkende meid.

Zijn ego kan het niet aan dat ik niet meer met hem verder wil, dus hij probeert me op alle mogelijke manieren te breken.

Zo zijn meerdere Instagram accounts inclusief een zakelijke page waar ik inkomsten uit haal al uit de lucht gehaald. En nog meerdere soortgelijke acties worden er gedaan om op mij te vuren.

Hij gaat steeds een stapje verder en ik heb erge angst dat straks ook mijn Iphone, Macbook en andere prive zaken aan de beurt zijn.

Wie kan mij helpen of geruststellen.

Is er een kans dat hij een Macbook en Iphone, social media accounts, e-mail kan laten hacken door iemand? Het lijkt mij dat je met geld vrijwel alles kan.

Wat kan ik doen om mijzelf online 100% te beveiligen?

Dankjewel!

Liefs!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:17
100% beveiliging bestaat niet. Als je denkt dat je ex dingen doet die niet mogen, dan moet je aangifte doen bij de politie.

The devil is in the details.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:28
Wijzig eerst je belangrijke wachtwoorden en schakel 2 factor authenticatie in…

• misslara
@Hahn dankjewel voor je snelle reactie. Het punt is dat het heel lastig te bewijzen is, dit zei de politie zelf ook. Bovendien denk ik dat dit hem juist nog bozer zal maken waardoor hij achter de schermen nog meer gaat 'uitvreten', het is nog al een wraakzuchtig type (ook naar andere mensen toe)

• misslara
@Arend_Akelig dankjewel! Ik denk er zelfs over om een nieuwe telefoon te nemen + simkaart en alle oude apparaten terug naar fabrieksinstellingen te doen...

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Zorg dat je op je MacBook & iPhone altijd meteen de laatste updates installeert (nu bv macOS 13.0.1 en iOS 16.1.1).
2. Ga op je iPhone naar Settings > Privacy & Security > Safety Check. Lees alles goed en doe wat daar staat.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:28
misslara schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:16:
@Arend_Akelig dankjewel! Ik denk er zelfs over om een nieuwe telefoon te nemen + simkaart en alle oude apparaten terug naar fabrieksinstellingen te doen...
Hmmm het is technisch mogelijk dat je ex malicous software heeft geïnstalleerd die mogelijk jou bewegingen in de gaten houdt (keylogger oid). Dan kan het wel nuttig zijn om een re-install te doen.

Nogmaals: mogelijk verstandig om snel belangrijke wachtwoorden (mail, socials etc) te resetten op een 'schoon' device waar je ex nooit heeft aangezeten + 2 factor!

I

• misslara
@Jaaap dankjewel!!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:00
nvm, wat jaap zegt. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT204145

[Voor 238% gewijzigd door rr7r op 26-11-2022 23:01]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic past beter in Privacy en beveiliging, dus een move die kant op :)

iOS > PB.

Zie ook Laat Je Niet Hack Maken voor een lijst met goede tips en informatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 17:04
Deze app -> https://www.iverify.io/individuals zit vol goede tips voor specifiek je iPhone, social media accounts etc. Verder is de guide die @Daedalus aanraad ook heel goed (maar, iVerify houdt je handje een beetje vast door hetzelfde heen).

Krijg je ook een push notificatie als er een nieuwe update is etc.

• oak3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
Hacken van een Mac en iOS is heel lastig. Dus zsm update als er updates uitkomen. Zeker met iPhones kun je niet zoveel. Lees ook deze twitter draad eens m.b.t stalkerware: https://twitter.com/marti...tatus/1437818489784385549
Je hoeft dan ook geen nieuwe nummer of telefoon aan te schaffen.

Overal MFA aanzetten en kijk bij bijvoorbeel gmail ook dat er geen alterantieve adressen zijn toegevoegd dat hij stiekem op de achtergrond alles doorgestuurd krijgt.

Dit is misschien ook wel een goed bron om eens te kijken wat je allemaal kan doen:
https://stopstalkerware.org/information-for-survivors/

En kijk ook eens op https://laatjeniethackmaken.nl/

Beide zijn oprechte informatie over het omgaan met stalkerware en het beveiligen van jouw devices.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zorg er ook voor dat je meer dan 100% zeker weet dat je ex niet in jouw e-mailaccount kan komen. Desnoods maak je een nieuws adres aan waar je je iCloud aan koppelt. Daarbij: gebruik ook géén voor de hand liggende wachtwoorden die je ex misschien zo kan raden door wat dingen achter elkaar te zetten en te proberen. Mocht je beveiligingsvragen in je iCloud hebben beantwoord (ik weet niet of dat tegenwoordig nog moet...?) zorg er dan voor dat je antwoorden nergens op slaan én dat je ze op een veilige plek opbergt.

1: Wat was het eerste gerecht wat je kon koken: blauwe pasta met rookworst (bijvoorbeeld). Is niet te raden, heeft geen logica en daardoor zal je ex er in ieder geval niet op komen.

Zorg er ook voor dat je telefoon voorzien is van faceID of touchID en gebruik die ook. De code die je gebruikt moet in ieder geval niet je geboortedatum zijn, dat is te makkelijk.

Verder, zoals hierboven gezegd: zet MFA of 2FA aan waar mogelijk. Gebruik een app voor de codes en houd dat account geheim voor wie dan ook. Gebruik daar desnoods je nieuwe, voor iCloud gemaakte e-mailadres voor.

Wees er ook zeker van dat je geen gedeelde mappen, e-mailaccounts of andere internetaccounts hebt waar je ex bij kan.

En als laatste advies: gebruik een passwordmanager (voor mij is dat Bitwarden) waar je alle wachtwoorden van je accounts in zet. Zo kun je complexe wachtwoorden gebruiken die je zelf niet hoeft te onthouden. Voor het aanmaken van een account bij een passwordmanager zou ik dan ook weer dat nieuwe, voor iCloud gemaakte e-mailadres gebruiken.

Voor de duidelijkheid: maak geen gebruik van het iCloud adres wat je van Apple krijgt, dat maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld. Gebruik een tweede gmail of outlook adres, dat lijkt me een stuk beter.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sypie schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:51:

1: Wat was het eerste gerecht wat je kon koken: blauwe pasta met rookworst (bijvoorbeeld). Is niet te raden, heeft geen logica en daardoor zal je ex er in ieder geval niet op komen.
Dat is juist op heel veel logica gebaseerd. Nederlandse woorden, correcte gramatica, en bovenal voedsel dus gerelateerd aan de vraag.

Doe dan als antwoord op doe vraag:
Dj3kenro3rjne3ruehwvejdi3i=<÷<÷,#,÷*293

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

duderuud

Sliden is koel

indexample schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:27:
[...]

Dat is juist op heel veel logica gebaseerd. Nederlandse woorden, correcte gramatica, en bovenal voedsel dus gerelateerd aan de vraag.

Doe dan als antwoord op doe vraag:
Dj3kenro3rjne3ruehwvejdi3i=<÷<÷,#,÷*293
Je maakt een denkfout. Mensen kunnen zo logisch beredeneren maar computers niet. En een dergelijke zin is ook niet te brute forcen.

Een dergelijk wachtwoord is praktisch niet te kraken omdat computers niet de mogelijkheid hebben om random logische woorden te koppelen en voor mensen geldt hetzelfde.

Meer leesvoer:
https://www.maketecheasie...es-make-better-passwords/

Motor-Forum.nl

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

duderuud schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:34:
[...]
Je maakt een denkfout. Mensen kunnen zo logisch beredeneren maar computers niet. En een dergelijke zin is ook niet te brute forcen.
De meeste account worden gecompromitteerd door social engineering.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee