Wandcontactdoos "haaks" / haakse stekkers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 20:31
Gezocht: manier om deze stekker in het onderste stopcontact te stoppen.
Probleem: het bureaublad zit in de weg en de stekker omdraaien (het snoer omhoog laten wijzen) vind ik lelijk.

1) Weet iemand of er korte verlengsnoeren bestaan waar de pennen 90 graden gedraaid zijn zodat het snoer naar de zijkant loopt?
2) Andere optie: een haakse adapter zodat de stekker aan de zijkant erin gestoken kan worden.
3) Kan de wandcontactdoos vervangen worden voor een exemplaar waar de stekkers 90 graden gedraaid in moeten?

Google heeft nog niet geholpen. Andere suggesties / ideeën zijn welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YSpcjq79/index.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door nielsgeode op 26-11-2022 16:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:08

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Bureau een centimeter naar voren halen, stekker in onderste stopcontact stoppen, en bureau weer centimeter naar achteren schuiven is geen optie?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
De huidige stekker omdraaien kost je niets.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 26-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 08:06
wcd kwart slag draaien als het kan maar zal wel dubbelle doos zijn. anders gleuf in je bureau maken waar et snoer langskomt

[ Voor 80% gewijzigd door Toerq op 26-11-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Zie zou kunnen werken, maar ik zoek eigenlijk een complete plug-en-play optie zonder dat ik hoef te schroeven. Gewoon, voor de zekerheid omdat ik geen electricien ben.
Hahn schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:35:
Bureau een centimeter naar voren halen, stekker in onderste stopcontact stoppen, en bureau weer centimeter naar achteren schuiven is geen optie?
Dat gaat niet werken. Ook als die er eenmaal inzit loopt het nog echt niet lekker.
jeroen3 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:47:
De huidige stekker omdraaien kost je niets.
Klopt, maar vind ik lelijk ;)
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:57:
wcd kwart slag draaien als het kan maar zal wel dubbelle doos zijn. anders gleuf in je bureau maken waar et snoer langskomt
Is dubbele inderdaad. Eigenlijk ik zou ik een dubbele willen die je monteert zoals op de foto maar dan met de gaten in de WCD boven elkaar ipv naast elkaar zodat de stekker 90 graden draait.

[ Voor 63% gewijzigd door nielsgeode op 26-11-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Je zal toch wel iemand in je kennissenkring hebben die een stekker kan monteren, hier een mooie platte https://www.toolstation.n...mpaign=googleshoppingfeed

3) Kan de wandcontactdoos vervangen worden voor een exemplaar waar de stekkers 90 graden gedraaid in moeten?

Neem aan dat je dit ook niet zelf kan maar denk als je de kap losmaakt je hem ff kan draaien zoals ik al eerder aangaf. zal enkele doos zijn kun je dus draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door Toerq op 26-11-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:12:
[...]

Dat gaat niet werken. Ook als die er eenmaal inzit loopt het nog echt niet lekker.
Twee centimeter dan ;) En anders een klein stukje uit je blad zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:20:
[...]

Twee centimeter dan ;) En anders een klein stukje uit je blad zagen.
Ik vermoed dat iemand die geen andere stekker aan een snoer durft te zetten, ook niet in een bureaublad durft te zagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:12:
[...]

Is dubbele inderdaad. Eigenlijk ik zou ik een dubbele willen die je monteert zoals op de foto maar dan met de gaten in de WCD boven elkaar ipv naast elkaar zodat de stekker 90 graden draait.
Ik heb ze nog nooit gezien.

Wel 45 graden gedraaid:
https://www.pehastore.nl/...ndaarde-2-voudig-45g.html
3dfx schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:26:
[...]

Ik vermoed dat iemand die geen andere stekker aan een snoer durft te zetten, ook niet in een bureaublad durft te zagen :P
Weet niet of dat iets met durven te maken heeft, ik zou ook niet in mijn bureaublad willen zagen voor zoiets.

Daarom heb ik een contactdoos onder het blad...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
[...]

