Mesh alternatieven voor TP-link Deco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:07
Hoi,

Zijn er goede alternatieven voor de TP-link Deco mesh AP's? Liefst Ubiquiti vanwege de al aanwezige switches en network controller?

Momenteel maak ik gebruik van deze AP's die worden geleverd bij een Caiway glasvezel aansluiting. Meer uit pure noodzaak, omdat de Wi-Fi van de Genexis Genexis Platinum 7840 zeer instabiel is.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat mijn Ubiquiti AP's er komen te hangen, grote nadeel aan deze setup zijn of de lange te trekken UTP-kabels of meerdere switches op strategische punten.

Ik heb al gekeken op de Ubitquiti site, maar zie niet 123 met welke AP's only een mesh netwerk te creëren is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Ubiquiti heeft geen mesh setjes, alleen accesspoints.
Waarom wil je een mesh set, welke functionaliteit heb je daarvan nodig?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
De voornaamste reden is om op willekeurige plaatsen in het huis AP's te kunnen plaatsen (zonder een UTP-kabel) die via een mesh met elkaar zijn verbonden en communiceren met de 'master AP'. Hetzelfde als wat TP-link Deco biedt.

Ik heb helaas geen huis waar makkelijk kabels te trekken zijn zonder dat ze in het zicht liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De mesh reeks van ubiquiti is amplifi maar die zou ik afraden….

Waarom wil je perse ubiquiti? Wat zijn je verwachtingen? Wat kom je tekort met je huidige mesh set?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Misschien dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn opening post: de TP-link mesh setup is niet mijn eigendom (immers Caiway) en ben geen fan van TP-link. Ik heb al een 3-tal switches en AP's van Ubiquiti en die bevallen me uitstekend. Echter vanwege een verhuizing moet de setup opnieuw ingericht worden en wil het liefst op 1 of maximaal 2 plekken in huis de Ubiquiti AP's poe+ en op 2 plekken een extender zonder UTP (soort van wallmount).

Een mesh vind ik eenmaal mooiere en vooral nette oplossing (iets met WAF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 20:22

bl33d

I love the smell of Napalm..

Als je echt alleen maar een draadloze mesh wilt dan kan je voor de amplifi gaan. Persoonlijk zou ik toch kijken naar de deco’s van tplink of netgear orb systeem.

Dit had ik ook en uiteindelijk heb ik maar toch een draadje naar boven laten trekken door een professional. Dit is het beste wat je kan doen. Er is altijd wel een methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Als je al die apparatuur hebt
Trek een draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
Dat is ook weer zo, zonde van mijn huidige apparatuur. Wellicht dat een extender nog een optie was op de Ubi AP's...

Anywayz, dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Picaroon schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:27:
Dat is ook weer zo, zonde van mijn huidige apparatuur. Wellicht dat een extender nog een optie was op de Ubi AP's...

Anywayz, dank voor jullie input.
Ja dat heet wireless uplink/meshing maar zou ik niet gebruiken. Unifi is ontworpen voor kabeltjr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 17:15
ik raad dit product niet aan, maar ik lees net een ander draadje en het blijkt daadwerkelijk te bestaan.
Een Ubiquiti UniFi6 Extender.
uitvoering: Ubiquiti UniFi WiFi 6 Extender
In alle eerlijkheid begrijp ik dit product van Ubiquiti niet zo goed in de overige product line up.
Is een soort van: koop goede, dure Acces points (veelal plafond modellen) en mocht je dan gaten in je dekking hebben, koop dure stopcontact repeaters.
Pagina: 1