Ik durf en kan dat heus wel. Maar ik wíl het niet. Bovendien is het Trespa en geen bureau maar een aluminium frame van 8080 T-slot alu. Voor wat betreft het vastzetten: dat is erg simpel, maar formeel ben je niet verzekerd als je dat zelf doet en niet gecertificeerd bent. Dat heb ik niet bedacht, maar staat in een NEN-norm waardoor verzekeraars zich eraan (zouden) kunnen houden in het uiterste geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Xander schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:27:
[...]

Ik heb ze nog nooit gezien.

Wel 45 graden gedraaid:
https://www.pehastore.nl/...ndaarde-2-voudig-45g.html

[...]

Weet niet of dat iets met durven te maken heeft, ik zou ook niet in mijn bureaublad willen zagen voor zoiets.

Daarom heb ik een contactdoos onder het blad...
45 graden zou moeten werken. Valt te proberen, zijn de kosten niet in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
dan heb je een speciale inbouwdoos nodig staat erbij dus gaat em ook niet worden, denk makkelijkste is bestaande kwartslag draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:31:
[...]

dan heb je een speciale inbouwdoos nodig staat erbij dus gaat em ook niet worden, denk makkelijkste is bestaande kwartslag draaien
De bestaande is een dubbele... ;)

Kan ik deze niet "rechtop" monteren? https://www.girastore.nl/...de-set-2-voudig-comp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:32:
[...]

De bestaande is een dubbele... ;)

Kan ik deze niet "rechtop" monteren? https://www.girastore.nl/...de-set-2-voudig-comp.html
gaat om de inbouwdoos, niet het wcd zelf. heb je die eral afgeschroefd dan. denk bijna zeker te weten dat hier maar een doos zit.

op je andere vraag

Past niet in twee enkele inbouwdozen, vereist een tweevoudige inbouwdoos. Achterzijde is één element, niet los te halen/niet te splitsen in twee losse enkele stopcontacten.

[ Voor 19% gewijzigd door Toerq op 26-11-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Dat zijn twee flink verschillende zaken. Ik zaag van alles, maar waag mezelf niet zomaar aan elektrische zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 14:14
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:29:
Voor wat betreft het vastzetten: dat is erg simpel, maar formeel ben je niet verzekerd als je dat zelf doet en niet gecertificeerd bent. Dat heb ik niet bedacht, maar staat in een NEN-norm waardoor verzekeraars zich eraan (zouden) kunnen houden in het uiterste geval...
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:33:
[...]

gaat om de inbouwdoos, niet het wcd zelf. heb je die eral afgeschroefd dan. denk bijna zeker te weten dat hier maar een doos zit.
zeg het maar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VN44Cxpw/wcd1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5NcGbVMK/wcd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Is me ooit verteld door Okaphone.nl
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:33:
[...]

op je andere vraag

Past niet in twee enkele inbouwdozen, vereist een tweevoudige inbouwdoos. Achterzijde is één element, niet los te halen/niet te splitsen in twee losse enkele stopcontacten.
Hmm, ik volg je niet helemaal...

[ Voor 49% gewijzigd door nielsgeode op 26-11-2022 17:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:33:
Gezocht: manier om deze stekker in het onderste stopcontact te stoppen.
Probleem: het bureaublad zit in de weg en de stekker omdraaien (het snoer omhoog laten wijzen) vind ik lelijk.

1) Weet iemand of er korte verlengsnoeren bestaan waar de pennen 90 graden gedraaid zijn zodat het snoer naar de zijkant loopt?
2) Andere optie: een haakse adapter zodat de stekker aan de zijkant erin gestoken kan worden.

Google heeft nog niet geholpen. Andere suggesties / ideeën zijn welkom :)

[Afbeelding]
Verhuizen! Dit is NOOIT meer goed te krijgen!

Ow en je 'kennis' van verzekeringen gewoon bij een verzekeraar of andere betrouwbare bron vandaan halen. Als je niet verzekerd bent als je zelf een stekker aan een snoer zet dan is half NL dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
ok das antiek dan haha, dan zal die 45 graden wcd mischien wel passen, maar kwartslag draaien gaat dus niet bij deze.

zou dit niet passen dan https://www.bol.com/nl/nl...eur-wit/9200000074881191/

[ Voor 14% gewijzigd door Toerq op 26-11-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:44:
[...]

ok das antiek dan haha, dan zal die 45 graden wcd mischien wel passen, maar kwartslag draaien gaat dus niet bij deze.

zou dit niet passen dan https://www.bol.com/nl/nl...eur-wit/9200000074881191/
Antiek? De woning is uit 2001... Wat is dan "modern"?

Die platte stekker had ik er zitten voor ik het frame er heb geplaatst en die zit nog veel beroerder omdat die te lang is.

[ Voor 12% gewijzigd door nielsgeode op 26-11-2022 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:31:
[...]

Die speciale inbouwdoos heeft hij dus gewoon...

Anders had de bestaande contactdoos niet gepast, maar had het half opbouw op een normale ronde doos moeten zijn. Voordeel daarvan is wel dat je hem een kwartslag had kunnen draaien. ;)
Nee, die is niet voor in een ovale / 1,5x hoge doos maar echt voor een dubbele doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:30:
[...]

45 graden zou moeten werken. Valt te proberen, zijn de kosten niet in ieder geval :)
Je kunt hem eventueel ook in creme bestellen
i.p.v. glanzend wit, dat past misschien beter bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Xander schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:52:
[...]

Je kunt hem eventueel ook in creme bestellen
i.p.v. glanzend wit, dat past misschien beter bij de rest.
Past wel beter. Nog mooier (maar geen noodzaak) is als het design van het afdekplaatje gelijk is met wat ik nu heb, maar dat zal wel heel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:53:
[...]

Past wel beter. Nog mooier (maar geen noodzaak) is als het design van het afdekplaatje gelijk is met wat ik nu heb, maar dat zal wel heel lastig worden.
Wat ik zeg: Dit is de enige die ik überhaupt kan vinden waar de contacten gedraaid zijn. Bestelbaar in 2 kleuren en dat was het. ;) Maar misschien bestaan er nog opties die ik niet ken. :)

Het bestaande is een oud model van Jung ofzo als ik moet gokken? Kan sowieso niets vinden wat daar op lijkt, laat staan met gedraaide contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik wil TS feliciteren met het feit dat dit zijn allerlaatste probleem en klus in huis is om aan te pakken ;)

Gewoon stekker omdraaien of een verlengsnoer/doos nestjes wegwerken. niet mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Xander schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:02:
[...]

Wat ik zeg: Dit is de enige die ik überhaupt kan vinden waar de contacten gedraaid zijn. Bestelbaar in 2 kleuren en dat was het. ;) Maar misschien bestaan er nog opties die ik niet ken. :)

Het bestaande is een oud model van Jung ofzo als ik moet gokken? Kan sowieso niets vinden wat daar op lijkt, laat staan met gedraaide contacten.
Dan ga ik gewoon die PEHA proberen. Maar, het lijkt alleen op een los afdekplaatje? Heb ik genoeg aan dit: https://www.pehastore.nl/...ndaarde-2-voudig-45g.html

Of moet er nog meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:47:
[...]

Antiek? De woning is uit 2001... Wat is dan "modern"?

Die platte stekker had ik er zitten voor ik het frame er heb geplaatst en die zit nog veel beroerder omdat die te lang is.
Niks antiek aan, wordt nog elke dag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
nielsgeode schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:15:
[...]

Dan ga ik gewoon die PEHA proberen. Maar, het lijkt alleen op een los afdekplaatje? Heb ik genoeg aan dit: https://www.pehastore.nl/...ndaarde-2-voudig-45g.html

Of moet er nog meer bij?
Gewoon die bestellen en je hebt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
In Slowakije kwam ik echt overal die 45 graden gedraaide stopcontacten tegen, ik dacht nog dat is super handig. Verbaasde mij er al over dat we die in Nederland zo weinig zien. Ze zijn dus ook gewoon slecht verkrijgbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:37
Blijf me dan toch verbazen dat een wcd vervangen (naar eentje met stekkers onder 45 graden) geen probleem hoeft te zijn maar simpeler de stekker vervangen door eentje met kabeluitgang aan de zijkant als te moeilijk wordt gezien. 8)7 8)7 8)7
Pagina: 1